2109
 همسرم با زنان دیگر چت می‌کند!1

همسرم با زنان دیگر چت می‌کند!1

1394/10/21 بازدید21687

نینی سایت: شاید شما هم نمونه‌های مشابهی را شنیده یا دیده باشید؛ شوهری که با نامزد سابقش در شبکه‌های اجتماعی ارتباط دارد یا مردی که با زنان دیگر ارتباط‌های مجازی از طریق شبکه‌های تلفنی و در حد چت خصوصی دارد. برخی از مردان نام این رابطه‌ها را که البته به دور از چشم همسرشان شکل می‌دهند، دوستی‌های اجتماعی می‌گذارند و اصلا به آن‌ها به دیده خیانت به همسرشان نگاه نمی‌کنند. زنان نیز بعد از کشف رابطه‌های همسران‌شان در مقابل این رفتار آن‌ها درمانده می‌شوند و نمی‌دانند که چه نامی برای آن بگذارند و گاهی آن را به نوعی خیانت جزئی تعبیر می‌کنند چون از نظر آن‌ها هنوز خیانت با تمام ابعاد و فجایعش اتفاق نیفتاده و زندگی آن‌ها روال سابق را دارد. 

قسمت اول این مطلب به موارد پیشگیری از ایجاد چنین وضعی اختصاص دارد. همان طور که همه پزشکان معتقدند پیشگیری همیشه راحت‌تر و کم هزینه‌تر از درمان است و این موضوع هم از این قاعده مستثنا نیست. با این تفاوت که شما این بار اگر پیشگیری نکنید، هزینه درمان این مشکل در زندگی‌تان را با فشارهای روحی و خردشدن خود می‌پردازید. پس پیشگیری را بسیار جدی بگیرید!
وقتی موضوع خیانت‌های جزئی شوهران را با دکتر محمد رضابیگی، روانشناس بالینی مطرح کردیم ایشان درباره این موارد توضیح داد:‌لازم است در ابتدا این نکته را خدمت‌تان عرض کنم که چیزی به نام خیانت جزئی وجود ندارد. ماهیت خیانت یکسان است. تفاوت فقط بر سر زمان شروع اولین خیانت و پایداری شرایط منجر به خیانت است.
او در تکمیل این موضوع گفت: زمانی که فرد از خط قرمز عبور کرد، خیانت صورت گرفته است. حال اگر شرایطی که منجر به این عمل شده تغییر کند، ممکن است جلوی ادامه کار گرفته شود وگرنه به شکل‌های مختلف و گسترده‌تر اتفاق خواهد افتاد و تا فروپاشی کامل ارتباط زوجین پیش خواهد رفت.
دکتر رضابیگی درباره علت‌های این نوع رابطه‌ها توسط مردان اظهار داشت: معمولا نیازهایی که یک فرد در یک رابطه پنهانی سعی در تامین آن‌ها دارد عبارتند از: دوستی، تفاهم، دوست داشته شدن، هیجان، احساس آزادی و استقلال، نیازهای جنسی، رقابت، انتقام جویی، احساس امنیت، مورد پذیرش واقع شدن، احساس جوانی کردن، تنوع‌طلبی و... که تقریبا تمام این موارد از عدم اعتماد به نفس و عدم پایداری در روابط همسران نشات می‌گیرد. 

محمد رضابیگی، روانشناس بالینی، با بیان اینکه رابطه پنهانی شوهران پایان زندگی زوجین نیست، به این موضوع اشاره کرد که این مساله نیز مانند هر مشکلی در زندگی زوج‌ها دارای راه‌حل‌هایی است: هر خیانتی بسته به نوع آن و شرایط زوجین باید به صورت مجزا مورد بررسی قرار گیرد تا راه‌حل‌های درست برطرف شدن آن پیدا شود، ولی چند توصیه به عنوان راه‌حل‌هایی برای پیشگیری از ایجاد چنین مشکلاتی وجود دارد که می‌تواند مورد استفاده تمام زوجین، خصوصا خانم‌ها قرار گیرد که به طور خلاصه اشاره‌ای به آن‌ها ‌می‌کنم:

