2109
تشخیص اتیسم با آزمایش خون

تشخیص اتیسم با آزمایش خون

1396/12/02 بازدید1287
نی نی سایت: هیچ می‌دانستید پیش از ظاهر شدن علائم ظاهری و رفتاری اتیسم، علائمش در مغز ظاهر می‌شود؟ حالا دانشمندان در مرحله‌ای که  تشخیص این اختلال بسیار سخت است، توانسته‌اند با نوعی آزمایش خون و ادرار متوجه شوند میزان آسیب‌های پروتئینی در مغز بچه‌های اتیسم بسیار بیشتر از بچه‌های غیراتیسم است.

اتیسم بر رفتار و فعالیت‌های اجتماعی خاصی تاثیر می‌گذارد اما تشخیصش سخت است و معمولا تا قبل از سن 2 سالگی و حتی بیشتر قابل تشخیص نیست.

حالا با این مطالعه جدید محققان مواد شیمیایی متفاوتی در خون و ادرار 38 کودک اوتیسم و 31 کودک غیراوتیسم- که همگی 5 تا 12 ساله بودند- پیدا کردند.

به گزارش نی نی سایت، نتیجه این آزمایش‌ها سطح بالاتری از آسیب پروتئینی را- به خصوص در پلاسمای خون- در بچه‌های اتیسم نشان داد که به گفته دانشمندان می‌تواند به خاطر این اختلال باشد.

البته این روش هنوز راه زیادی در پیش دارد تا به یک روش تشخیصی مطمئن تبدیل شود و در حال حاضر صرفا می‌تواند تفاوت‌های افراد اتیسمی را مشخص کند و هنوز معلوم نیست نتیجه این آزمایش‌ها بتواند فرق بین اتیسم، بیش فعالی، استرس و شرایط مشابه را تشخیص دهد و تا آن زمان، بهترین روش تشخیص اتیسم مصاحبه و مشاهده است.

گفتنی است بر اساس آمار اعلام شده توسط مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران، نسبت مبتلایان به اتیسم یک در ۶۳ نفر در جهان است و با وجود چالش‌های آماری در ایران و صرفا بر اساس بررسی‌های سازمان بهزیستی، این نسبت در کشور ما یک در ۱۰۰ نفر اعلام شده است.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9173 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
6596 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15154 بازدید