2109
7 اثر شگفت انگیز آب بر روی بدن

7 اثر شگفت انگیز آب بر روی بدن

1394/10/20 بازدید222

نی نی سایت به نقل از برنا: تحقیقات نشان می دهد 83 درصد خــون، 75 درصد عـضـلات، 74 درصد مــغز، 22 درصد استخوان‌ها و25  درصد چربی‌های بدن از آب تشکیل شده است.همانطور که بررسی شده آب برای بدن بسیار ضروری و حیاتی است.با افـزایش سن نیز از میزان آب بـدن کـاستـه می شود.
 

با آب لاغر شوید

اگر شما جز آن دسته هستید که فکر می کنید آب خوردن زیاد باعث نفخ و باد کردن شما می شود، در اشتباهید. آب به پر کردن شکم شما کمک میکند  که کمتر غذا بخورید.
اگر اشتهای زیاد دارید و نگران هستید به علت پرخوری، اضافه وزن پیدا کنید، آب به شما کمک خواهد کرد، آب بدن شما را پاک می کند، آب خوردن با شکم خالی، آن هم صبح ناشتا به دفع تمام سموم روده کمک می کند.به عبارت دیگر روده آماده جذب تمامی مواد مغذی است که شما در ابتدای روز، خوردن را با آن شروع می کنید

 

با آب خنک بیشتر کالری بسوزانید

تشکیل سلول های جدید، بدن شما هر روز سلول های جدید را می سازد و نوشیدن آب به این تولید کمک می کند، این کار به ماهیچه های شما اجازه می دهد تا بعد از تمرینات به سرعت رشد کرده و قوی شوند، افزایش سوخت و ساز، همراه با منافعی که برای شما دارد، آب همچنین سوخت و ساز را افزایش می دهد. هر صبح دو لیوان آب خنک بنوشید و آماده رفتن شوید.
 

آب بنوشید تا سردرد نگیرید

درمان سردرد و عفونت، وقتی بیمارید آب کافی در بدن وجود ندارد، آب نه تنها با عفونت مبارزه می کند بلکه به شما کمک می کند تا خیلی زود خوب شوید.همچنین سردردها برای کمبود آب در بدن هستند، آب کمک می کند تا بهتر شوید، پس هر گاه احساس خوبی ندارید قبل از این که قرص بخورید یک یا دو لیوان آب بنوشید.

 

آب از بسیاری از بیماری های خطرناک جلوگیری می کند

 

 

آب بیماری و سموم را دفع می کند

یکی دیگر از خواص آب که میتوان به آن اشاره کرد این است که از بسیاری بیماری های خطرناک جلوگیری می کند: ورم مفاصل، سرطان و بیماری های قلبی، بیماری هایی خطرناک و جدی هستند که میلیون ها نفر را گرفتار می کنند، اما شما می توانید با خوردن آب از ابتلا به این بیماری ها پیشگیری کنید. آب یکی از مهمترین عناصر در غضروف و نرمی استخوان و مایع زلالی، مایعی که در اطراف مفاصل وجود دارد که باعث چرب کردن محیط می شود، است. وقتی میزان کافی از آب در این ناحیه وجود داشته باشد، اصطحکاک کمتری دراطراف مفاصل به وجود می آید و احتمال ابتلا به ورم مفاصل نیز کمتر می شود.

همچنین وقتی میزان کافی آب در سیستم ما باشد، اگرچه باعث می شود مجبور شویم تند تند به دستشویی برویم، اما بدن از سموم پاک می شود. اگر این سموم کمتر در بدن ما باقی بمانند، احتمال ابتلا به سرطان نیز کاهش می یابد. پس می توان گفت یکی از خواص آب این است که آب نه تنها کمک می کند تا سموم از بدن دفع شوند، نمک اضافی بدن را نیز دفع می کند.
 

به اندازه کافی آب بنوشید

تحقیقات نشان داده است که وجود نمک زیاد در بدن باعث بالا رفتن فشار خون شده که این هم منجر به بروز بیماری های قلبی می شود. نوشیدن میزان معین آب در روز ضروری است اما نیازی به زیاد کردن این میزان نیست. کاری که باید بکنید جبران میزان آبی است که از دست می دهید. یک فرد متوسط روزانه حدود 2 تا 3 لیوان آب از تنفس، و 1 لیوان دیگر از طریق عرق کردن از دست می دهد. اگر 3 تا 4 لیوان نیز به طور تقریبی از طریق ادرار دفع کند، بدن حدوداً به 8 لیوان در روز آب نیاز پیدا می کند. شما باید همان میزان آبی که در روز از دست داده اید، را برای بدن دوباره تامین کنید نه بیشتر، اگر بیشتر از میزان مورد نیاز آب به بدن برسانید، تعادل سدیم در بدن از بین می رود که منجر به مشکلات گوارشی، حملات ناگهانی و حتی بیهوشی می شود.

 


 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16433 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11610 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
4016 بازدید