2109
قند می‌تواند زندگی زناشویی را به خطر بیندازد؟

قند می‌تواند زندگی زناشویی را به خطر بیندازد؟

1397/01/26 بازدید164
نی نی سایت: همه در مورد خطرات زیاده‌روی در مصرف قند و شکر آگاهند که یکی از بزرگترین خطراتش، افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 است که در دنیای امروز به یک اپیدمی خاموش تبدیل شده و هیچ نشانه‌ای از کاهش آمار مبتلایان به این بیماری هم وجود ندارد.
میلیون‌ها نفر مبتلا به دیابت نوع دو هستند اما از بیماری‌شان بی‌اطلاعند و هنوز هم تعداد کمی از مردم در مورد عوارض این بیماری که شامل نابینایی، افزایش خطر بیماری های قلبی و مشکلات پا می‌شود، خبر دارند.
البته تعداد بسیار کمی هم در مورد عوارض جدی دیابت نوع 2 بر زندگی زناشویی اطلاع دارند: بر اساس مطالعه‌ای که موسسه CuraLin Diabetic Supplement انجام داده است، 80 درصد مبتلایان به دیابت نوع دو کمترین اطلاعی در مورد تاثیر این بیماری بر بروز اختلال نعوظ ندارند.
از آنجا که بالا رفتن سطح قند خون باعث به اعصاب و عروق خونی صدمه می‌زند و باعث کاهش احساس می‌شود و در نتیجه، مردان سخت‌تر می‌توانند به نعوظ برسند.
البته ممکن است فشار خون بالا و بیماری قلبی -که معمولا همراه دیابت فرد را درگیر می‌کنند- هم در ایجاد این مشکل مشارکت داشته باشند.
در ضمن ، دیابت نوع دو می‌تواند بر زندگی جنسی خانم‌ها هم تاثیرگذار باشد چراکه با آسیب رگ‌های خونی، ممکن است عروق منتهی به اندام تناسلی و اعصاب هم تحت تاثیر قرار گرفته، فرد با خشکی واژن و کاهش تحریک‌پذیری در طول رابطه جنسی مواجه شود و نتواند به ارگاسم برسد.
البته اگر مشکلی در زندگی زناشویی‌تان وجود دارد، لازم نیست آن را با دیابت مرتبط بدانید اما اگر مشکلات دیگری مثل اضافه‌وزن دارید یا مرتب هوس شیرینی‌جات می‌کنید، خوب است به پزشک مراجعه کنید تا وضعیت سلامت‌تان بررسی شود.


منبع: دیلی میل/ DailyMail

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16491 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11644 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4615 بازدید