2109
سرطان سینه را با مصرف بیشتر میوه از خود دور کنید

سرطان سینه را با مصرف بیشتر میوه از خود دور کنید

1397/05/01 بازدید127
نی نی سایت: خانم‌هایی که روزانه حداقل 5 وعده میوه و سبزی مصرف می‌کنند، کمتر در معرض سرطان سینه قرار دارند. به گفته محققان، احتمال ابتلا به سرطان سینه در زنانی که توصیه‌های تغذیه‌ای را سفت و سخت دنبال می‌کنند، 11 درصد کمتر از دیگران است.

جوانه‌های بروکلی و کلم بروکسل، هویج و فلفل‌های زرد همگی بیشترین تاثیر را در پیشگیری از سرطان سینه دارند؛ محققان دانشگاه هاروارد با بررسی رژیم غذایی 182 هزار زن، هر 4 سال یکبار به مدت 37 سال، و همینطور ثبت سن، وزن، استعمال سیگار و سابقه خانوادگی سرطان هر دو سال یکبار، احتمال بروز سرطان سینه را در زنانی که روزانه 5.5 وعده میوه و سبزی مصرف می‌کردند، با زنانی مقایسه کردند که کمتر از 2.5 وعده میوه و سبزی می‌خوردند.


سرطان سینه را با مصرف بیشتر میوه از خود دور کنید

در این مطالعه پژوهشگران هر 225 سبزی خام، 110 گرم سبزی پخته یا 85 گرم میوه خرد یا پخته شده را برابر با یک وعده سبزی و میوه مشخص کردند.

این محققان متوجه شدند خانم‌هایی که روزانه حداقل 5.5 وعده میوه و سبزی مصرف می‌کنند، 11 درصد کمتر از دیگران دچار سرطان سینه می‌شوند.
سبزی‌های نارنجی و زرد به خوبی سبزی‌های برگدار و چلیپایی مثل کلم و گل کلم بیش از بقیه گونه‌ها مفید هستند.

ضمن اینکه مصرف بیشتر میوه و سبزی با کاهش ریسک تومورهای کشنده ER منفی و HER2 رابطه مستقیم دارد. بسیاری از زنان، مقل مردان و بچه‌ها، برای خوردن 5 وعده (400 گرم) سبزی و میوه که توسط سازمان جهانی بهداشت توصیه شده، مشکل دارند که شاید با شنیدن نتایج این مطالعه نظرشان عوض شود.

منبع: DailyMail

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16408 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11601 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3744 بازدید