2109
7 رازی که قبل از بارداری باید بدانید

7 رازی که قبل از بارداری باید بدانید

1396/10/17 بازدید1838
این انتظار چندان هم شیرین نیست. وقتی ماه پشت ماه می‌گذرد و نتیجه آزمایش بارداری‌تان منفی می‌شود، چطور می‌توانید بدون نگرانی انتظار بکشید؟ زنی که آرزوی مادر شدن را در سر دارد، برای رسیدن به این رویا آرام و قرار ندارد و عجیب نیست اگر شما هم یکی از این زنان بی‌قرار باشید. نگرانی‌تان را درک می‌کنیم. می‌ترسید این آرزوی شیرین در دل شما جوانه نزند. می‌ترسید مادر نشوید. اما نگران نباشید. اغلب زنان با رعایت برخی نکات ساده، می‌توانند بارداری نه ماهه و به دنیا آوردن فرزندی سلامت را تجربه کنند. ما در این مطلب، برخی از این نکات را با شما درمیان می‌گذاریم تا راهتان برای رسیدن به آرزوهایتان را کوتاه کنیم.

پریودتان منظم است؟

حتما شما هم از زمان بلوغ تا امروز با این سوال درگیر بوده‌اید. واقعیت این است که چرخه عادت ماهانه، 28 تا 32 روز به طول می‌انجامد، اما کمتر کسی است که دقیقا در روز بیست و هشتم یا سی‌امین روز پس از عادت ماهانه قبلی، آن را تجربه کند. درواقع، وقتی در مورد چرخه طبیعی و منظم صحبت می‌کنیم، منظورمان این است که هر 2 هفته یکبار پریود نمی‌شوید یا اینکه چند ماه یکبار این موضوع را تجربه نمی‌کنید؛ نه اینکه دقیقا در ساعت 10 بیست و هشتمین روز، عادت ماهانه سراغتان می‌آید.

اگر پریودم منظم نباشد باردار می‌شوم؟

زنانی که چرخه عادت ماهانه‌شان 28 روزه است، حدودا در روز چهاردهم سیکلشان، تخمک‌گذاری را شروع می‌کنند و زمان و میزان تخمک‌گذاری در زنانی با طول متفاوت چرخه، باهم تفاوت دارد. اگر قصد بارداری دارید، به جای بیهوده انتظار کشیدن، پزشکتان را از نظم و فاصله چرخه‌های عادت ماهانه خوب باخبر کنید. شاید با یک مداخله ساده تخصصی، بتوانید سریعتر به آرزوی مادر شدنتان برسید.

ممکن است در دوره عادت ماهانه باردار شوم؟

گرچه نمی‌توان احتمال باردار شدن در دوره عادت ماهانه را صفر دانست، اما می‌توان گفت که باردار شدن در این زمان، اتفاق شایعی نیست. زنانی که چرخه عادت ماهانه‌شان کوتاه‌تر از زمان طبیعی است، بعید نیست که با مقاربت در زمان پریود، باردار شوند. درواقع وقتی یک زن چرخه 21 روزه دارد، حدودا در روز هفتم چرخه تخمک‌گذاری را شروع می‌کند و از آنجا که اسپرم‌ها می‌توانند تا 5 روز در بدن او زنده بمانند، احتمال باردار شدن این زن با مقاربت در زمان عادت ماهانه صفر نیست.

اگر قرص جلوگیری از بارداری بخورم نابارور می‌شوم؟

شایعات را باور نکنید. قرص‌های هورمونی جلوگیری از بارداری، به هیچ وجه بر توان باروری شما تاثیر نمی‌گذارند. اگر قصد باردار شدن دارید، بهتر است از سه ماه قبل از زمانی که در ذهن دارید، مصرف قرص‌ها را قطع کنید و برای جلوگیری، سراغ کاندوم بروید.

من باردارم؟

نمی‌توانید صبر کنید. از فکر اینکه باردار هستید یا نه، آرام و قرار ندارید. شما می‌توانید بدون پرداخت هزینه بالایی، یک تست خانگی بارداری را تهیه کنید. اما اگر خیلی زود سراغ این تست‌ها بروید، بعید است که نتیجه قابل اعتمادی بگیرید. تست‌های خانگی، اغلب یک هفته بعد از گذشتن زمان پریود، نتیجه درست را اعلام می‌کنند و برای اینکه به علامت ظاهر شده روی آنها بتوانید اعتماد کنید، بهتر است اول صبح این آزمایش خانگی را انجام دهید.

ممکن است در زمان بارداری پریود شوم؟

خیر! احتمال چنین اتفاقی صفر است. شما نمی‌توانید باردار باشید و عادت ماهانه را هم تجربه کنید. اما بعید نیست که خونریزی دوران لانه‌گزینی جنین را با قاعدگی اشتباه بگیرید. ممکن است حدودا 7 روز بعد از تخمک‌گذاری، به دلیل قرار گرفتن جنین روی دیواره رحم، لکه‌های خون را مشاهده کنید. اما یادتان نرود که خونریزی ناشی از لانه‌گزینی، خفیف‌تر و کوتاه‌تر از قاعدگی است و اگر هم باردار بودید و هم خونریزی شدید و طولانی مدتی را تجربه کردید، حتما با پزشکتان مشورت کنید.

زمان خاصی برای باردار شدن وجود دارد؟

بله! اسپرم‌ها در بدن شما، بین 3 تا 5 روز زنده می‌مانند؛ به همین دلیل اگر چند روز قبل از تخمک‌گذاری مقاربت داشته باشید، شانس‌تان برای بارداری بالاتر می‌رود. برای مثال، اگر چرخه عادت ماهاانه شما، 28 روزه باشد، 14 روز پس از شروع آخرین قاعدگی، تخمک‌گذاری‌تان شروع می‌شود و از یکی دو روز قبل از این زمان، شانستان برای بارداری، تا مدت کوتاهی بالا می‌رود.

ارسال نظر شما

login captcha

مطلب پیش پا افتاده ای بود. وقتی تو سایت اکثر خانمها به دنبال بارداری هستند مطمئنا اطلاعاتشون 10 برابر اطلاعات این مقاله است

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8418 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
6061 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15077 بازدید