2109
کودکان لجبازتان را اینگونه آرام کنید

کودکان لجبازتان را اینگونه آرام کنید

1393/02/27 بازدید459

معصومه اسماعیلی،  روانشناس  گفت: برخی از کودکان ناآرام از والدین خود حرف شنوی  ندارد، وقتی کودک عصبانی و ناآرام است والدین می تواند با او همدردی کنند و به حرف های او گوش دهند احساسات کودک را درک نمایند و راههای کنترل خشم را به او بیاموزند. 
 
وی ادامه داد:زمانی که کودک احساس خوبی نداشته باشد رفتار مناسبی نیز نخواهد داشت والدین باید تا آنجا که  می تواند از توجه به افکار و احساسات کودک خود، خودداری کند. 
 
وی اظهار داشت: والدین باید فهرستی از آرزوهای کودکشان را با کمک خود آنها تهیه کنند که کودک بداند به او توجهی می شود، والدین در پی رفع نیازهای کودک هستند و آرزوهایش برای آنها ارزشمند است. 
 
وی تاکید کرد: والدین باید از پند و اندرز کودک بپرهیزند و در عین حال نگذارند کودک متوجه خشم، نگرانی، ترس در آنها شود و یا به نقطه ضعف او پی ببرند. 
 
اسماعیلی در پایان خاطر نشان کرد: والدین باید زمان بیشتری را صرف گفتمان با فرزندان خود کنند و وقت بیشتری برای کودک خود بگذارند و در عین حال نگذارند کودک متوجه خشم، نگرانی، ترس در آنها شود و یا به نقطه ضعف او پی ببرند. 
 

 

اسماعیلی در پایان خاطر نشان کرد: والدین باید با دوستان فرزند خود رابطه صمیمانه بقرار کنند و آنها را بیشتر در محیط خانه بپذیرند تا نظارتی بر آنها داشته باشند که کودک خود احساس دوری و جدایی از والدین نکند.  

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16467 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11628 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4337 بازدید