2109
5پیشنهاد ساده برای کاهش استرس‌ پس از زایمان

5پیشنهاد ساده برای کاهش استرس‌ پس از زایمان

1394/11/10 بازدید690

نی‌نی سایت: سروصورتی به هم ریخته ،یک خانه نه چندان تمیز و از همه بدتر خواب آلودگی و از همه مهم تر نوزادی که به حمایت و آغوش گرم شما نیاز دارد. همه مادرها پس از تولد نوزاد روزهای سختی را تجربه می کنند که مانند آن را در زندگی شان نداشتند. چند پیشنهاد ساده ممکن است این روزها را برای شما آرام تر کند.

1- خودخواه باشید: کمی خودخواه بودن در دوران بارداری و پس از آن به هیچ عنوان ایرادی ندارد-شما زمانیکه می توانید از فرزندتان به خوبی مراقبت کنید که احساس امنیت داشته باشد، شاد باشید و از سوی خانواده تان حمایت شوید. این یعنی استراحت کنید،به اندازه کافی آب بنوشید،تغذیه مناسبی داشته باشید. از دیگران هر چیزی که احتیاج دارید را بخواهید و اصلا خجالت نکشید. شما پس از زایمان آنقدر به فکر برطرف کردن نیازهای فرزندان هستید که ممکن است جمله "من احتیاج دارم" را فراموش کنید بنابراین یاد بگیرید که این جمله را استفاده کنید. یک مادر و فرزند شاد بسیار ارزشمند تر از یک خانه و آشپزخانه است که از تمیزی برق می زند.

2-غذاهای مقوی بخورید: در روزهای نزدیک زایمان برای هر روز پس از بارداری یک غذا در نظر داشته باشید.  اگر این غذا سالم و مغزی باشد که چه بهتر. مطمئنا پس از به دنیا آمدن فرزندتان اصلا دلتان نمی خواهد به غذا درست کردن فکر کنید اما چاره ای نیست گرسنه تان می شود و شما باید غذاهای مقوی بخورید تا بتوانید به فرزندتان شیرکافی بدهید.  بنابراین به شما پیشنهاد می شود لیستی تهیه کنید و در هر روز نام یک غذا را بنویسید . حتی می توانید چند غذای مختلف را درست کنید و در فریزر نگه دارید تا وقتی همسرتان به خانه می آید و فرزندتان در حال جیغ کشیدن و گریه کردن است و از آشپزخانه بوی غذا نمی آید مجبور نشوید به پیتزا فروشی سر کوچه زنگ بزنید. البته کمک گرفتن از دیگران را در غذا درست کردن فراموش نکنید.
3- حد و مرزها را مشخص کنید: مطمئنا اطرافیان شما از تولد یک نوزاد در خانواده هیجان زده هستند. البته که شما به هیچ عنوان دوست ندارید هیجان دیگران را سرکوب کنید اما بسیار مهم است که هر روز با تعداد زیادی مهمان در خانه تان روبه رو نشوید. بعضی ها به محض تولد نوزاد دوست دارند او را ببینند عده ای هم ترجیح می دهند چند روز بگذرد بنابراین حد و مرز رفت و آمدها را با خانواده و دوستانتان مشخص کنید. مثلا یک روز خاص را برای دیدار تعیین کنید نه اینکه در طول هفته مدام مهمان به خانه شما رفت و آمد داشته باشد. با تعیین روز ملاقات هم اطرافیانتان از دیدن عضو جدید خانواده لذت می برند و هم اینکه شما فرصت کافی برای استراحت دارید.
4- کمک بخواهید: اگر به کمک احتیاج دارید حتما کمک بخواهید. معمولا خانم ها ترجیح می دهند همه کارها را خودشان انجام دهند و کمتر کمک می خواهند . اما بهتر است خجالت را کنار بگذارید و طلب کمک کنید. مادرهای با تجربه به خوبی می دانند که داشتن کمک پس از تولد نوزاد چقدر مهم است و برای همین کمک دیگران را با آغوش باز پذیرا هستند حتی اگر این کمک نشستن دوستتان روی صندلی و گوش کردن به گریه و غرغرهای شما باشد. 
5- به خودتان فرصت دهید: اولین روزها و شب ها پس از تولد نوزاد روزهای سختی است اما برای کاهش این سختی بهتر است انتظارات خود را کاهش دهید. مطمئنا شما ایده آل هایی برای مادر شدن در ذهن دارید که ممکن است تا رسیدن به آنها زمان نیاز داشته باشد بنابراین بهترین کار فکر نکردن به این موضوع است. شاید شما در یک روز فقط فرصت کنید دوش بگیرید یا برای خرید پستانک به داروخانه بروید اصلا ناراحت نباشید .قرار نیست به محض تولد نوزاد همه چیز مثل روزهای زندگی دو نفری باشد تا برگشتن به یک زندگی عادی مدتی زمان لازم است.



 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها