2109
سرطان را با ویتامین دی دور کنید

سرطان را با ویتامین دی دور کنید

1397/03/30 بازدید407
نی نی سایت: نتایج یک مطالعه وسیع بین المللی نشان داده است سطح بالاتر ویتامین D می‌تواند می‌تواند احتمال سرطان کلورکتال (یا سرطان روده بزرگ و مقعد) را تا حد زیادی کاهش دهد.

قبلا مشخص شده بود ویتامین دی- که در ماهی‌های چرب و نور خورشید وجود دارد- با مسدود کردن یکی از مسیرهای رایج سلول‌های سرطانی، مقاومت در برابر تومورهای شکمی را افزایش می‌دهد و خواص محافظت‌کنندگی بیشتری در زنان دارد.

بر اساس این مطالعه که توسط محققان دانشگاه هاروارد انجام شده، احتمالا سطح ویتامین D در بدن باید بالاتر از توصیه‌های فعلی باشد؛ با اینکه منابع غذایی این ویتامین کم است اما کارشناسان توصیه می‌کنند برای مصرف مکمل‌های ویتامین دی هم از برندهای شناخته شده و مطمئن استفاده کنید که دوز ویتامین‌شان دقیق اندازه‌گیری شده باشد.

در مطالعات گذشته، بالاتر بودن میزان ویتامین دی در مبارزه با سرطان چندان مشخص نشده بود و صرفا برخی مطالعات کلینیکی درباره مکمل‌های ویتامین D و سرطان کلورکتال انجام شده که هیچ کدام هم ارتباطی بین این دو پیدا نکرده بود.

پژوهشگرانی که مطالعه تازه را انجام داده‌اند، احتمال می‌دهند آزمایش‌های قبل به خاطر کوچک بودن‌شان، یا به خاطر عدم موفقیت، ارتباطی بین ویتامین دی و سرطان کلورکتال پیدا نکرده‌اند. چراکه حالا، آنها ادعا می‌کنند روشن‌ترین شواهد درباره این ارتباط را پیدا کرده‌اند.

در نتیجه این تحقیقات که با گروهی از 5 هزار و 700 بیمار مبتلا به سرطان کلورکتال و گروه کنترلی شامل 7 هزار و 100 نفر آمریکایی، اروپایی و آسیایی انجام شده، مشخص شد افرادی که دچار کمبود ویتامین دی هستند، 31 درصد بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به سرطان کلورکتال طی 5 سال بعد از آن هستند.

ضمن اینکه سلامت استخوان‌ها، که آن هم تحت تاثیر ویتامین D است، می‌تواند تا 22 درصد احتمال سرطان کلورکتال را 22 درصد کاهش دهد.
احتمال بروز سرطان کلورکتال در طول زندگی 4/2 درصد (یک نفر در هر 24 نفر) در زنان و 4/5 درصد (یک نفر در هر 22 نفر) در مردان است و سومین سرطان شایع و سومین عامل مرگ مربوط به سرطان در میان زنان و مردان آمریکایی است.

منبع: MailOnline

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16433 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11610 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
4016 بازدید