2109
چطور همسرم را با بقیه مقایسه نکنم؟

چطور همسرم را با بقیه مقایسه نکنم؟

1396/10/12 بازدید708
1. مچ خودتان را قبل از بیان بگیرید.
حتی اگر در فکرتان مقایسه خاصی جرقه زد آن را در همان ذهنتان برطرف کنید. می‌توانید به ویژگی‌های خوب همسرتان فکر کنید. سعی کنید به جای تمرکز کردن روی یک رویداد یا ویژگی خاص، تصویر کاملتری از همسرتان داشته باشید و به ذهنتان اجازه ندهید در بازی مقایسه بیافتد که چاله‌ای است که می‌تواند مدام عمیق‌تر شود.

2. اگر خواسته‌ای دارید از قول خودتان بیان کنید.
اگر واقعا خواستار تغییری در همسرتان هستید، اول با خودتان فکر کنید که این تغییر چیست. مثلا به او نگویید من می‌خواهم تو مرا بیشتر دوست داشته باشی! به او بگویید دوست دارم تو هم مرا گاهی غافلگیر کنی، با کلام و هدیه و اتفاق‌های خوب به من نشان بدهی که دوستم داری و نگذاری دچار روزمرگی شویم. استفاده از مثال رفتارهای بقیه ممنوع! خیلی نیاز به مثال داشتید، از فیلم یا سریالی که به تازگی با هم دیده‌اید استفاده کنید نه یک فرد واقعی.
 

3. به مردها احساس قوی و حامی بودن بدهید.
مردها لازم دارند احساس کنند که رویشان حساب می‌کنید. وقتی او را با دیگری مقایسه کنید، او حس می‌کند به اندازه کافی قوی و حامی و به درد بخور نیست. از کارهایی که می‌کند تعریف کنید. با تشکر کردن از او، احساس حامی بودن را به او بدهید و در او شوق بیشتر و بیشتر برای رابطه تلاش کردن را ایجاد کنید. لازم نیست نقش یک زن ضعیف را بازی کنید تا احساس مرد قوی بودن به او بدهید، فقط نشان بدهید که رویش حساب می‌کنید و به او اعتماد دارید.

4. به زن‌ها احساس خاص بودن بدهید.
همسر شما، زنی است که برای زندگیتان انتخاب کرده‌اید. اگر قرار است او واقعا بدرخشد و با انرژی برایتان زندگی شیرینی بسازد، به او احساس خاص و خواستنی بودن بدهید. به جزییات ظاهری او توجه کنید، مدام از او تعریف کنید و البته لازم است که این تعریف الکی نباشد چون زود می‌فهمد! هر چه بیشتر به او توجه کنید، او بیشتر و بیشتر سعی می‌کند ستاره درخشان زندگی شما باشد. مقایسه او با هر کسی، درخشش او را کم خواهد کرد چون حس می‌کند به اندازه کافی در چشم شما درخشان و خاص نیست.
 

5. راهکارهای بهتر را برای لحظه حساس بلد باشید.
اگر در عصبانیت و دلخوری ممکن است جملات حاوی مقایسه از دهانتان بپرد و بعد پشیمان شوید، بهتر است از قبل برایش فکر کرده باشید. مثلا، بدانید وقتی سر چه موضوعی بحث می‌کنید ممکن است از مقایسه استفاده کنید و در این بحث‌ها سعی کنید تا مدتی بیشتر سکوت کنید، یا خواسته خودتان را از زبان خودتان و بدون مقایسه بیان کنید.

6. در مورد تفاوت‌هایی که در کنترل خود فرد نیست اصلا چیزی به زبان نیاورید.
این که همسرتان قدش کوتاه است، دست خودش نیست یا این که پدرش معتاد شده خارج از کنترل او است، پس با بیان این موارد به همسرتان ضربه نزنید.

7. اسم نیاورید.
با اطمینان خاطر دادن به همسرتان، با بیان نکردن اسامی افراد خاص به عنوان نمونه‌های برتر! کاری کنید که در او ترس از دست دادن یا ترس خیانت ایجاد نشود. بگذارید با اطمینان خاطر از یکی بودن برای شما، با آرامش در کنار شما زندگی کند. هر از گاهی او را خوشحال کنید و نشان بدهید به فکر او هستید، بیشتر از همه!

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8758 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
6319 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15107 بازدید