2109
دیابت نوع 2 را با عدس درمان کنید

دیابت نوع 2 را با عدس درمان کنید

1397/03/30 بازدید1278
نی نی سایت: اگر به جای برنج و سیب زمینی، عدس بخورید، می‌توانید به پیشگیری یا مدیریت دیابت نوع 2 کمک کنید. این ماده غذایی با کاهش سرعت هضم و آزاد شدن قند در رگ‌های خونی، می‌تواند سطح قند خون را کاهش دهد.
محققان دانشگاه گلف کانادا متوجه شده‌اند جایگزین کردن نیمی از برنج و سیب زمینی مصرفی با عدس می‌تواند قند خون را تا 35 درصد کاهش دهد.

بنابراین افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ می‌توانند با ایجاد این تغییر در رژیم غذایی خود، بیماری خود را کنترل کنند؛ چراکه بالا بودن قند خون یکی از ریسک فاکتورهای بیماری دیابت نوع 2 است. اما این غذا می‌تواند نقش پیشگیرانه هم داشته باشد. 

بالا بودن مداوم قند خون در افراد سالم می‌تواند منجر به مقاومت انسولینی شده که عامل دیابت است. محققان می‌گویند عدس- که قبلا تاثیرش بر کاهش فشار خون و کلسترول مشخص شده بود- سرشار از مواد مغذی است؛ آنها امیدوارند یافته‌های جدیدشان در مورد این ماده غذایی، بتواند مردم را تشویق به مصرف این فیبر گیاهی کند.

به گفته پروفسور آلیسون دانکن، حبوبات سرشار از مواد مغذی هستند و می‌توانند احتمال بروز بیماری‌های مزمن مرتبط با عدم مدیریت سطح قند خون را کاهش دهند.
بالا رفتن سطح قند خون اصلی‌ترین تاثیر دیابت نوع دو است و می‌تواند باعث بروز تشنگی، تاری دید، خستگی و عفونت‌های مختلف شود.

حالا محققان دریافته‌اند عدس به خاطر فیبر موجود در آن، روند گوارش را کاهش داده و مانع از جذب قند در بدن می‌شود.
حتی اگر باردارید و نگران ابتلا به دیابت بارداری، خوب است عدس را بیش از گذشته در رژیم غذایی‌تان مصرف کنید تا احتمال ابتلا به قند بارداری را کاهش دهید.

منبع: DailyMail

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16418 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11604 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3859 بازدید