2109
توصیه‌های سلبریتی‌ها برای 13 به در

توصیه‌های سلبریتی‌ها برای 13 به در

1397/01/12 بازدید661
حالا که تعطیلات امسال حسابی خوش گذرانده‌اید و از عیددیدنی‌ها و مسافرت‌ها فارغ شده‌اید، احتمالا برنامه دقیقی هم برای «سیزده بدر» آماده کرده‌اید تا یک روز ایده‌آل و خوب را در طبیعت و بین گل و گیاهان تازه و نو بگذرانید. شما هم دقت کرده‌اید؟! وقتی صبح که به دل طبیعت می‌زنید، چقدر همه‌چیز قشنگ و زیبا و خوش‌رنگ است اما بعد از چند ساعت که به همان منظره نگاه می‌کنید، چیزی شبیه صحنه جنگ می‌بینید! همه‌جا پر از کیسه و کاغذ و پوست تخمه و آجیل و هر زباله دیگری است که فکرش را بکنید!
چند وقت پیش تعدادی از مدیران دولتی، هنرمندان، شهروندان و کنشگران محیط زیست چالشی ملی را آغاز کردند تا نوروز امسال همچون سال‌های اخیر به هجومی ویرانگر علیه محیط زیست بدل نشود. در این چالش که کاوه مدنی، معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست، با عنوان «بی‌زباله» و با شعار «از خودمان شروع کنیم» آغاز کرده، افراد دعوت شده می‌گویند که برای کاهش زباله چه کرده‌اند و دیگران را نیز به این چالش دعوت می‌کنند. در میان شرکت کنندگان این چالش اسامی افرادی مثل میترا حجار، کاوه مدنی، شهیندخت مولاوردی، مینو خالقی، اسماعیل کهرم و سفیر اکوادور در ایران به چشم می‌خورد.
حالا هم، در آستانه سیزده بدر ۹۷ هنرمندان و سلبریتی‌ها وظیفه خود دانسته‌اند تا نکاتی را به مردم در مورد اهمیت حفاظت از طبیعت در این روز گوشزد کنند.
در این گزارش نی نی سایت شما می‌توانید از بیشتر پست‌های اینستاگرامی سلبریتی‌ها درباره روز طبیعت با خبر شوید.

چالوس زشت و زیبا!

بیژن بنفشه‌خواه، این هنرمند دوست‌داشتنی که اخیرا چهره‌اش را در سریال «لیسانسیه‌ها» دیده‌اید، چند روز پیش تصویری از دریای خزر در منطقه چالوس گذاشته و نوشته بود: «چالوس؛ دریای زیبا و مظلوم خزر
عکس اول زیبا به نظر می‌رسد، ولی وقتی جلوتر می‌ریم زباله‌ها رو که میبینم؛ نه تنها زیبا نیست، خیلی هم زشت است! چرا اینقدر دوست داریم تو طبیعت زباله و آشغال بریزیم؟ خیلی هم همزیستی مسالمت‌آمیزی داریم! عیدتون مبارک»

بی‌خجالت تذکر بدهید!

اشکان خطیبی، بازیگر جوانی که همیشه دغدغه محیط‌زیستی دارد، بار دیگر با نزدیک شدن به روز طبیعت، ویدئویی در این زمینه منتشر کرده و نوشته است: «تذكر بديد ... خجالت نكشيد. سيزده بدر ممكنه يه فاجعه ديگه رقم بخوره!
محيط زيست ايران متعلق به همه ماست؛ از نابودى حق مون جلوگيرى كنيم. حتى اگر فرد خاطى تو گروه خانواده و دوستانمونه ... فرهنگ سازى كنيد؛ اين يك خواهش برادرانه‌ست».
 


خوبی‌ها گره بخورند به هم!

