2109
افراد مذهبی بیشتر عمر می‌کنند

افراد مذهبی بیشتر عمر می‌کنند

1397/03/29 بازدید240
نی نی سایت: در مطالعات اخیر پژوهشگران بر روی هزار آگهی ترحیم هزار نفر در سطح ایالات متحده آمریکا، ارتباطی بین طول عمر و اعتقادات مذهبی مشخص شده است که نشان می‌دهد افراد مذهبی (کسانی که به کلیسا می‌روند)، 4 سال بیشتر از افراد بی دین و کسانی که منکر وجود خدا هستند، عمر می‌کنند.

محققان مرکز روانپزشکی اوهایو استیت اصرار داشتند نوع ارتباطات اجتماعی افراد باعث این ارتباط است: در واقع افراد مذهبی در طول زندگی خود معمولا برای انجام کارهای اجتماعی داوطلب می‌شوند و داشتن ارتباطات قوی اجتماعی، یکی از عوامل موثر بر طول عمر به حساب می‌آید.

البته به گفته دکتر بالدوین وی، پروفسور روانپزشکی دانشگاه اوهایو استیت و دستیار سرپرست این مطالعه، وابستگی‌های مذهبی آثار مثبت بسیار بیشتری دارد که صرفا به این موارد محدود نیست: «احتمالا طول زندگی افراد معتقد، به نوع اجتماعی که در آن زندگی می‌کنند هم، بستگی دارد.»

در مرحله اول این مطالعه 505 آگهی ترحیم که در سال 2012 منتشر شده بود، مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد فاصله بین طول عمر افراد مذهبی و افراد بی دین بیشتر از این مقدار بود: طول عمر افراد با اعتقادات مذهبی حدود 9/45 سال بیشتر از افراد بی دین بود؛ اما بعد از در نظر گرفتن مواردی مثل جنسیت و وضعیت تاهل، این مقدار به 6/48 سال رسید.

دومین مطالعه در این زمینه با بررسی هزار و 96 آگهی ترحیم مربوط به سال های 2010 تا 2011 نشان داد متوفایانی که اعتقادات مذهبی داشته‌اند، طول عمرشان حدود 5/64 سال بیشتر از متوفایانی بود که وابستگی مذهبی نداشتند. این تفاوت طول عمر، بعد از احتساب جنسیت و وضعیت تاهل، به 3.82 سال رسید.

تا به حال بسیاری از مطالعات نشان داده است افرادی که در کارهای داوطلبانه و فعالیت‌های اجتماعی شرکت می‌کنند، طول عمر بیشتری دارند.
بنابراین محققان در مطالعه اخیر، نتایج هر دو نوع مطالعه را با هم ترکیب کردند تا متوجه شوند آیا صرفا فعالیت‌های داوطلبانه و فرصت‌های اجتماعی باعث طول عمر گروه های مذهبی می‌شود یا خیر.

در نهایت مشخص شد اجتماعی بودن نهایتا می‌تواند طول عمر را یک سال افزایش دهد؛ بنابراین عوامل دیگری مثل کم مصرف کردن یا مصرف نکردن الکل، وفاداری به همسر، انجام عبادت و کارهای آرامش بخشی مثل مدیتیشن است که باعث طولانی تر شدن عمر افراد مذهبی می‌شود.

منبع: DailyMail

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها