2109
آنچه خانم‌های باردار باید درباره رنگ‌کردن مو بدانند

آنچه خانم‌های باردار باید درباره رنگ‌کردن مو بدانند

1396/12/02 بازدید6481

اگر خانمی هستید که در دوران بارداری به سر میبرید، احتمالا رنگکردن مو یکی از دغدغههای شماست. زیرا در این دوره برای حفظ سلامتی خود و فرزندتان محتاطتر هستید و نمیخواهید خدای ناکرده به واسطه استفاده از یک محصول آرایشی، سلامتیتان به خطر بیفتد.
اما برای بررسی دقیقتر دغدغه رنگکردن مو برای خانمهای باردار به سراغ مریم رئوف، مدیر سالن آرایش و زییایی رئوف رفتیم. مریم رئوف از آرایشگران باسابقهای است که تجربیات داخلی و خارجی زیادی در زمینه آرایش و زیبایی دارد و به خوبی با دغدغههای خانمهای باردار در این زمینه آشناست و برای بسیاری از این دغدغهها، راهحل دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا با این دغدغهها و راهحلهای آن آشنا شویم.

رنگکردن مو در سه ماهه اول بارداری ممنوع!

در ابتدای گفتگو با خانم مریم رئوف از او پرسیدیم که اصولا چرا پزشکان استفاده از محصولات آرایشی را برای خانم‌های باردار توصیه نمیکنند؟ او در این زمینه توضیح داد که علت اینکه بسیاری از پزشکان، رنگ مو و هایلایت و این‌گونه مسائل را برای خانمهای باردار ممنوع میکنند، چند دلیل دارد.

یکی اینکه مواد شیمیایی، مادر را دچار مشکلات تنفسی از جمله آسم بارداری میکند. دوم اینکه این مواد از طریق پوست جذب شده و ممکن است روی سلامت جنین تاثیر منفی بگذارد. از طرفی تحقیقات نشان میدهد استفاده از مواد شیمیایی به ویژه در سه ماهه اول بارداری، میتواند باعث جهش ژنتیکی در جنین شود.

به همین دلایل پزشکان به خانمها توصیه میکنند که در این سه ماه تحت هیچ شرایطی به سمت استفاده از مواد آرایشی نروند. از این رو ما هم به عنوان آرایشگر این توصیه پزشکان را جدی میگیریم و از بانوانی که در سه ماه اول بارداری به ما مراجعه میکنند میخواهیم برای آرایش مو تا زمان پایان این دوران صبر کنند. اما بعد از این سه ماه حساس و بحرانی، با استفاده از برخی روشها و نیز استفاده از مواد خاص میتوانیم موهای خانمهای باردار را رنگ کنیم؛ به شکلی که خطری سلامتی آنها و فرزندشان را تهدید نکند.

ریزش مو؛ مهمترین دغدغه خانمهای باردار

مریم رئوف معتقد است ریزش مو، مهمترین دغدغه خانمهای باردار است. او میگوید ریزش مو در حین بارداری و پس از آن دو دلیل عمده دارد. اول تغییرات هورمونی در این دوره و دوم از دستدادن املاح و ویتامینها به علت تغذیه جنین. 

خانم مریم رئوف در ادامه توضیح میدهد که رنگ مو و آرایشکردن ممکن است این ریزش را تشدید کند. به همین دلیل مواد آرایشی که در دوران بارداری استفاده میشود، باید با دقت انتخاب شوند. همچنین درمانهای تغذیهای و پزشکی را برای درمان ریزش مو توصیه میکنیم.

اما خانم رئوف میگوید روشهای دیگری نیز وجود دارد که میتواند به پیشگیری، عدم تشدید و حتی درمان ریزش مو در خانمهای باردار کمک کند. او یکی از این روشها را نوعی «ماساژ درمانی» میداند که خود نیز با استفاده از این روش در سالن آرایش و زیباییاش به خانمهای باردار کمک میکند تا نه تنها از ریزش موهایشان جلوگیری کرده؛ بلکه باعث رویش مجدد آنها شود. زیرا این نوع از ماساژ درمانی باعث بهبود خونرسانی در سر میشود.

خانمهای باردار باید از رنگ موهای بدون آمونیاک استفاده کنند

به گفته خانم مریم رئوف خانمها میتوانند پس از سه ماهه اول بارداری تحث شرایطی خاص موهای خود را رنگ کنند. مهمترین این شرایط استفاده از رنگ موهای استاندارد و ویژه و روش اجرای این کار است.

خانم رئوف میگوید اصولا ما برای خانمهای باردار از رنگ موهایی استفاده میکنیم که در آنها آمونیاک وجود ندارد. بوی تند و تیزی که معمولا خانمها هنگام رنگکردن مو حس میکنند، ناشی از گازی است که به واسطه وجود آمونیاک در رنگ مو به وجود میآید. استنشاق این گاز به شدت برای خانمهای باردار خطرناک است. از طرفی رنگ موهایی که بر پایه آب ساخته میشوند نیز میتواند باعث تضعیف موی خانمهای باردار شود.

