2109
ارتباط چاقی و سرطان کشف شد

ارتباط چاقی و سرطان کشف شد

1396/12/05 بازدید310
نی نی سایت: بر اساس پژوهش‌های دانشمندان، چاقی می‌تواند ریسک ابتلا به 13 نوع سرطان را افزایش دهد که این موضوع سرطان های کودکان را هم در بر می‌گیرد که چاقی به تنهایی، باعث کاهش آمار نجات بچه‌ها از این بیماری است.
بر اساس مطالعه‌ای که چندماه پیش دکتر استیو میتلمن، مدیر بخش غدد درون‌ریز کودکان در بیمارستان کودکان UCLA Mattel برای افزایش نرخ درمان سرطان در کودکان انجام داده، مشخص شد چاقی باعث کاهش اثر داروهای شیمی درمانی در کودکان مبتلا به لوسمی (سرطان خون) می‌شود.
لوسمی یا سرطان خون شایع‌ترین سرطان در کودکان و نوجوانان است و کودکان چاق 50 درصد بیشتر از دیگر بچه‌ها در معرض عود این بیماری قرار دارند.
دکتر میتلمن در پژوهش تازه‌ای به جای تحقیق بر سلول‌های سرطانی، سلول‌های چربی را مورد مطالعه قرار داده و سعی کرده با شناسایی محیط زندگی و رشد سلول‌های چربی در بدن، متوجه علت آسیب‌پذیری افراد چاق نسبت به سرطان شود.
بر اساس تحقیقات میتلمن هم در موش‌ها و هم در انسان، سلول‌های چربی سلول‌های سرطان خون را به خود جذب می‌کنند و بعد سلول‌های لوسمی با تغذیه از اسیدهای آمینه و چربی‌ها، رشد کرده و تکثیر می‌یابند.
ضمن اینکه سلول‌های چربی برخی از داروهای شیمی درمانی را –که مسئول مبارزه با سلول‌های لوسمی هستند- جذب و متابولیزه می‌کند و در نتیجه بعضی از سلول‌های سرطانی نجات پیدا می‌کنند.
به گزارش نی نی سایت و به گفته میتلمن، این یافته‌ها برای درمان لوسمی و بسیاری سرطان‌های دیگر که در مغز استخوان یا اطراف سلول‌های چربی رشد می‌کنند، حیاتی است و اگر قرار باشد بعضی از سلول‌های سرطانی از داروهای شیمی درمانی جان سالم به در ببرند، محققان باید به دنبال روش تازه‌ای برای هدف قرار دادن سلول‌های سرطانی در بیماران چاق باشند.
به گفته دکتر میتلمن، سرطان‌های پستان، کولون، تخمدان و لوزالمعده از جمله دیگر سرطان‌هایی هستند که از چربی تغذیه می‌کنند.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16404 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11590 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3626 بازدید