2109
طرز کاشت و نگهداری از گل کاغذی در خانه

طرز کاشت و نگهداری از گل کاغذی در خانه

1397/04/12 بازدید17478
گاهی اوقات بارداری در روزهای گرم تابستان به هر دلیلی ممکن است با دشواری‌هایی همراه شود. در این میان برای اینکه اوضاع روانی‌تان را بهبود ببخشید و خوشحال‌تر باشید، توصیه ما این است که گل ها و گیاهان تازه‌ای را به خانه‌تان راه دهید. یکی از گل های خوب برای کاشت در گلدان های پشت پنجره، گل کاغذی است. این گیاه با مقاومت خوبی که در برابر گرما دارد، انتخاب خوبی برای فصل تابستان به شمار می‌رود. به‌این‌ترتیب با پرورش گل های سرخابی خوش‌رنگ آن، محیط زندگی‌تان شاد می‌شود و این خوشحالی زمینه مساعدتری را برای تولد نوزاد فراهم می‌کند تا پس از پایان بارداری و تولد نوزاد، احساس افسردگی کمتری به سراغتان بیاید.

گل کاغذی بومی کجاست؟

شاید این گل زیبا را در مناطق گرمسیری ایران زیاد دیده و از این موضوع تعجب کرده باشید که چطور در این هوای گرم گل‌های ظریف و زیبایی دارد! واقعیت این است که این گیاه زیبا، بومی برزیل است و انواع مختلفی است. زیبایی و مقاومت آن باعث شده که کاشت گل کاغذی در سایر قاره‌ها هم رایج شود. گل کاغذی اگر شرایط محیطی خوبی داشته باشد تا 3 متر هم رشد می‌کند و می‌تواند منظره زیبایی در پشت پنجره، حیاط یا بالکن شما ایجاد کند.

شرایط مناسب گل کاغذی کدامند؟

گل کاغذی چقدر آب و نور لازم دارد؟

این گیاه به‌شدت آفتاب دوست است؛ پس باید آن را جایی قرار دهید که در طول روز 8 ساعت روشنایی کامل داشته باشد. در صورت کمبود نور، گل دهی این گیاه زیبا متوقف‌شده و گل های کاغذی به‌تدریج یا به‌سرعت از بین می‌روند.
در مورد آبیاری گل کاغذی هم باید بگوییم که این گیاه به خشکی مقاوم است و از آب زیاد خوشش نمی‌آید. درواقع گل کاغذی به آبیاری متوسط نیاز دارد. بهتر است خاک آن در فاصله دو آبیاری خشک شود. البته کم‌آبی سبب زرد شدن برگ‌ها می‌شود. در هر بار آبیاری هم آن را در آب غوطه‌ور نکنید.

چه خاکی را برای گل کاغذی انتخاب کنیم؟

اگر می‌خواهید خاک مناسبی برای گل کاغذی در نظر بگیرید بهتر است که مخلوطی از خاک باغچه مرغوب، خاک رس آهکی و ماسه را تهیه کنید. خاک‌برگ برای کاشت این گیاه چندان مناسب نیست و ممکن است بعد از کاشت نتیجه خوبی نگیرید. می‌توانید هر دو هفته یک‌بار گل کاغذی را با کودهای مایع تقویت کنید تا گل های بیشتر و بزرگ‌تری در گلدان داشته باشید. 
  
گل کاغذی و طرز نگهداری

روش ازدیاد گل کاغذی

بهترین زمان برای تکثیر گل های کاغذی اواسط بهار تا اوایل تابستان است. در این وقت از سال بخشی از ساقه انتهایی را به ارتفاع 10 تا 15 سانتی‌متر جدا کنید و آن را در پودر هورمون ریشه‌زایی قرار دهید و پس‌ازآن قلمه‌ها را در گلدان های ماسه‌ای بگذارید. شاید قلمه زدن گل کاغذی برای افراد آماتور چندان ساده و نتیجه‌بخش نباشد؛ به همین دلیلی اگر در کاشت و پرورش گل و گیاه تجربه کافی ندارید به خرید گلدان های آماده کفایت کرده و گیاه گل‌دار را به داخل گلدان ها منتقل سازید.

ارسال نظر شما

login captcha

بسیارعالی 

گل های قشنگی هست

پربازدیدترین ها