- رابطه همسران مثل هر چیز زنده و پویایی باید مرتبا بازنگری و رسیدگی شود. یک خانم اگر به رابطه‌اش مثل یک «گل» نگاه کند، سعی می‌کند شرایط حفظ آن را مثل همان روز اول رعایت کند چون می‌داند که یک گل تا چه حد حساس و آسیب‌پذیر است و اگر شرایط مختلفش مانند میزان نور، آب، درجه حرارت و... تغییر کند ممکن است به سرعت پلاسیده و خشک شود. هر زنی می‌داند که در ابتدای آشنایی با همسرش چه خصوصیاتی در وجودش باعث علاقه شوهرش به او شده است، پس باید بکوشد این خصوصیات را حفظ و تقویت کند. البته ازدواج‌هایی که از ابتدا پایه و اساس اشتباهی داشته‌اند بحث جداگانه‌ای می‌طلبند.
- اگر گاهی اختلاف نظر و سلیقه باعث کدورت یا خدای نکرده قهر می‌شود، برای انتقام‌گیری نیازهای طرف مقابل را هدف قرار ندهید. مثلا همانطور که یک انسان در زمان قهر به آب و غذا نیاز دارد به روابط جنسی هم نیاز دارد، پس نپختن شام یا قطع روابط زناشویی را وسیله انتقام قرار ندهید.
- روش‌های تشویق و تشکر و انتقاد و پیشنهاد صحیح را از مشاورتان بخواهید و آن‌ها را تمرین کنید.
- بدانید رابطه زن و شوهری به معنای این نیست که هیچ‌کس حق نداشته باشد برای خودش حریم خصوصی داشته یا زمانی از روز را تنها باشد. ساعت‌هایی را برای تنهایی یکدیگر اختصاص دهید و به آن احترام بگذارید.
- مبنا را بر اعتماد متقابل بر همدیگر قرار دهید نه بر بی‌اعتمادی و هر شکی را بدون اثبات و دلیل مبدل به یقین نکنید. (موبایل همسرتان را چک نکنید!)
- در روابط خود تنوع ایجاد کنید و اجازه ندهید همه چیز گرد روزمرگی به خود بگیرد. مخصوصا در روابط جنسی خود، از نوع لباس گرفته تا پوزیشن‌های جنسی به دنبال تنوع باشید.
- عبارت‌های «دوستت دارم» و «از تو ممنونم» را هیچ وقت فراموش نکنید و آن‌ها را در ارتباط با همسرتان مدام به کار ببرید.
- همسرتان را با دیگران مقایسه نکنید.
- خط قرمزها را حتی در بحث‌ها و مشاجره‌ها رعایت کنید. مثلا گاهی فرد برای عصبی کردن همسرش در دعوا حرف‌هایی را می‌زند که هیچگاه حاضر به انجامش نیست اما با بازگویی آن‌ها قبح مساله برای هر دو نفر ریخته می‌شود.
- نظر شوهرتان را در خصوص زنان دیگر با واکنش تند پاسخ ندهید بلکه از منظور اصلی او به نفع تقویت رابطه خودتان استفاده کنید.
*توصیه‌ها در این زمینه بی‌شمارند اما خلاصه تمام آن‌ها در دو کلمه است: «علاقه» و «اعتماد». پس مرتبا در حفظ و تقویت آن‌ها کوشا باشید.

 

ارسال نظر شما

login captcha

مسخره ترین نسخه ای بود که دیدم پیچیدن واسه خیانت .هرکی خیانت کرد باید یکاری کنی دهنش سرپیس بشه نه اینکه مثل گل نگهداری کنیم .مرداهم نگهداری میکنن یا شیش طلاقه میکنن

مردی که خیانت پیشه اش باشه، درشت یا ریزشم فرق نمیکنه،

 در زندگی باهاش رو باید گل گرفت

بله هر چیزی که از طرف مقابل پنهان کنیم و به رابطه آسیب بزنه خیانت حساب میشه. 

اگر همین روابط و یه زن با مرد غریله برقرار کنه همینطوری بررسیش میکین و به شوهرشون میگین بیشتر مواظب باش ؟ یا اینکه یه زن ترد میشه و هزار انگ...؟
چه مسخره.پس مردی و مردونگی چی میشه انسانیت و وفاداری وتعهد چی میشه.همش باید هیجان بدیم قناعت کنیم و بسازیم تشکرکنیم بپذیریم تو رابطه جنسی دنبال تنوع باشیم که مبادا برای آقا تکراری بشیم...زن به زندگیش مثه گل نگاه کنه و مردفقط منتظربهونه باشه که بپره؟
دقیقا!این مقاله داره همین ومیگه.مردها باید همیشه گل باشن زن،ها،هم باغ بونی،کنن!!!!عجبا که،روزگاربرعکس شده میبینید!
اره دیگه وظیفه زنه اونوقت همین جامعه برای خیانت یک زن چه نسخه ای میپیچه به شوهره میگه اگه متوجه خیانت زنت شدی بیشتر بهش محبت کن خخخخخ
فقط خانم باید رابطه زناشوییشو مثل یک گل حفظ کنه؟؟؟ مشکلات جامعه از همینجا شروع شده!!

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16234 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11522 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2628 بازدید