2109
افزایش سه میلیون نفری جمعیت کشور با درمان نیمی از زوج‌های نابارور

افزایش سه میلیون نفری جمعیت کشور با درمان نیمی از زوج‌های نابارور

1394/05/03 بازدید226

فائزی در بازدید دکتر آخوندی از مرکز درمان ناباروری استان قزوین با اشاره به دستاوردهای جهاد دانشگاهی استان در حوزه درمان ناباروری اظهار کرد: سیاست‌های کلی جمعیت بدرستی به عنوان یک موضوع استراتژیک نظام مطرح شده که اگر برنامه‌ریزی لازم صورت نگیرد با بحران مواجه خواهیم شد.


وی در ادامه تصریح کرد: برخی از افراد با بی‌اطلاعی از عواقب ناگوار کاهش جمعیت، سیاست‌های کلی جمعیت را ورود به زندگی اشخاص عنوان می‎کنند که این تفکر اشتباهی است.


فائزی توضیح داد: به طور میانگین 12 درصد زوج‌های کشور نابارور هستند و این رقم در استان قزوین به بیش از 15 درصد می‌رسد و حتی در برخی آمارها تخمین زده شده که شش میلیون زوج نابارور در کشور وجود داشته باشد.


وی اضافه کرد: با درمان نیمی از زوج‌های نابارور حدود 3 میلیون نفر به جمعیت کشور افزوده می‌شود و این در حالی است که به طور متوسط سالانه یک میلیون و 200 هزار نوزاد در کشور متولد می‌شوند.


رئیس جهاددانشگاهی استان قزوین اضافه کرد: در برخی مراکز درمان ناباروری تهران، درمان ناباروری بین 15 تا 50 میلیون تومان هزینه در بردارد و این در حالی است که این رقم در مرکز درمان از راه دور ناباروری قزوین بین 300 هزار تا 5 میلیون و 500 هزار تومان است.


به گفته‌ی وی درمان زوج‌های نابارور باعث جلوگیری از کاهش میزان طلاق در بین زوجین خواهد می‌شود و از بسیاری آسیب‌های اجتماعی و خانوادگی جلوگیری می‌کند.


فائزی با اشاره به این که راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری با توجه به نوع تجهیزات و تنوع آنها بین دو تا 10 میلیارد تومان هزینه در بردارد، گفت: بسیاری از مراکز درمانی به دلیل هزینه بالا برای راه‌اندازی چنین مراکزی به این موضوع ورود پیدا نمی‌کنند.


وی ادامه داد: مرکز پزشکی از راه دور درمان ناباروری با کمتر از پنج درصد هزینه مورد نیاز برای راه‌اندازی یک مرکز درمان ناباروری، ایجاد می‌شود که نخستین و تنها مرکز پزشکی از راه دور درمان ناباروری کشور از مردادماه سال گذشته در قزوین آغاز به کار کرده است.


رئیس جهاددانشگاهی استان قزوین یادآور شد: در برخی موارد دوره درمان زوج‌های نابارور 40 روز است که بیماران 39 روز را در قزوین طی می‌کنند و در صورت نیاز به عمل جراحی روز آخر به مرکز درمانی قم مراجعه می‌کنند.

 

 

 

منبع: ایسنا

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16418 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11604 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3859 بازدید