2109
از همایش ملی «کودکی در ایران» چه خبر؟

از همایش ملی «کودکی در ایران» چه خبر؟

1394/04/03 بازدید220

 از 138 چکیده مقاله رسیده به دبیرخانه این همایش، 27 عنوان که تناسب بیش‌تری با محورهای همایش داشته و موضوع تازه‌ای را مطرح کرده‌اند انتخاب شده‌اند.

 

تناسب عنوان مقاله با چکیده مقاله و رعایت استاندارهای چکیده‌نویسی از ملاک‌های گزینش چکیده مقالات بوده است.

به گفته زینب غنی، دبیر اجرایی همایش «کودکی در ایران»، چکیده مقالاتی چون «کودکی‌زدایی در کتاب‌های درسی ایران»، «از موقعیت کودکانه تا نقش مردانه؛ بازنمایی کودکی و نقش‌های جنسیتی در تبلیغات تلویزیونی»، «ضرورت تحقق حق شهروندی برای کودکان مهاجر افغان در ایران»، «واکاوی مفاهیم «کودکی»، «خود» و «دیگری» در کتاب‌های تصویری داستانی ایرانی»، «تصویر کودکی در سفرنامه، خاطرات و زندگی‌نامه‌های عصر قاجار»، «تجدد و تحول مفهوم کودکی در ایران»، «نخستین مواجهه و آشنایی ایرانیان با مفهوم کودکی»، «طراحی شهر با محوریت تامین سلامت و امنیت کودکان» و... از جمله چکیده مقالات پذیرفته‌شده برای ارائه در این همایش است.

 

همایش ملی «کودکی در ایران» به همت موسسه رحمان با همکاری چهار نهاد مدنی انجمن حمایت از حقوق کودکان، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، موسسه پژوهشی کودکان دنیا و شورای کتاب کودک برگزار می‌شود.

 

این همایش در چهار محور کلی «تاریخ کودکی»، «تصویر کودکی»، «کودکی در زندگی روزمره» و «سیاست کودکی» در مهرماه 94 در تهران برگزار می‌شود تا بستری برای هم‌اندیشی صاحب‌نظران، پژوهشگران، فعالان اجتماعی و علاقه‌مندان به موضوع کودکی در ایران فراهم آورد.

 

نخستین همایش ملی «مفهوم کودکی در ایران» 21 و 22 مهرماه برگزار می‌شود.

 

 

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها