2109
دنیای ویران شده یک «بچه اولی»

دنیای ویران شده یک «بچه اولی»

1396/07/19 بازدید932
زن و شوهری که بعد از چند سال زندگی دو نفره، صاحب فرزند می‌شوند، تمام عشق‌ خود را نثار تنها فرزندشان می‌کنند؛ طوری که او تصور می‌کند پدر و مادرش فقط متعلق به او هستند. زمانی که این فرزند دردانه، چهار یا پنج ساله شود، دیگر زندگی برای او به یک مقر فرماندهی تبدیل خواهد شد که هیچ کس حق ورود به آن را ندارد. این همان موقعیتی است که «تیم» در خانواده‌اش دارد؛ پسر بچه‌ای که بعد از هفت سال فرمانروایی بر مامان و بابا، حالا خودش را صاحب برادر می‌بیند. داستان کلی این انیمیشن از این قرار است.

نوزاد با صدای یک مرد!

شرکت «DreamWorks» در سال 2014 اعلام کرد ساخت انیمیشن «The Boss Baby » را آغاز کرده؛ انیمیشنی که مارس 2017 اکران شد و توانست چهار برابر بودجه ساختش، فروش داشته باشد. « The Boss Baby» به دو شکل ترجمه‌شده؛ یکی «بچه رئیس» و دیگری «بچه خان» که ترجمه دوم معروف‌تر است و بیشتر در گوگل جست‌وجو شده‌است. «بچه‌ خان» انیمیشنی پررنگ و لعاب است که صحنه‌های سرگرم‌کننده آن، حدود یک ساعت و چهل دقیقه شما را پای تلویزیون نگه می‌دارد. ماجرا از دیدگاه کودکی هفت‌ساله روایت می‌شود که قوای تخیل عجیب‌وغریبی دارد و می‌تواند هر داستان پیچیده‌ای را تصور کند. طوری که برادر نوزادش کت‌وشلوار رسمی می‌پوشد، ساعت طلایی به دست دارد و عجیب‌تر اینکه حرف می‌زند؛ آن‌هم با صدای یک مرد بالغ.

بچه‌‌ای که «خان» به دنیا آمده

«تیم» که هفت سال است به دنیای مامان و بابا پا گذاشته، حسابی از موقعیتش راضی است. مامان و بابا که همیشه دربازی‌های تیم شرکت کرده‌اند، در تمام تخیلاتش با او همراهی می‌کنند. هر شب، کنار تخت پسرشان، شعر موردعلاقه او را می‌خوانند تا بخوابد. از تمام حرکاتش عکس می‌گیرند تا لحظه‌لحظه‌ رشد او را ثبت کنند. خلاصه همه‌چیز بر وفق مراد «تیم» است تا اینکه یک‌ شب مامان سؤالی عجیب از او می‌پرسد؛ اینکه آیا دوست دارد یک برادر کوچک‌تر داشته باشد؟ و تیم با اطمینان می‌گوید: «نه. من کافی هستم.» غافل از اینکه یک برادر کوچک‌تر در راه است؛ نوزادی که در تصورات «تیم» بیشتر شبیه رئیس یک تبهکاری است تا کودک نورسیده!

صحنه‌هایی از این انیمیشن جذاب را در ویدئوی زیر ببینید:
 


وقتی دنیای فرزند ارشد ویران می‌شود

«بچه خان» برای پدر و مادرهایی که قصد دارند بعد از چند سال صاحب فرزند دوم شوند، می‌تواند انیمیشنی کاربردی باشد. البته در نگاه اول صرفاً محصولی سرگرم‌کننده به نظر می‌آید که بیشتر برای گذران وقت مفید است، اما تا حد زیادی توانسته دنیای ویران‌شده‌ یک فرزند ارشد را به تصویر بکشد؛ منتها در قالبی کاملاً فانتزی و تخیلی. اما درصورتی‌که پدر و مادر هوشیار باشند، می‌توانند به کودک خود کمک کنند که هر چه زودتر خواهر یا برادرش را بپذیرد و حتی او را دوست داشته باشد و دنیایی زیبا همراه با او بسازد. «بچه خان» برای گروه سنی 5 سال به بالا مناسب است البته با تأکید بر نظر والدین؛ یعنی بهتر است اول خودتان کارتون را ببینید چون ممکن است ازنظر شما، شوخی‌ها و صحنه‌های طنز آن برای فرزندتان مناسب نباشد. اما اگر نظرتان مساعد بود، می‌توانید در حین تماشای این کارتون در مورد خواهر یا برادر احتمالی با فرزندتان حرف بزنید و نظر او را در این مورد جویا شوید.

فرزندتان را برای خواهر یا برادر احتمالی آماده کنید!

انیمیشن «بچه‌ خان»، گذشته از دنیای فوق‌العاده فانتزی‌اش، نکاتی کاربردی را در مورد فرزند دوم و اصلاح رابطه فرزند ارشد با او، گوشزد می‌کند. یادتان باشد قبل از اینکه بخواهید برای داشتن فرزند دوم اقدام کنید، بهتر است به‌ مرور زمان توجه‌تان نسبت به فرزند ارشد متعادل شود. به او یاد بدهید که تمام خوبی‌های زندگی تنها متعلق به او نیست و همیشه باید آن را با نزدیکان خود تقسیم کند. یکی از راه‌های عملی این آموزش، رابطه‌ خوب شما با خواهر یا برادر خودتان است. اگر در نزدیکی شما کودکی هم سن و سال فرزندتان هست، آن‌ها را باهم همراه کنید تا حس داشتن یک شریک را درک کند. برای او داستان‌هایی بخوانید که قهرمان آن‌ها خواهر یا برادر دارند. البته حسادت کردن فرزند اول نسبت به خواهر یا برادر کوچک‌تر مسآله‌ای کاملاً طبیعی است و معمولاً برای همه بچه‌ها پیش می‌آید و این اقدامات این حس بطور کامل را حذف نمی‌کند.



 

ارسال نظر شما

login captcha

جالب بود

بسیار مطلب مفیدی بود 

اسم این انیمیشن بچه رئیس است. واقعاً جالب است.

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15882 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11364 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2331 بازدید