ما به جای این مواد از رنگ موهایی استفاده کنیم که پایه و اساس آن را روغن آرگان تشکیل میدهد. این نوع روغن ریشه و ساقه مو را تقویت میکند. یعنی همزمان با رنگشدن مو باعث ترمیم، بهبود و تقویت پیاز آن نیز میشود.

به طور کلی رنگ موی بدون آمونیاک و حاوی روغن آرگان به هیچ وجه بخارهای شیمیایی، بو و گاز ندارد و برای خانمهای باردار مشکلات تنفسی ایجاد نمیکند.
 

تشخیص اصالت رنگ موی استاندارد

همیشه این نگرانی برای اغلب خانمها، (نه صرفا خانمهای باردار) وجود دارد که هنگام مراجعه به آرایشگاهها چگونه میتوانیم بفهمیم آرایشگر ما از مواد استاندارد و اصل برای رنگکردن استفاده میکند؟ خانم مریم رئوف معتقد است علاوه بر تخصص و تبحر آرایشگر، همواره موادی که آنها برای رنگکردن مو استفاده میکنند، بسیار اهمیت دارد. برای این موضوع باید به آرایشگاههای معتبر مراجعه کنیم و بپرسیم آنها برای رنگکردن مو از محصولات چه برندی استفاده میکنند و چگونه آنها را تهیه میکنند؟

خانم رئوف در همین زمینه میگوید به طور مثال موادی که ما در سالن خود استفاده میکنیم، دارای نشان پلاتین لورئال فرانسه است. بنده و همکارانم آموزشهای تخصصی در زمینه شناخت و نحوه ترکیب این مواد در خارج از کشور و زیر نظر متخصصین طراز اول دنیا طی کردهایم. این آموزشها به ما کمک میکنند تا مواد تقلبی را از اصل به خوبی تشخیص دهیم. از طرفی این مواد را بدون واسطه و به طور مستقیم از شرکت اصلی وارد میکنیم و همین موضوع باعث میشود خیال مراجعهکنندگان ما از اصالت مواد مصرفی برای رنگ مو راحت باشد.

خانمهای باردار و تاثیر رنگ مو روی پوست سر

با مریم رئوف درباره این موضوع صحبت کردیم که با تمام حساسیتهایی که شما برای استفاده از مواد مصرفی استاندارد به خرج میدهید، باز هم ممکن است بعضی از خانمهای باردار از آثار منفی رنگکردن مو و آرایش در دوران بارداری کمی نگران باشند؛ البته این موضوع کاملا طبیعی است. اما راهکار شما برای این دسته از خانمهای باردار چیست؟ خانم مریم رئوف در پاسخ به این پرسش ما میگوید ما برای از بینبردن این نگرانیها، روشهای مخصوصی داریم. مثلا اگر خانم بارداری نگران تاثیر ماده روی پوست سر است، به گونهای موهای او را رنگ میکنیم که مواد به پوست سر نرسد. به این ترتیب دیگر او نگران جذب ماده از طریق پوست سر نیست.

خانمهای باردار را نباید در سالنها معطل کرد!

در بخش پایانی گفتگو با خانم مریم رئوف، او به نکته جالبی درباره حضور خانمهای باردار در آرایشگاهها اشاره میکند. او میگوید همه ما میدانیم خانمهای باردار یا افرادی که در دوران شیردهی به فرزندشان قرار دارند، با محدودیتهای جسمی خاصی روبرو هستند. به همین دلیل مدت زمان انجام کار برای آنها بسیار اهمیت دارد. از این رو خدمات آرایشگاهی برای این عزیزان باید در کوتاهترین زمان ممکن و با کمترین زحمت برای آنها انجام شود. به همین دلیل ما با روشهای خاصی که برای آن آموزش دیدهایم، زمان رنگکردن مو را برای آنها کوتاهتر کرده و اولویتبندی و برنامهریزی دقیقی انجام میدهیم تا این نگرانیها به حداقل برسد.

ارتباط با خانم مریم رئوف

اگر شما هم علاقهمند هستید از خدمات ویژه سالن زیبایی مریم رئوف برای خانمهای باردار و یا خانمهایی که در زمان شیردهی هستند، استفاده کنید، پیشنهاد میکنیم با شماره همراه ۰۹۱۲۹۴۶۹۳۹۱  یا تلفن‌های ۰۲۱۲۶۳۰۹۱۱۵،  ۰۲۱۲۲۰۴۲۷۳۷ تماس گرفته و برای آشنایی بیشتر به وبسایت (maryamraoof.com) سر بزنید.

ورود به اینستاگرام مریم رئوف

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16457 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11618 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4265 بازدید