2109
10 نکته برای صرفه‌جویی در هزینه‌های زندگی

10 نکته برای صرفه‌جویی در هزینه‌های زندگی

1396/08/07 بازدید1927
زندگی خانوادگی خرج دارد و وقتی پای بچه‌ها هم وسط بیاید، هزینه‌ها بیشتر می‌شوند. برای اینکه بتوانید هزینه‌های زندگی‌تان را مدیریت کنید و از خرج‌های اضافی بپرهیزید نکاتی که در ادامه می‌خوانید به کارتان می‌آیند.

1 . پول نقد را کم کنید

ممکن است در جمع دوستان‌تان کسانی باشند که موقعیت مالی‌شان از شما بهتر است، کسانی که هنوز بچه ندارند و یا ازدواج نکرده‌اند. یادتان باشد هر بار با این گروه از دوستان قرار گذاشتید، کارت بانکی به همراه نبرید و پول نقد کمی در کیف پول‌تان بگذارید، درست به اندازه ضروری. این کار باعث می‌شود تحت تاثیر حال و هوای آن‌ها قرار نگیرید و از خرج‌های بی‌مورد خودداری کنید.

2 . پیش به سوی حراج

یادتان باشد هر حراجی واقعی نیست. هزینه خرید بعضی محصولات آنقدر زیاد است که وقتی حراج می‌خورند تازه به قیمت نسبتا معقول و منطقی می‌رسند. پس اولین کاری که باید بکنید این است که دور این دسته از حراج‌ها را خط بکشید. قدم دوم شناسایی حراج‌های واقعی است.

3 . راه بروید

برای اینکه کلی در هزینه رفت و آمد صرفه‌جویی کنید فروشگاه‌ها، آرایشگاه‌ها، مراکز پزشکی و خلاصه تمام مکان‌های ضروری نزدیک خانه یا حتی محل کارتان را شناسایی کنید. از بین آن‌ها بهترین‌ها را انتخاب کنید و به جای اینکه کرایه تاکسی بدهید، پیاده بروید. با این کار هم کرایه تاکسی نمی‌ دهید و هم کالری می‌سوزانید. می‌توانید فرزندتان را هم داخل کالسکه بگذارید و همراهتان ببرید.

4 . برند نخرید

بچه‌ها آنقدر سریع رشد می‌کنند که ممکن است لباس امروزشان برای شش ماه بعد کوچک شده باشد. بنابراین تا حد امکان سراغ لباس‌های گران برندهای خارجی یا حتی ایرانی نروید. همین که لباس فرزندتان نخی و نرم باشد کافی است. وقتی بزرگ شد مارک لباسش را به خاطر نخواهد آورد اما پولی را که برای دانشگاهش کنار گذاشته‌اید به خوبی به خاطر می‌سپارد.

5 . کاسه بشقاب به جای اسباب بازی

شکی نیست که خرید اسباب بازی برای بچه‌ها خیلی شیرین است و آن‌ها هم عاشق اسباب بازی هستند اما این موارد نباید باعث ولخرجی شما شوند، به خصوص وقتی بچه‌ها هنوز به حرف زدن نیفتاده‌اند. داشتن تعدادی اسباب بازی عالی است اما اگر بودجه‌ای برای خرید اسباب بازی جدید نداشتید قابلمه، قاشق چوبی و سایر ظروف بی‌خطر را جلوی بچه‌ها بگذارید. چنان سرگرم خواهند شد که انگار یک اسباب بازی واقعی به دستشان داده‌اید.

6 . تخفیف بگیرید

چند سایت داخلی معتبر وجود دارد که برای ارائه خدمات مختلف، تخفیف می‌دهند. خوب است گاهی وقت‌ها به این سایت‌ها سر بزنید و از تخفیف‌هایی که به کارتان می‌آیند استفاده کنید.

7 . کهنه به جای پوشک

اگر فرزندتان کوچک است، زمان‌هایی که قصد بیرون رفتن ندارید و در خانه هستید، به جای استفاده از پوشک، سراغ کهنه بروید. این کار در بخشی از هزینه‌های نه چندان ارزان پوشک، صرفه‌جویی می‌کند.

8. بیرون نروید

به جای اینکه هزینه زیادی کنید و به رستوران بروید، وقت‌هایی که هوا خوب است غذای خانگی درست کنید و بیرون بزنید. اینطوری غذای شما سالم‌تر و ارزان‌تر است. البته این کار شامل وقت‌هایی نمی‌شود که اعصاب‌تان خرد است، حوصله آشپزی ندارید و دل‌تان برای کمی شاد شدن به تفریح رستورانی نیاز دارد!

9 . به موقع پرداخت کنید

بعضی از اپراتورهای تلفن همراه برای پرداخت به موقع قبض تلفن، هدیه‌ در نظر می‌گیرند. سعی کنید هزینه قبض موبایل‌تان را به موقع پرداخت کنید. برای مثال وقتی هدیه شما یک روز مکالمه رایگان باشد، می‌توانید در همان روز به دوستانی زنگ بزنید که ماهی یک بار از آن‌ها احوالپرسی می‌کنید! اینطوری ارتباطات‌تان را به طور رایگان حفظ می‌کنید.

10. وسیله اضافی خاموش

کارتان با هر اتاقی که تمام شد، چراغ آن را خاموش کنید. شارژرهای بیکار را در پریز برق جا نگذارید. وسایل برقی را در ساعات اوج مصرف به کار نگیرید و از دیدن قبض برق ارزان‌تری که آخر ماه به دست‌تان می‌رسد خوشحال شوید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16472 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11632 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4448 بازدید