2109
این گیاه جادویی همه بیماری‌های زنان را درمان می‌کند؟

این گیاه جادویی همه بیماری‌های زنان را درمان می‌کند؟

1394/11/19 بازدید5783

 نی نی سایت: می‌گویند این گیاه عادت ماهانه را تنظیم می‌کند، رشد کیست و فیبروم را متوقف می‌‍‌کند و مانع از یائسگی زودرس می‌شود. آیا درست می‌گویند؟
اخیرا قرص‌ها و قطره‌های ویتاگنوس هم به داروخانه‌ها آمده‌اند و بسیاری از خانم‌ها برای درمان مشکلات زنانه آن را مصرف می‌کند. از فاطمه ذکایی، کارشناس مامایی و طب سنتی درباره این گیاه و آثارش روی بدن خانم‌ها پرسیدیم. 
این کارشناس طب سنتی در باره ویتاگنوس توضیح می‌دهد:«گیاه «پنج انگشت» با نام علمی Vitexagnus-castus که در بین مردم به نام «ویتاگنوس» هم معروف شده، درختچه‌ای است زیبا با گل‌های بنفش روی سنبله‌ای دراز و برگ‌های پنجه‌ای پنج تایی. در منابع طب قدیم ایران باستان نام این گیاه «اثلق» ذکر شده و در یونان باستان نیز به «گیاه رهبانان» معروف بوده است.»

او درباره مکانیسم اثرگذاری ویتاگنوس می‌گوید: «پنج انگشت» آداپتوژن هیپوتالاموس، هیپوفیز و تخمدان است و در هنگام اختلالات پریودی که مقدار ترشح این 3 غده به هم می‌ریزد، مصرف این گیاه باعث تسکین درد و تنظیم ترشحات این غده‌ها می‌شود. قطره و قرص این گیاه درد‌های ناشی از یائسگی را کاهش داده و از یائسگی زودرس جلوگیری می کند. اما مصرف این گیاه برای کم شدن رشد کیست و فیبروم توصیه نمی‌شود. »
آداپتوژن ماده‌ای بی‌ضرر است که نقش تعدیل‌کننده را در بدن دارد و باعث می‌شود هر چیز غیرطبیعی در بدن به حالت عادی بازگردد. 
گیاه «پنج انگشت» در قدیم به صورت دم‌نوش و عصاره مصرف می‌شد و برای این کار حجم زیادی از گل‌های این گیاه را آماده کرده و عصاره‌گیری می‌کردند تا اثر مطلوب را بر جای بگذارد. اما امروز این گیاه به صورت قطره و قرص در اختیار مردم قرار گرفته است. 
البته همان‌طور که این گیاه خاصیت فوق العاده‌ای برای خانم‌ها دارد، مصرف خودسرانه و زیاد آن ممکن است برای بعضی خطرناک باشد. به همین دلیل ذکایی تأکید می‌کند: خانم‌ها حتما باید «ویتاگنوس» را تحت نظر پزشک مصرف کنند. ضمن اینکه این گیاه برای هر اختلالی توصیه نمی‌شود و برای همه مزاج‌ها مناسب نیست. میزان مصرف قطره یا قرص برای کسانی که مزاجشان بیش از حد سرد است و یا به آن حساسیت دارند توصیه نمی‌شود. از نشانه‌های حساسیت به این گیاه می‌توان به حالت تهوع و استفراغ، بیرون ریختن بدن به صورت جوش‌های ریز و بد‌حالی اشاره کرد.

ارسال نظر شما

login captcha
واقعا خیلی خوبه برا من که تنبلی تخمدان داشتم عالیه

پربازدیدترین ها