2109
پنج هزار مرد ایرانی از همسرانشان کتک خورده‌اند!

پنج هزار مرد ایرانی از همسرانشان کتک خورده‌اند!

1397/04/24 بازدید582

نی نی سایت: عجیب اما واقعی. در سال گذشته پنج هزار مرد در ایران از همسرانشان کتک خورده اند. به گفته احمد شجاعی رئیس سازمان پزشکی قانونی تا سال ۹۵ فقط ۵ درصد از مدعیان همسرآزاری را مردان تشکیل می‌داد، اما در حال حاضر مدعیان مرد به رقم ۷ درصد افزایش یافته است. سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد که آمار مراجعان همسرآزاری در سال گذشته ۸۱ هزار و ۷۲۹ نفر بوده است که سهم زنان از این نزاع‌ها، ۷۷ هزار و ۵۹ و سهم مردان ۴ هزار و ۶۷۰ نفر بوده که قربانی خشونت و آزارهای روحی و روانی از سوی همسرانشان شده‌اند.
آمارهای پزشکی قانونی نشان می‌دهد در سال ۹۵، حدود ۳ هزار مرد به این سازمان برای اعلام خشونت توسط همسران خود مراجعه کرده بودند که حالا این تعداد به حدود ۵ هزار نفر رسیده است. به طوری که تا سال ۹۵ فقط ۵ درصد از مدعیان همسرآزاری را مردان تشکیل می‌دادند اما در حال حاضر مدعیان مرد به رقم ۷ درصد افزایش یافته است.
کارشناسان ضمن هشدار نسبت به افزایش روند مردآزاری در سال‌های اخیر از پرخاشگری و خشونت زنان نسبت به مردان خبر می‌دهند و معتقدند تعداد مردانی که قربانی خشونت از سوی همسران خود می‌شوند بیشتر از آمارهای اعلام‌شده است چراکه تعداد زیادی از مردان از ترس قضاوت و مضحکه قرارگرفتن اطرافیان حاضر نیستند شکایات خود را به پزشکی قانونی اعلام کنند.

ارسال نظر شما

login captcha

ببین دنیا داره به کجا میره!! واقعا آخر الزمان شده


همش ۵۰۰۰تا!

خدا زیادشون کنه😁🤣

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16433 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11610 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
4016 بازدید