2109
 راهنمای کامل خرید خودروی خانوادگی

راهنمای کامل خرید خودروی خانوادگی

1396/10/19 بازدید470
اگر قصد خرید یک ماشین برای شخص خودتان را دارید، می‌توانید یک ماشین فریبنده و فانتزی انتخاب کنید، اما زمانی که قصد خرید یک خودرو برای استفاده کل خانواده را داشته باشید، موضوع کمی متفاوت خواهد بود. به‌عنوان نمونه چه چیزی مهم‌تر از امنیت و سلامت خانواده است؟ یا ماشین مورد نظرتان برای چند نفر مناسب است؟ اهمیت در نظر گرفتن این جوانب هنگام خرید خودرو برای خانواده، از زمانی که قصد خرید ماشین شخصی برای خودمان را داریم دوچندان می‌شود.
هدف ما در این مقاله کمک به کسانی است که قصد خرید یک خودروی خانوادگی را دارند تا بتوانند پس از مطالعه این موارد یک انتخاب خوب، مفید و ایمن داشته باشند.

1/ اول ایمنی

این نکته را در نظر بگیرید که هیچ‌چیز مهم‌تر از ایمنی و سلامت برای خانواده شما نیست، پس برای خرید یک ماشین خوب، ایمنی از اولویت‌ها در انتخاب است. پس از بررسی آمار تصادفات و رتبه‌بندی ایمنی خودروها، مهم‌ترین نکته این است که بتوانیم جلوی تصادفات ناگوار و صدمات ناشی از آن را بگیریم. این روزها وسایل نقلیه به انواع گسترده‌ای از کمک‌های الکترونیکی مجهز هستند که سبب افزایش ایمنی در رانندگی می‌شوند، مانند هشداردهنده خروج از خط، هشداردهنده نقطه کور و کروز کنترل به همراه ترمز خودکار. این موارد را بررسی کنید و در صورت لزوم بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید.

2/ تعداد افراد خانواده را در نظر بگیرید

چنانچه شما یک خانواده جوان هستید بهتر است مراقب باشید که بیش‌ازاندازه هزینه نکنید. اگر شما تنها یک کودک نوزاد دارید، نیازهایتان خیلی متفاوت از یک خانواده با تعداد فرزندان بیشتر است.

3/ کجا زندگی می‌کنید

شما و خانواده‌تان در چه محیطی زندگی می‌کنید؟ آیا ساکن غرب کشور و یک منطقه کوهستانی با برف‌های همیشه سنگین هستید یا جایی زندگی می‌کنید که روزهای بارانی آن خیلی بیشتر از روزهای آفتابی است؟ در منطقه صحرایی زندگی می‌کنید که گرما و شن و ماسه اعضای جدایی‌ناپذیر آن منطقه است؟ اگر ساکن منطقه‌ای هستید که برف و باران همیشگی دارد هزینه کردن بر روی ماشینی که تمام یا چهارچرخ متحرک (4WD) دارد می‌تواند یک انتخاب خوب باشد و اگر همیشه با جاده‌های سرشار از گردوخاک سروکار دارید خودروهایی که فاصله تایر با شاسی‌شان بیشتر باشد، مناسب‌تر هستند.

4/ قصد چه‌کاری دارید؟

آیا اهل گردش‌های پیاپی هستید یا اغلب برای پیاده‌روی یا اسکی به کوه می‌روید؟ تمام این موارد بر خریدتان تأثیرگذار هست. به یاد داشته باشید که یک ماشین خانواده فقط برای استفاده روزمره نیست. سفرهای خانوادگی و تفریحی را نیز باید لحاظ کنید.

5/ تا چه میزان قصد دارید هزینه کنید؟

خیلی مهم است که قبل از خرید، تمام شرایط مالی خانواده خود را بسنجید تا اقدامی اشتباه انجام ندهید. فروشندگان خودرو تسهیلاتی از قبیل وام و تخفیف‌های ویژه برایتان فراهم می‌کنند تا شما هزینه‌ بیشتری کنید و خودروی موردنظر آن‌ها را بخرید اما این شما هستید که باید تمام جوانب را بررسی کنید و متوجه باشید که حقیقتاً چه چیز نیاز اصلی خانواده‌تان است و چه چیز هزینه‌ اضافی.

6/ قبل از اقدام به خرید تحقیق کنید

اگر به دنبال یک خرید معمولی هستید می‌توانید وارد یک نمایندگی خودرو شوید، یک مدل خاص انتخاب و سپس همان‌جا آن را خریداری کنید؛ از سوی دیگر اگر می‌خواهید یک انتخاب خوب و هوشمندانه داشته باشید بهتر است قبل از خرید، تحقیقات آنلاین در این خصوص انجام دهید. می‌توانید در سایت‌های اینترنتی جستجو کنید و ازنظر متخصصان و کاربران خودروها آگاه شوید. قیمت‌ها را بررسی کنید و حتی قیمت خودروی حال حاضر خود را تخمین بزنید. نکته مهم دیگر که می‌تواند جستجوی شمارا ساده‌تر کند بررسی لیست بهترین‌های سال است؛ به‌طور مثال ۱۰ خودروی برتر سال یا بهترین خودروهای بازار ایران.

7/ وارد معامله شوید

از دید اقتصادی خریدارانی که می‌دانند چه چیزی می‌خواهند و مهم‌تر از آن می‌دانند تا چه اندازه قصد هزینه کردن دارند یک‌ مهره ارزشمند برای فروشندگان خودرو به حساب می‌آیند. به این دلیل که این خریداران از قبل تمام جوانب را بررسی کرده‌اند و می‌توانند به‌سرعت وارد معامله شوند. اگر جزو این دسته خریداران هستید ولی بعد از بررسی‌های لازم به نتیجه مثبت نرسیدید، آگاه باشد که یا نتایج تحقیقات‌تان گمراه‌کننده بوده و یا فروشنده در حال گمراه کردن شماست. اینجا نقطه‌ای است که باید داده‌هایتان را دوباره بررسی کنید. ما به شما توصیه می‌کنیم در این مرحله اگر شرایط برایتان رضایت‌بخش نیست دست نگه‌دارید و فوری تصمیم نگیرید.

8/ تمام اطلاعات لازم خودرو را از فروشنده تحویل بگیرید

این روزها بیشتر مردم برای خودروهایی با تجهیزات و امکانات جانبی اضافه، هزینه‌های گزافی می‌پردازند، درصورتی ‌که وقت کافی برای یادگیری عملکرد آن‌ها نمی‌گذارند. در زمان تحویل خودرو، خودتان را متقاعد کنید تا تمام عملکردهای خودروی جدیدتان را یاد بگیرید. سامانه‌های ناوبری و سرگرمی به‌طور خاص می‌توانند پیچیده باشند. هیچ‌چیز بدتر از این نیست که در یک تعطیلات خانوادگی با یک ماشین گران‌قیمت باشید و نتوانید سیستم سرگرمی آن را راه‌اندازی کنید. همین‌طور وقت کافی برای یادگیری چگونگی استفاده از سایر تجهیزات الکترونیکی مانند کروز کنترل را کنار بگذارید.
با در نظر گرفتن این نکات، خرید یک خودروی خوب برای خانواده ازآنچه در نظر داشتید ساده‌تر می‌شود. به خاطر داشته باشید که خرید خودرو برای خانواده می‌تواند یک تجربه بزرگ و عالی باشد، این تجربه را با آگاهی شیرین‌تر کنید.

ارسال نظر شما

login captcha

واقعا خرید خوردوهای خانوادگی کار سختی است 

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16451 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11612 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4165 بازدید