2109
اولین نمایشگاه ناباروری، تکنولوژی، باروری و بیماری های زنان و زایمان

اولین نمایشگاه ناباروری، تکنولوژی، باروری و بیماری های زنان و زایمان

1393/02/14 بازدید628

 دکتر نسیم سنجری در نشست اولین نمایشگاه ناباروری، تکنولوژی، باروری و بیماری‌های زنان و زایمان، با بیان این که سن طبیعی یائسگی 51 سالگی است، افزود: البته این رقم در ایران عمدتا 47 سال است، با این حال زمان یائسگی در گروه سنی 40 تا 56 سال طبیعی محسوب می‌شود.

 

سنجری همچنین درمورد فعالیت‌های این انجمن گفت: این انجمن فعالیت‌های علمی و صنفی برای متخصصان زنان انجام می دهد و این فعالیت‌ها در راستای ارتقاء و دانش متخصصان زنان است. این انجمن جای فعالیت علمی برای عموم مردم را خالی می دید، بنابراین قرار شد با برنامه‌ای عموم جامعه نیز در راستای ارتقاء دانش مشارکت داده شوند.

 

وی گفت: دراین راستا اولین نمایشگاه ناباروری، تکنولوژی، باروری و بیماری های زنان و زایمان، با هدف ارتقای سطح دانش عمومی در مورد بهداشت و چالش های سلامت زنان روزهای نهم تا 12 خرداد سال جاری از ساعت 10صبح تا 18 بعد ازظهر در سالن حجاب برگزار می‌شود.

 در ا در این نمایشگاه، انجمن متخصصان زنان و مامایی ایران، مراکز نازایی و باروری، بیمارستان های خصوصی و شرکت های بیمه ای، دارویی و یا وابسته حضور دارند. علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانند با شماره 22058161 تماس حاصل نمایند. قرار است در این نمایشگاه برنامه هایی برای مشاوره عموم در مورد زایمان های امن، مسائل مربوط به نازایی و ناباروری، یائسگی، سرطان های زنان و سایر بیماری های جدی آنان ارائه شود.


سنجری همچنین زایمان امن، مسائل مادران شیرده، بیماری‌های جدی زنان مانند سرطان ها، نازایی و برخورد منطقی با یائسگی را از اهداف این نمایشگاه عنوان کرد.

 

نایب رئیس انجمن تخصصی مامایی و زنان ایران با بیان اینکه یکی از موضوعات شایع بهداشت زنان دوره یائسگی است، گفت: در این نمایشگاه بر مسائل مربوط به یائسگی تاکید خواهیم داشت. هدف اصلی ما تحقق "شعار مادر سالم، فرزند سالم و جامعه سالم" است.

 

وی تاکید کرد: هر چند سلامت زنان، سلامت نیمی از جامعه است، اما با نقش محوری مادران، سلامت مادر چیزی بیش از 50 درصد جامعه است.

 

سنجری با اعلام این که قرار است در این نمایشگاه برنامه‌هایی برای مشاوره عموم در مورد زایمان‌های امن، مسائل مربوط به نازایی و ناباروری، یائسگی، سرطان های زنان و سایر بیماری‌های جدی آنان ارائه شود، افزود: شرکت کنندگان در این نمایشگاه، انجمن متخصصان زنان و مامایی ایران، مراکز نازایی و باروری، بیمارستان های خصوصی و شرکت های بیمه‌ای، دارویی و یا وابسته هستند.

 

وی در ادامه زایمان امن را یکی از محوری ترین موضوعات آموزشی ترویجی این نمایشگاه دانست و افزود: منظور از زایمان امن این است که بهترین نوع زایمان برای فرد در نظر گرفته می شود.

 

به گفته وی آمار سزارین در جهان بین 10 تا 15 درصد است، درحالی که این آمار در ایران در سال 75 حدود 35 درصد و در سال 89 حدود 45.6 درصد بوده است که به نظر می رسد مقداری از آمار جهان بالاتر باشد.

 

سنجری خاطرنشان کرد: اگرچه آمار زایمان در کشور بالاست اما این موضوع کاملا محکوم و مطرود نیست و به نظر می رسد باید بر روی موارد منطقی آن بیشتر کار شود تا آمارهای ما به استاندارد جهانی برسد.

 

وی درباره میزان سزارین در نواحی مختلف کشور، اظهار داشت: میزان سزارین در برخی مناطق کشور حدود 12 درصد و در برخی نقاط تا 80 درصد نیز می رسد. در کاهش آمار سزارین باید به نحو منطقی کار کرد تا حداقل صدمه به مادر و نوزاد برسد.

 

وی افزود: باید مواردی که نیازمند عمل جراحی است، به طریق سزارین انجام شود با این حال تعداد زیادی از سزارین ها بدون ضرورت پزشکی انجام می شود و غیر ضروری است.

 

نایب رئیس انجمن تخصصی مامایی و زنان ایران یکی از دلایل مهم افزایش سزارین در کشور را مسائل قانونی عوارض جنینی و مادری عنوان کرد و افزود: این مشکل بسیاری از متخصصان را وادار می‌کند تا زودتر برای انجام سزارین تصمیم بگیرند.

 

وی افزود: همچنین ناآگاهی عمومی، عدم آموزش مناسب مادران باردار در قبل، حین و بعد از بارداری موجب افزایش سزارین شده است.

 

همچنین  دکتر اعظم السادات موسوی درآستانه روزجهانی ماما، 15 اردیبهشت، وبرگزاری نخستین نمایشگاه ناباروری  تکنولوژی ، باروری و بیماری های زنان و زایمان ضمن بیان این مطلب افزود: باید همه شرایط اعم از برخورداری از زایمان امن و راحت، داشتن تجهیزات لازم برای زایمان، نیروی انسانی ماهرو متخصص و ... برای توفیق این طرح در نظر گرفته شود.

موسوی با اعلام اینکه برای موفقیت اجرای طرح رایگان زایمان طبیعی در کشور، می بایست امکانات مالی، حمایت قانونی و تجهیزات مورد نیاز بررسی شود، گفت: زایمان یک پروسه فیزیولوژیک است که گاهی شرایطی پیش می آید که ادامه زایمان طبیعی برای مادر و جنین خطرناک است.

وی بر ضرورت حضور ماما درکنار مادر باردارهنگام زایمان طبیعی تاکید کرد وافزود: درحال حاضرماماهای  ما پرستار شده اند و این به دلیل این است که شرایط ایجاب می کند ماما به سمت پرستاری برود. در حالی  که حضور ماما در بحث زایمان طبیعی یک ضرورت است. البته آمار بالای سزارین درکشور علل مختلفی دارد که ترس مادراز زایمان طبیعی، نبود وسایل لازم برای زایمان طبیعی و..دست به دست هم داده تا آمار سزارین در ایران بالا برود.

وی  به عوارض  خطرناک سزارین اشاره کرد و افزود: بعد از گذشت 20 سال  که آمار سزارین در کشوربالا بوده است، عوارض این نوع زایمان را تازه مشاهده می کنیم. 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16413 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11603 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3793 بازدید