2109
می‌خواهید باردار شوید؟ ماهی بخورید

می‌خواهید باردار شوید؟ ماهی بخورید

1397/03/07 بازدید1134

نی نی سایت: پژوهشگران احتمال می‌دهند رژیم سرشار از غذاهای دریایی بتواند قدرت باروری زوج‌ها را افزایش داده و کمک کند سریع‌تر باردار شوند.
مطالعات محققان دانشگاه هاروارد نشان داده است زوج‌هایی که بیشتر غذاهای دریایی می‌خورند، احتمالا رابطه جنسی بیشتری هم دارند و سریع‌تر از زوج‌های دیگر باردار می‌شوند.

مطالعات قبلی نشان داده بود مصرف ماهی‌های سرشار از اسید چرب امگا 3، مثل ماهی سالمون و تون، سطح پروژسترون را افزایش داده و زمان بارداری را کوتاه‌تر کرده و کیفیت منی بهبود می‌بخشد.
از آنجا که 15 تا 25 درصد زوج‌ها نمی‌تواند بعد از یکسال تلاش، باردار شوند، محققان امیدوارند این یافته جدید بتواند بدون نیاز به دارودرمانی شانس بارداری آنها را افزایش دهد.

در این آزمایش، 500 زوج برای یکسال تحت نظر قرار گرفتند و مشخص شد 92 درصد زوج‌هایی که غذاهای دریایی بیشتری مصرف کرده بودند- یعنی بیش از دو بار در هفته- بعد از 12 ماه باردار می‌شدند و این میزان برای زوج‌هایی که کمتر غذای دریایی مصرف می‌کردند، 79 درصد بود.

خوب است بدانید مصرف لوبیاها، که سرشار از فولات و فیبر و همچنین پروتئین هستند، به افزایش قدرت باروری کمک می‌کند. ضمن اینکه ثابت شده شکلات تلخ به خاطر آمینو اسید و ال-آرژینین موجود در آن، می‌تواند مقدار اسپرم، قدرت حرکت اسپرم و حجم منی را افزایش دهد.

منبع: DailyMail

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16491 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11644 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4615 بازدید