بهاره رهنما، بازیگر و نویسنده پرحاشیه دنیای مجازی هم در کنار عکسی از خودش کلی آرزوهای خوب برای همه هم‌وطنان کرده و نوشته است: «سیزده هم نزدیک شد ...
ازخداميخوام: غم هاتون گره خورده باشه به هر چی شاديه، درداتون گره خورده باشه به هر چی سلامتيه، لحظاتتون گره خورده باشه به هر چی موفقيته، دلاتون گره خورده باشه به هر چی عشقه، جيباتون گره خورده باشه به هر چی پوله، گره بخوره يه گره كور...»
 

هر درخت یک زندگی است

بهرام رادان، که اخیرا در فیلم سینمایی «چهارراه استانبول» با موضوع آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو دیده شده است، در صفحه اینستاگرام خود با نوشتن: باور کنیم هر درخت یک زندگی است، ویدئویی درباره روشن کردن آتش توسط گردشگران جنگل‌های شمال کشور گذاشته که باد باعث پخش شدن آتش در مناطق مختلف می‌شود.

 


توی خونه بمونید!

بهاره کیان افشار هم یکی دیگر از بازیگران جوان و باستعداد است که همیشه در صفحه اینستاگرامش چندین پیام مرتبط با سلامت و حفاظت از محیط زیست می‌بینید. این بازیگر هم در دفاع از زمین، عده خاصی رو مخاطب پیام خودش قرار داده و در پیامی نوشته: «قابل توجه اونهايى كه مخاطب اين پيام هستن!
روز طبيعت نزديكه ... لطفا اگر رفتار درست براى تفريح در طبيعت و آداب حفظ محيط زيست رو نميدونيم، توی خونه بمونيم!»

نریزید! آشغال نریزید!

هدیه تهرانی که دو سیمرغ بلورین در کارنامه خود دارد، یکی از فعالان محیط زیست است که صفحه اینستاگرامش هم همیشه با موضوعاتی درباره طبیعت و حفاظت از گونه‌های در حال انقراض و ... پر می‌شود.
او در آستانه سیزده بدر ۹۷ ویدئویی از خودش و دیگر دوستداران طبیعت گذاشته که در آن مشغول پاکسازی بخشی از جنگل زیبای النگدره گرگان هستند و در ویدئو چند بار به بینندگان تاکید می‌کند که در طبیعت زباله نریزند.
 


کیسه زباله یادمان نرود

از دیگر سلبریتی‌هایی که نگران وضعیت طبیعت و زمین در روز طبیعت هستند، می‌توان به پرویز پرستویی، مهتاب کرامتی و نیز بابک کریمی، نویسنده و بازیگر اشاره کرد که همگی با پیام‌هایی کوتاه امیدوارند در این روز، همه ما برای حفاظت از زمین‌مان، نهایت تلاش‌مان را به کار ببریم.
بابک کریمی صرفا با نوشتن جمله NO PLASTIC (بدون پلاستیک) در کنار عکس جالبی از یک کیسه پلاستیک که زیر آب فرو رفته و تنها گوشه آن شبیه یک کوه از زیر آب پیداست، سعی کرده این پیام مهم را به مخاطبان یادآور شود.



پرویز پرستویی، از اسطوره‌های سینمای ایران هم که همیشه با پست‌های اینستاگرامی، مخاطبان را به فکر فرو می‌برد، در یک جمله گفته: «فردا کیسه زباله یادمان نرود». اما مهتاب کرامتی غیر از این جمله، توصیه دیگری هم دارد: «فردا کیسه زباله یادمون نره ... و بعد انداختنش در سطل زباله».

بی‌زباله؛ از خودمان شروع کنیم

شاید بدانید که شیشه ۴ هزار سال، پلاستیک صد تا هزار سال، پوست میوه ۶ ماه و آدامس ۵ سال زمان برای بازیافت و بازگشت به طبیعت نیاز دارند! این آمارها را گوشه ذهن‌تان داشته باشد و هروقت تنبلی مانع از حرکت شما سمت کیسه یا سطل زباله شد، سریع یکبار در ذهن مرورش کنید؛ مطمئنا دیگر دلتان راضی نمی‌شود یک پوست تخمه‌تان را در طبیعت جا بگذارید!

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16472 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11632 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4448 بازدید