2109
پیشگیری از سرطان کودکان با میکروب های ضد سرطان

پیشگیری از سرطان کودکان با میکروب های ضد سرطان

1397/03/02 بازدید214
نی نی سایت: شاید فکر کنید دنیای مدرن و بدون میکروب امروز برای سلامت بدن بهتر است اما محققان می‌گویند رایج‌ترین سرطان های کودکان به خاطر همین محیط بدون آلودگی است!
از هر دو هزار کودک یکی مبتلا به لوسمی حاد مغز استخوان (ALL) می‌شود. پروفسور مل گریوز، از موسسه تحقیقات سرطان با گردآوری مدارک 30 ساله، نشان داده است اگر در سال‌های اول زندگی، سیستم ایمنی در معرض آلودگی و میکروب قرار نگیرد، سرطانی خواهد شد.
اما همین یافته نشان می‌دهد شاید این بیماری قابل پیشگیری باشد.
به گفته پروفسور گریوز، تماس با میکروب های مفید پیچیده است. اما مهم‌ترین نکته این است که بیشتر موراد لوسمی کودکان احتمالا قابل پیشگیری است.
این متخصص معتقد است به کودکان کوکتلی مطمئن از باکتری‌های مفید- مثل دوغ- بدهیم که به تقویت سیستم ایمنی آنها کمک می‌کند: «والدین نباید زیاد سخت بگیرند و به خاطر آلودگی های ناچیز جار و جنجال کنند؛ اتفاقا باید بچه‌ها را تشویق به ارتباطات اجتماعی با دیگر بچه‌ها و حتی بچه‌های بزرگتر از خود کنند.»
البته دکتر رنکین، متخصص خون‌شناسی معتقد است: «از آنجا که اهمیت رعایت بهداشت در سال‌های اول زندگی و شکل گیری یک سیستم ایمنی قوی بسیار مهم است و هنوز هیچ مدرک اثبات شده‌ای وجود ندارد که بتوان با انجام دادنش از بروز لوسمی در بچه‌ها پیشگیری کرد.»


میکروب های خوب و سرطان

با انجام این مطالعه، جای خالی تغییراتی در بخش پزشکی مشخص شده است. تا امروز همه میکروب‌ها را به چشم بد نگاه می‌کردیم و آنها را از بین برده‌ایم. اما با شناسایی نقش مهمی که در سلامت و حال خوب‌مان دارند، انقلابی در یافته‌هایمان در مورد بیماری‌ها، از آلرژی ها گرفته تا پارکینسون و افسردگی و حالا هم لوسمی، ایجاد کرده‌اند.
با این حال هنوز یافته مشخصی در مورد پیشگیری از لوسمی کودکان وجود ندارد. پروفسور چارلز سوانتون، سرپرست کلینیک تحقیقات سرطان انگلستان می‌گوید: لوسمی کودکان نادر است و هنوز نمی‌دانیم چه چیزی باعث آن می‌شود یا چه کاری برای پیشگیری از آن می‌توانیم انجام دهیم. فقط می‌خواهیم همه والدین، چه آنها که فرزندشان لوسمی دارد و چه آنها که ندارند، بدانند هنوز هیچ یافته مشخصی نیست که بتواند از بروز این بیماری جلوگیری کند.

منبع: BBC

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16347 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11574 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3064 بازدید