2109
بیمار نشدن پسربچه‌ها در کودکی سرطان زاست؟

بیمار نشدن پسربچه‌ها در کودکی سرطان زاست؟

1397/04/06 بازدید527
نی نی سایت: شاید فکر کنید بیمار نشدن کودکان نشان دهنده سلامت و قدرت بدنی آنهاست و هیچ عارضه‌ای نمی‌تواند داشته باشد اما محققان اخیرا متوجه شده‌اند مردانی که کودکی مرفه و بدون بیماری داشته‌اند، تستوسترون بیشتری دارند که سلامت‌شان را به خطر می‌اندازد!

بر اساس مطالعاتی که اخیرا در دانشگاه دورهام انجام شده، بیمار نشدن و اینکه بدن مجبور نشود از خود در برابر عفونت‌های جدی دفاع کرده یا برای جبران سوء تغذیه تلاش کند، از منابع بیشتری در بدن، تستوسترون می‌سازد!

با اینکه هورمون مردانه تستوسترون باعث افزایش قدرت و باروری مردان می‌شود، اما ریسک بزرگ شدن پروستات یا سرطان را هم به دنبال دارد.
در مقابل پایین بودن بیش از حد تستوسترون هم می‌تواند باعث ناباروری، کاهش میل جنسی یا کمبود انرژی شود.

حالا محققان می‌گویند سطح تستوسترون مردانه، عمدتا وابسته به نحوه بزرگ شدن فرد است تا نژاد و سبک زندگی او در بزرگسالی. بنابراین بیمار نشدن پسرانی که سلامت هستند و از آنها در محیطی امن خوب مراقب می‌شود، سطح سالم‌تری از هورمون تستوسترون را دارند اما ممکن است بیشتر از دیگر پسران در معرض مشکلات پروستات قرار داشته باشند.

در این مطالعه مشخص شد مردانی که در انگلستان بزرگ شده‌اند، سطح تستوسترون در بدن‌شان به طور قابل توجهی بالاتر از مردانی است که در خانواده‌های شناخته شده در بنگلادش زندگی می‌کنند.

این مردان بریتانیایی نسبت به سایر همنوعان خود، زودتر بالغ شده- که یکی از تاثیرات بالاتر بودن سطح تستوسترون است- و قدشان در میان مردان بلندتر بود.
به عقیده محققان، این تفاوت به خاطر نوع متفاوت استفاده بدن از انرژی در محیط‌های مختلف است.

منبع: MailOnline

ارسال نظر شما

login captcha

وا پس بذاریم پسرامون مریض بشن؟ این چه تحقیقی بود آخه؟

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16420 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11606 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3912 بازدید