2109
باردارید؟ 20 دقیقه بیشتر در سونا و حمام گرم نمانید

باردارید؟ 20 دقیقه بیشتر در سونا و حمام گرم نمانید

1396/12/16 بازدید400
نی نی سایت: اگر عاشق دراز کشیدن در وان آب داغ هستید یا از سونای گرم لذت می‌برید، اما فکر می‌کنید به خاطر بارداری ممکن است به جنین صدمه وارد شود، با خیال راحت به علاقه‌تان برسید.
محققان می‌گویند خانم های باردار، به خصوص در اوایل بارداری می‌توانند بدون صدمه به جنین در آب داغ یا سونا استراحت کنند؛ به شرطی که مدت زمان آن کوتاه باشد. این کار حتی به جلوگیری از سقط و زایمان زودرس کمک می‌کند.
بالا بردن بیش از حد دمای بدن می‌تواند منجر به افت فشار خون شود و ممکن است باعث ریسک کاهش سطح اکسیژن خون و مواد مغذی- که باید به جنین برسد- شود.
محققان دانشگاه سیدنی با مطالعه فعالیت های خانم های باردار از جمله حمام گرفتن (در دمای 40 درجه) و سوناها (در دمای 70 درجه) برای مدت 20 دقیقه باعث بالا رفتن دمای درونی بدن می‌شود.
ضمن اینکه تاثیر فعالیت ورزشی خانم های باردار در محیط های گرم، مثل ایروبیک در آب، بر دمای بدن آنها را هم بررسی کردند و در نهایت متوجه شدند هیچ کدام از این فعالیت ها نمی‌تواند دمای درونی بدن خانم باردار را به بیش از 39 درجه سانتی گراد برساند و ظاهرا محققان تا به حال، بیش از حد نگران بوده‌اند!
به گزارش نی نی سایت، در این پژوهش که نتایج 12 مطالعه شامل 347 خانم باردار در دوره های مختلف بارداری را بررسی می‌کرد، استرس ناشی از گرما بر اثر ورزش و همینطور گرمای غیرمستقیم بررسی شد و علاوه بر دما و رطوبت محیط، واکنش بدن خانم های باردار به شدت و مدت زمان ورزش و دوش و سونا هم در نظر گرفته شد.
در نهایت مشخص شد دمای درونی بدن خانم های باردار در زمان دوش و حمام داغ به 36/9 درجه سانتی گراد، در زمان استفاده از سونا 37/6 درجه سانتی گراد و در زمان ورزش داخل آب به 38/3 درجه سانتی گراد می‌رسد.
بنابر این نتیجه، محققان معتقدند خانم های باردار، بدون توجه به هفته بارداری خود، می‌تواندد برای 20 دقیقه در آب و سونای داغ استراحت کنند و همچنین مجازند در دمای هوای 25 درجه سانتی گراد، برای 30 دقیقه ورزش ایروبیک (مثل دویدن، شنا و حرکات موزون) انجام دهند و در آب 28/8 تا 33/4 درجه سانتی گراد، 45 دقیقه ایروبیک در آب را تجربه کنند.
از آنجا که فعال ماندن از نظر جسمی در دوره بارداری اهمیت زیادی دارد، خوب است ورزش کردن را با شرایط گفته شده و مشورت پزشک خود، در دوران بارداری همچنان ادامه دهید اما یادتان باشد برای ایروبیک در آب در هفته های آخر بارداری، دمای آب نباید از 32 درجه سانتی گراد بالاتر برود!

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

آب انار برای زردی نوزاد (مفید یا مضر؟)

ریپورتاژ

4 روز پیش
|
7699 بازدید

فیلم بهترین هدیه روز معلم

نوشته

6 روز پیش
|
5260 بازدید

معلم عزیزم روزت مبارک!

نوشته

6 روز پیش
|
5203 بازدید

چطور بعد از زایمان شکم تخت داشته باشیم؟

ریپورتاژ

3 روز پیش
|
5131 بازدید