2109
تغییر زندگی فقط در 5 دقیقه!

تغییر زندگی فقط در 5 دقیقه!

1396/12/06 بازدید632
چیزهای زیادی در زندگی برای خوشحال کردن ما وجود دارد؛ مطالعه و کتاب خواندن، غذاهای سالم و خوشمزه، گوش دادن به موسیقی، پیاده‌روی و ورزش، دورهمی‌های دوستانه و ...
اما چرا هر روز این کارها را تکرار نمی‌کنیم؟ جواب اکثر افراد این است: "وقت کافی نداریم”. البته که هیچ راهی برای این که ساعات شبانه‌روز بیش از 24 ساعت باشد وجود ندارد تا بتوان از آن برای لذت‌های بیشتر استفاده کرد.

پس باید راهی برای ایجاد شادی در همین 24 ساعت پیدا کنیم!

مشکل اصلی در شیوه اجرای کارهاست. حتما شما هم در اطرافتان افرادی هستند که هم کار می‌کنند، هم با خانواده خود ارتباط تنگاتنگی دارند و همچنان وقت برای آشپزی و ورزش صبحگاهیشان دارند. قطعا روز آن‌ها بلندتر از بقیه نیست بلکه آن‌ها از زمان خود هوشمنداته‌تر استفاده می‌کنند. شما می‌توانید 5 دقیقه در روز برای کارهایی که دوست دارید وقت صرف کنید. این 5 دقیقه واقعا زندگی شما را تغییر می‌دهد. این زمان را سرمایه‌گذاری برای رشد شخصی خود بدانید.

5 دقیقه در روز، وقتی که پرمشغله‌ترین آدم ها هم آن را دارند!

در طول این 5 دقیقه، شما گام‌های مهمی خواهید برداشت. ایجاد یک عادت روزانه، خیلی چیزها را تغییر خواهد داد. من هم با شما موافقم که در این 5 دقیقه نمی‌توانید کتاب بخوانید، فیلم ببینید و یا تمرین ورزش کنید. هنوز می‌توانید حال‌وهوای زندگی‌تان را بهتر کنید.

حالتان را خوب کنید

۱. دوش بگیرید

آیا هیچ‌وقت به تاثیر شفادهنده آب فکر کردید؟ شما بعد از کار احساس خستگی بسیار خواهید داشت. یک دوش کوتاه به شما حس بهتری می‌دهد.
از یک صابون یا شامپوی خوشبو استفاده کنید که به شما حس خوبی می‌دهد. این 5 دقیقه را فقط و فقط برای خودتان داشته باشید. شما مهم هستید! حس کنید که چگونه آب استرس را از بدنتان می‌شوید و دور می‌کند. وقتی به ریلکس کردن فکر کنید متوجه می‌شوید که یک دوش ساده بیشتر از آنچه که فکرش را می‌کنید تاثیر خواهد داشت. تاثیرش در زندگی‌تان را بعد از همین 5 دقیقه خواهید دید.

۲. سپاسگزار باشید

فردا 5 دقیقه زودتر از همیشه از خواب بلند شوید. این 5 دقیقه تاثیری بر روی خواب شما نخواهد گذاشت ولی می‌تواند تاثیر زیادی در هشیاری و حال خوب شما داشته باشد. قبل از انجام هر کاری، آرام جایی بنشینید. چشم‌های خود را ببندید و به چیزهای خوب فکر کنید. خانواده، دوستان، خانه خودتان و ... . تمرکز کنید و اجازه ندهید افکار منفی به ذهن شما راه پیدا کند. در انتهای این 5 دقیقه، نفس عمیقی بکشید و برای داشتن همه این نعمت‌ها، سپاسگزار باشید.
این کار را هر روز انجام دهید! وقتی روز را با افکار مثبت شروع می‌کنید، نیروی بیشتری در مواجهه با چالش‌های پیش رو خواهید داشت.

3. تماس با دوستان

مگر یک گفتگوی عادی چقدر ممکن است طول بکشد؟ با دوستان خود هر روز ارتباط برقرار کنید. از کارهایی که انجام می‌دهند بپرسید و به صحبت‌های آن‌ها گوش کنید. نگرانی‌ها و شادی‌های خود را با آن‌ها در میان بگذارید. این کار فراتر از پیام دادن در تلگرام یا دیگر شبکه‌های اجتماعی است. احساسات منتقل می‌شود و لحظات خاصی شکل می‌گیرد. خواهید دید چه حس خوبی به زندگی‌تان تزریق خواهد شد.

4. اولویت‌بندی کنید

راهکار دیگری که در 5 دقیقه می‌توانید انجام دهید، اولویت‌بندی کارهاست. به مهمترین کارهایی که باید انجام دهید تا زندگی بهتری داشته باشید فکر کنید. ممکن است لیستی از اولویت‌ها را در برنامه کاری خود داشته باشید. اما این لیست متفاوت از آن است. از اهداف بلندمدتی که برای زندگی‌تان انتخاب کرده‌اید کمک بگیرید.
این تمرین به شما کمک می‌کند روی تصویرتان از اهداف بزرگ‌تر که با کارهای روزانه تار شده، تمرکز کنید.

۵. انجام کاری را شروع کنید

شروع کنید. همیشه شروع کردن سخت‌ترین قدم است. خواندن یک کتاب را شروع کنید. حتی اگر 5 دقیقه فرصت داشته باشید، یک صفحه را می‌خوانید، همین شروعی برای ادامه کتاب خواهد بود. برای یک دوره آموزشی آنلاین ثبت‌نام کنید. فرصت‌های رایگان زیادی برای یادگیری مجازی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را پیگیری کنید. فکر می‌کنید وقت نخواهید داشت؟ اشکالی ندارد، ثبت‌نام کنید. شاید روزهای بعد انگیزه بیشتری برای پیگیری‌اش داشته باشید.
در نهایت، همه ما از این 5 دقیقه‌ها در روزمره خود وقت داریم. برای خودتان وقت بگذارید و علاقه‌مندی‌های خود را هر روز تکرار کنید. بعد از مدتی، می‌بینید که چه کارهایی در همین 5 دقیقه‌ها شروع یا انجام شده است.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها