2109
راهکارهای فوری برای تغییر وضعیت مالی خانواده

راهکارهای فوری برای تغییر وضعیت مالی خانواده

1397/01/18 بازدید1298
شما سرتان شلوغ است. ما سرمان شلوغ است. همه کلی کار برای انجام دادن داریم و خیلی‌هایمان عادت داریم در این شرایط بعضی از این کارها را به تعویق بیندازیم. کارهای کوچکی که شرایط مالی ما را بهبود می‌بخشند هم می‌توانند جزو همین کارهایی باشند که همیشه به تعویق می‌اندازیم. اگر تنها ۱۰ دقیقه در طول روز زمان بگذارید ما به شما راهکارهایی ارائه خواهیم داد تا نتایج مالی خوبی برایتان به ارمغان بیاورند.

کیف پولتان را مرتب کنید

یک کیف پول تمیز ذهنتان را نیز مرتب و تمیز نگه می‌دارد. دقایقی را برای خالی کردن کیف پولتان کنار بگذارید، رسیدهای بی‌استفاده و سایر چیزهای بدردنخور را دور بی اندازید. پولتان را بشمارید و مرتب بگذارید. روزی نگذرد که ندانید دقیقاً چقدر پول توی کیفتان قرار دارد.

قلک ۵۰۰ تومانی

از الآن به بعد سکه‌های ۵۰۰ تومانی را پس‌انداز کنید. یک قلک تهیه کنید و تمام ۵۰۰ تومانی‌هایی را که به‌عنوان پول خرد دریافت می‌کنید، در آن بیندازید. بعد از چند ماه یا حتی یک سال متوجه می‌شوید کلی پول پس‌انداز کرده‌اید. به‌عنوان یک توصیه بهتر است روی قلک عکس کاری را که دوست دارید با پس‌انداز پول داخل آن انجام دهید، بچسبانید؛ مثلاً عکس یک مکان خاص برای مسافرت. شاید با این پول نتوانید از پس تمام هزینه‌های سفر بربیایید اما همین کار کوچک باعث می‌شود پس‌انداز کردن را بیشتر تمرین کنید و انگیزه‌تان بیشتر شود.

حواستان به دخل‌وخرجتان باشد

یکی از مهم‌ترین عواملی که در مسیر موفقیت مالی اهمیت دارد این است که بیشتر از درآمدتان هزینه نکنید. برای اینکه این اتفاق نیفتد می‌توانید از نرم‌افزارهای کامپیوتر یا اپ‌های موبایل استفاده کنید؛ به این صورت که در مرحله اول مقدار درآمد خود را وارد می‌کنید و بعد هزینه‌هایی را که در طول ماه انجام می‌دهید به آن اضافه خواهید کرد. استفاده از این اپ‌ها اصلاً زمان زیادی نمی‌برد و با صرف چند دقیقه می‌توانید به اوضاع مالی‌تان سروسامان بدهید.

به خودتان انگیزه بدهید

اگر جزو افرادی هستید که تمام درآمدتان را در طول ماه خرج می‌کنید و در پس‌انداز کردن دچار مشکل هستید، توصیه می‌کنیم هدف‌هایی در طول ماه برای خودتان مشخص کنید و زمانی که به آن اهداف رسیدید به خودتان جایزه بدهید. برای مثال درصورتی‌که بتوانید ۱۰ درصد درآمدتان را پس‌انداز کنید، شیرینی محبوبتان و یا یک دسته‌گل رز به خودتان هدیه دهید. قرار نیست این پاداش خیلی گران باشد بلکه بیشتر نمادین خواهد بود.

زمان ارزشمندتر از پول

زمان از پول ارزشمندتر است. تقویم را باز کنید و با دقت ببینید چطور هفته‌های گذشته را سپری کرده‌اید. فهرستی از پنج کاری را که دوست داشتید زمان بیشتری برایش می‌گذاشتید، تهیه کنید و همین‌طور پنج کاری را که بهتر بود زمان کمتری برایش بگذارید، مشخص کنید. با توجه به این فهرست، اولویت زمان‌بندی‌تان را تغییر دهید و این دو فهرستی را که تهیه‌کرده‌اید جلوی چشمتان بگذارید و برای هفته‌های آتی مدنظر داشته باشید. این کار به ذهنتان نظم می‌دهد و نظم به بهبود تمام جنبه‌های زندگی‌تان کمک خواهد کرد.

برای خودتان هدف‌های شخصی ماهیانه تنظیم کنید

اگر برای اهدافتان مدت‌زمان کوتاهتری در نظر بگیرید پیگیری آن‌ها برایتان راحت‌تر خواهد بود. از الآن به بعد سعی کنید برای خودتان اهداف ماهیانه تنظیم کنید. مثلاً یک ماه ممکن است بر روی سلامتتان متمرکز شوید؛ کلی ورزش کنید و غذای سالم بخورید و ماه بعد تصمیم بگیرید حتما بخشی از درآمدتان را سرمایه‌گذاری کنید.
از الآن تصمیم بگیرید که هدف ماه بعدتان چه خواهد بود؟ آن را روی کاغذ بنویسید و در محل کار، جایی که آن را ببینید قرارش دهید. گذاشتن هدف‌های کوتاه‌مدت به‌مرورزمان وضعیت مالی‌تان را هم بهتر خواهد کرد.

در تعادل باشید

یوگی‌ها معتقدند تعادل فیزیکی نهایتاً ما را به تعادل ذهنی هدایت خواهد کرد و برای پس‌انداز و بهبود وضعیت مالی چه چیزی مهم‌تر از تعادل ذهنی. روی بالا بردن آمادگی ذهنی خود تمرکز کنید. مطالعات نشان می‌دهند اگر هر روز مدت ۵ دقیقه بر روی هر یک از پاها بایستید و تعادل خود را حفظ کنید علاوه بر تعادل جسمی، تعادل ذهنی‌تان هم بهتر می‌شود. بگذارید با این کار تمرکزتان بالا برود و نه‌فقط در مسائل مادی بلکه در همه‌چیز بهتر عمل کنید.
 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16411 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11601 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3770 بازدید