2109
فواید دستگاه ماساژور پا برای کاهش درد و اثرات آرامش بخشی

فواید دستگاه ماساژور پا برای کاهش درد و اثرات آرامش بخشی

1396/11/17 بازدید2102

فواید دستگاه ماساژور پا در جهت افزایش سلامتی و اثرات آرامش‌بخشی آن‌ها است. این دستگاه‌ها به‌طور دقیق به مانند یه فرد ماساژور حرفه‌ای عمل می‌کنند. آنها به‌طور ویژه‌ای قسمت‌های ساق پا، ران، مچ پا و کفی پاها را ماساژ می‌دهند. به طور کلی 7 فایده استفاده از دستگاه‌های ماساژور پا در زیر آورده شده است.
1- مبارزه با علائم فیبرومیالژیا به عنوان یک بیماری مزمن که به علت درد عضلانی، خستگی و حساسیت به لمس است. طبق نظر کالج آمریکایی روماتولوژی. علائم و نشانه‌ها آن با استرس و کمبود خواب افزایش می‌یابد. ماساژ مکرر فیبرومیالژیا برای کمک به کاهش استرس و همچنین کاهش درد، ناراحتی و اسپاسم عضلانی در بیماران مبتلا به فیبرومیالژیا بسیار موثر است. طبق اعلام انجمن ملی فیبرومیالژیا، این در واقع یکی از موثرترین روش‌های تکمیلی است که حدود 40 درصد از افراد مبتلا به آن می‌توانند با استفاده از دستگاه ماساژور پا، بیماری خود را کاهش و از بین ببرد.
 

2- استفاده از دستگاه ماساژور پا برای ماساژ پاها باعث کاهش اثرات جراحی در افراد می‌شود. ماساژ می‌تواند شما با افزایش گردش خون، عضلات شما را آرام کرده، و بهبود حرکات مفصلی و انعطاف‌پذیری در پاهای شما شود. از جمله نتایج طبق گفته‌های Associated Bodywork ، ماساژ پا باعث بهبود بازسازی بافت و کاهش چسبندگی و تورم بعد از عمل و جراحی  در پاها می شود..

3- ماساژ پا شما را به لحاظ ذهنی آرام می‌کند. اما آیا می‌دانستید که حتی ممکن است به درمان اضطراب و افسردگی نیز کمک کند؟ طبق بررسی انجام شده توسط موسسه تحقیقات لمسی در دانشکده پزشکی دانشگاه میامی، ماساژ قادر به کاهش سطح کورتیزول بدن، هورمون استرس، تا 53 درصد است. استفاده از دستگاه ماساژور پا همچنین هورمون‌های حساس خوب سروتونین و دوپامین را افزایش می‌دهد.

4- تقریبا 10 میلیون نفر در ایران از سردرد میگرنی رنج می‌برند. اغلب، میگرن ناشی از استرس و مقدار خواب کم است. محققان در یک مطالعه منتشر شده دریافتند که شرکت کنندگان که ماساژ دریافت می کردند خواب بهتر و میگرن کمتری نسبت به شرکت‌کنندگا‌ن داشتند. اگر شما از آنها رنج می‌برید، ماساژ درمانی می‌تواند به کاهش سردرد کمک کند.

5- حدود 20 میلیون ایرانی دارای فشار خون بالا هستند که می‌تواند منجر به سکته مغزی و حمله قلبی شود. مطالعه‌ای در مجله Biological Research for Nursing نشان می‌دهد افرادی که حداقل یک هفته و به مدت 10 دقیقه ماساژ پا را انجام می‌دهند، به طور محسوسی باعث کاهش فشار خون بالای آنها می‌شود.

6- آیا شما یک ورزشکار حرفه‌ای هستید که به‌طور مداوم در حال تمرین هستید و یا ورزشکاری مبتدی هستید که تازه شروع به ورزش کردن کرده‌اید. انعطاف‌پذیر بودن کلیدی است. ماساژ می‌تواند به شما کمک کند تا در انعطاف‌پذیری و محدوده حرکات را با کار کردن با عضلات، بافت همبند، تاندون‌ها و رباط‌ها و تحریک تولید و حفظ روغن‌های طبیعی بین فیبرهای بافت همبند حفظ کنید.

7- استفاده از دستگاه ماساژور به طور مداوم باعث کاهش تورم پاها در زنان باردار می‌شود. این عارضه باعث درد و تورم در 6 ماه بعد از بارداری می‌شود که ماساژ پاها به طور مدام در ساعت های مختلف روز، کمک به کاهش تورم در مچ پاهای آنها می‌کند.

 

 

ارسال نظر شما

login captcha

سلام خیلی خوبه مخصوصا که خسته ای کامل حالتو خوب میکنه.

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

2 هفته پیش
|
16518 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4975 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11669 بازدید