2109
ای نامه که می‌روی به سویش!

ای نامه که می‌روی به سویش!

1396/07/04 بازدید606
امروز روز جهانی «یادداشت عاشقانه» است. یادداشتی که ممکن است خطاب به مادر و پدر، خواهر و برادر و همسر نوشته شود و دل آن‌ها را شاد کند. به همین بهانه و برای اینکه بتوانیم کسانی را که دوستشان داریم خوشحال کنیم، در این نوشته به بعضی نکات که نوشتن یادداشت عاشقانه را زیباتر می‌کنند پرداخته‌ایم. شما هم اگر پیشنهادی دارید همین پایین، در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

به ورق و خودکار اهمیت بدهید

ساده‌ترین شکل نوشتن یادداشت عاشقانه، نوشتن روی کاغذ است. درست است که می‌توانید روی یک کاغذ سفید ساده، عاشقانه بنویسید، اما یادتان باشد همیشه این جزئیات هستند که می‌توانند کار شما را متفاوت و خاص کنند. بنابراین اولین کاری که باید انجام دهید انتخاب برگه‌های کوچک زیبا و خودکار یا روان‌نویس‌های رنگارنگ است. برگه‌ها می‌توانند طرح‌دار باشند و مرتبط با موضوعی که قرار است آن را به یادداشت عاشقانه تبدیل کنید. مثلا اگر پاییز رسیده است و می‌خواهید شعر عاشقانه پاییزی بنویسید، برگه‌ای با طرح برگ‌های رنگارنگ این فصل، ایده خوبی به نظر می‌رسد. برای انتخاب رنگ نوشته هم بهتر است به تناسب رنگ روان‌نویس و کاغذ دقت کنید. برای نمونه، نوشتن با رنگ آبی تیره بر روی کاغذ قرمز یا سرخابی می‌تواند تضاد زیبایی ایجاد کند.

به جز کاغذ کجا بنویسیم؟

یادداشت‌های عاشقانه همیشه قرار نیست روی کاغذ نوشته شوند. گاهی وقت‌ها چاپ کردن عکسی که قایمکی از مادرتان گرفته‌اید و نوشتن پشت آن ایده خوبی است و گاهی وقت‌ها نوشتن یک شعر عاشقانه با رژ لب روی آینه میز اتاق خواب‌ می‌تواند انرژی زیادی به همسرتان بدهد. از دیگر جاهایی که می‌توانید روی آن‌ها یادداشت بنویسید دستمال کاغذی (مثلا یک یادداشت عاشقانه موقعی که با همسرتان به رستوران رفته‌اید)، روی ماگ (یادداشت عاشقانه را روی ماگی که فرد مورد علاقه‌تان مرتب از آن استفاده می‌کند چاپ کنید) یا حتی کف دست است! برای مورد آخر از قبل، از کیفیت جوهر مطمئن شوید؛ مبادا که روی دست نماند. یادداشت‌های عاشقانه را می‌‌توان از طریق رسانه‌هایی مثل تلگرام یا واتس اپ هم فرستاد اما تاثیری که یک یادداشت واقعی دارد، خیلی بیشتر است.

یادداشت‌ها را کجا بگذاریم؟

بخش زیادی از هیجان نوشتن یادداشت عاشقانه به سورپرایز کردن فرد مورد علاقه‌تان است. به همین دلیل هم مهم است سعی کنید یادداشت‌ها را در شرایطی که انتظار ندارد به دست او برسانید. چند پیشنهاد زیر احتمالا به کارتان می‌آیند:
- اگر فرد مورد علاقه‌تان آدم کتابخوانی است می‌توانید یک یادداشت عاشقانه را بین صفحات کتابی بگذارید که مشغول خواندن آن است. اگر کتاب را خریده و امانت نگرفته است می‌توانید در حاشیه یکی از صفحات با مداد کم‌رنگ چیزی بنویسید.
- جیب کیف یا کوله، یکی از بهترین جاهایی است که می‌تواند مخفیانه یادداشت شما را در خودش جا دهد. بعدا می‌توانید با فردی که قصد غافلگیر کردنش را دارید تماس بگیرید و بگویید جیب کیف یا کوله‌اش را نگاه کند.
- گذاشتن یادداشت در بخش نگهداری از قاشق و چنگال ظرف غذای همسر یا فرزندان یکی دیگر از روش‌هایی است که می‌توان از آن کمک گرفت. اگر ظرف جایی برای قرار دادن یادداشت ندارد می‌توانید سراغ نوشتن روی دستمال کاغذی بروید، آن را دور قاشق و چنگال بپیچید و داخل کیسه فریزر بگذارید.
- زیر بالش بچه‌ها و بزرگترها از دیگر جاهایی است که می‌تواند آن‌ها را غافلگیر کند.
- در نهایت می‌توانید برای پیدا کردن یادداشت عاشقانه‌ای که در جایی از منزل پنهان کرده‌اید، بازی طراحی کنید و لذت پیدا کردنش را بیشتر کنید.

چه بنویسیم؟

می‌گویند حرفی که از دل برآید حتما به دل می‌نشیند.
برای مادرها این حرف ممکن است یک قربان صدقه
جانانه باشد و برای همسران قطعه شعری که در
روزهای اول آشنایی‌شان با آن خاطره دارند. حتی
می‌توانید خودتان دست به کار شوید و متن ادبی
بنویسید. قرار نیست شاهکار ادبی خلق کنید،
همین که در قالب کلمه‌های ساده، احساس‌تان را بیان
کنید کافی است. گاهی وقت‌ها هم می‌توان حال و
هوای طنز به نوشته‌ها داد، مثلا اگر خودتان
یا همسرتان به همدیگر لقب بامزه‌ای داده‌اید،
آخر یادداشت به جای اسم خودتان آن لقب را بنویسید.
در نهایت اگر ماندید باید چه کار کنید، یک جست و جوی اینترنتی ساده کافی است تا هزاران متن عاشقانه را جلوی رویتان بگذارد.

ارسال نظر شما

login captcha

خانوما لطفا کمک کنید میگرن دارم چطور درمانش کنم

پربازدیدترین ها