2109
بازی فکری برای کودکان، بهترین انتخاب‌ها برای دانلود

بازی فکری برای کودکان، بهترین انتخاب‌ها برای دانلود

1396/12/05 بازدید3704

احتمال دورنگه داشتن موبایل و تبلت از دسترس کودکان در شرایط فعلی چیزی برابر موفقیت پرتاب موشک کاغذی به سمت ماه است! در چنین وضعیتی شناسایی و انتخاب بازی­ ها و کنترل زمان انجامشان از مهم‌ترین اولویت‌های والدین محسوب می‌شود؛ بازی ها و اپلیکیشن­ هایی که علاوه بر سرگرمی بتوانند در رشد فکری و روانی کودکان مؤثر باشند. در ادامه به معرفی 5 اپلیکیشن­ بازی پرداخته‌ایم که هرکدام می‌توانند به‌عنوان تمرینی جهت بالا بردن مهارت‌ها و خلاقیت کودکان به‌حساب بیایند.



سیستم‌عامل: Android, iOS
موضوع بازی: چینش
گروه سنی بازی: کودکان 3 سال به بالا
قیمت بازی: رایگان

بازی گوشی برای کودکان


از ویژگی مهم این بازی سادگی آن است که امکان بازی کردنش را برای سن کودکان 3 ساله نیز ممکن کرده است. هدف دیدن و چیدن الماس‌های همرنگ و آزادی کرم‌های پنهان‌شده است. با چیدن حداقل 3 الماس همرنگ کنار هم ردیف‌ها از بین رفته و امتیاز بیشتری به دست می‌آید. این بازی قدرت دید و سرعت عمل کودک را بالا می‌برد. علاوه بر این شباهت زیادی به بازی Candy Crush دارد ولی هم ازنظر بصری، خوش‌رنگ و لعاب‌تر است و هم تنوع مراحل آن افزایش‌یافته‌اند. بیش از 150 مرحله مختلف در این بازی تعبیه‌شده که می‌تواند ساعت‌ها کودکان را سرگرم کند.




سیستم‌عامل: Android, iOS
موضوع بازی: پازل، هوش
گروه سنی بازی: کودکان 6 سال به بالا
قیمت بازی: رایگان

بازی گوشی برای کودکان


این اپلیکیشن ازجمله پازل‌هایی است که هوش کودکان را حسابی به چالش می‌کشد. در این بازی کودکان باید تمام تلاش خود را به‌کاربرده و نقطه‌ها را با تطبیق رنگ‌های خود به هم وصل کنند. تمامی رنگ‌ها و کاور ها باید جفت شوند. کودکان می‌توانند این نقاط را با خطوط هم‌رنگ خود به هم وصل کنند. تنوع رنگی زیاد در این بازی، عامل جذابیت آن در بین کودکان است. این بازی دارای سطح‌بندی از آسان تا پیچیده است که می‌تواند برای بزرگ‌سالان هم بسیار جذاب باشد. ضمن اینکه می‌تواند ابزار مفیدی برای تمرین در ارائه راه‌حل‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شمار رود.




سیستم‌عامل: Android
موضوع بازی: پازل، هوش
گروه سنی بازی: کودکان 6 سال به بالا
قیمت بازی: رایگان

بازی گوشی مناسب کودکان

 

همان‌طور که از اسم این اپلیکیشن پیداست، این بازی یک پازل است ولی به دلیل علاقه زیاد کودکان به ربات‌ها و کشتی‌های فضایی، در این بازی همه پازل‌ها از این نوع است. در این بازی 15 مرحله وجود دارد که در هر مرحله یک طرح آماده از ربات قرارگرفته و باید با توجه به آن، قطعات پازل را کنار هم قرارداد. این بازی تنها یک پازل ساده نیست، بلکه انیمیشن های کوتاهی از ربات‌ها نیز در بخش‌های مختلف آن به نمایش گذاشته می‌شود که از دیگر عوامل جذابیت این بازی به‌حساب می‌آید.




سیستم‌عامل: Android, iOS
موضوع بازی: حرکتی، خلاقیت
گروه سنی بازی: کودکان 8 تا 10 سال
قیمت بازی: رایگان

بازی گوشی برای کودکان


در اپلیکیشن Build A Truck خلاقیت حرف اول را می‌زند. این بازی تنها ساخت یک ماشین نیست؛ چراکه بعدازآن قراراست کودکان با آن به مسابقه بپردازید؛ به‌گونه‌ای که کودکان می‌توانید در هر مرحله با گزینه‌هایی که در اختیارشان قرار می‌گیرد با تغییر وسایل و قطعات، ماشین جدیدی داشته باشند. این دیگر به خلاقیت کودکان بستگی دارد که ببینند با تغییر کدام قطعات می‌توانند نیرو و سرعت ماشین را هم‌زمان به حداکثر برسانند. گرافیک جذاب و گیم­پلی عالی بازی می‌تواند به‌تنهایی برای سرگرم کردن کودکان کافی باشد.




سیستم‌عامل: Android, iOS
موضوع بازی: فکری
گروه سنی بازی: کودکان 8 سال به بالا
قیمت بازی: رایگان


بازی گوشی مناسب کودکان


داستان این اپلیکیشن ماجرای یک سوسمار بانمک است که می‌خواهد دوش بگیرد ولی فاصله‌اش از دوش و موانع پیش رویش زیاد هستند و به‌این‌ترتیب کودکان باید از سریع‌ترین و امن‌ترین مسیر سوسمار خوشحال را به آب برسانند. البته حواس کودکان باید به تله‌ها و راه‌های انحرافی باشد، چراکه می‌توانند باعث هدر رفتن آب شوند. همچنین کودکان می‌بایست همواره مواظب جلبک‌ها و اردک‌ها هم باشند که مانع حرکت می‌شوند. این بازی بیش از 500 سطح مختلف در 4 داستان متنوع Swampy، Allie، Cranky و Mystery Duck را شامل می‌شود. تنوع در مراحل باعث می‌شود نه‌تنها کودکان خسته نشوند؛ بلکه بیشتر به انجام آن ترغیب شوند. ضمن اینکه موسیقی متن جذاب این بازی هیجانش را چندین برابر می‌کند. به‌علاوه سبک و سیاق آن آن‌قدر جذاب است که نسخه دوم این بازی بعد از مدت کوتاهی عرضه‌شده تا کودکان بیش‌ازپیش خوشحال شوند.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8819 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
6383 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15120 بازدید