2109
چگونه با کودکان بازی کنیم؟

چگونه با کودکان بازی کنیم؟

1394/02/21 بازدید416

در این زمان پرمشغله والدین که هر یک صبح‌های زود سرکار رفته و بعد از ظهر خسته به خانه برمی‌گردند، مقوله بازی با کودکانی که در کنار مادر بزرگ پیرشان از صبح تا عصر حوصله‌شان سررفته، بسیار مهم بوده و انتظاری که بچه‌ها از والدین خود دارند توجه و بازی کردن با آنها است.


حجت‌الاسلام صالحی کارشناس مذهبی خانواده در گفتگو با خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران با اشاره به بازی والدین با کودکان اظهار داشت: به بازی کردن با کودک در قرآن تأکید بسیاری شده به طوری که خداوند متعال در سوره یوسف بازی با کودکان را هم مهم توصیف کرده که در آن برادران یوسف به حضرت یعقوب می‌گویند که ما یوسف را به صحرا برده تا با آن بازی کنیم.


وی با اشاره به روایات اهل بیت (ع) افزود: حضرت رسول (ص) با اینکه مشغله زیادی داشتند بخشی از وقت خود را صرف بازی با کودکان کرده به طوری که حسنین را در دوش خود سوار کرده و با آنها بازی کرده و همچنین حضرت علی (ع) در حدیثی می‌فرماید که: کسی که کودک دارد با او باید کودکانه رفتار کند.


دکتر قرائتی‌مقدم، روانشناس و آسیب‌شناس در ارتباط با این موضوع افزود:بازی والدین با کودکان سبب تعلیم و تربیت آنها شده و قدرت خلاقیت و ذهن آنها را زیاد کرده و از بعد روانشناسی تأثیر زیادی بر روح و روان کودکان می‌گذارد.


وی بیان کرد: بازی‌هایی همچون نقاشی، شطرنج، قوه تخیل را بالا برده و به کودک یاد می‌دهد که در مواقع حساس تصمیم‌گیری‌های درستی گرفته و او را در پرورش جسمی سالم کمک شایانی می‌کند.


دکتر قرائتی‌مقدم، ابراز داشت: بازی با کودکان سبب پرورش ذهن و ابتکار در کودک شده و در انجام بازی با کودکان باید شادی و نشاط و همچنین تحرک را چاشنی خود قرار داده تا همه استعدادهای کودک بطور یکسان پرورش یابد.


گفتنی است، که کودک در حین بازی آموزش‌ها را فرا گرفته و ابعاد رشد رفتاری، عاطفی و شناختی پرورش می‌یابد و کودک‌مان تا سن 7 سالگی حکم رییس خانه را داشته و باید اجازه بدهید که تا هر گونه بازی و سرگرمی که دلش می‌خواهد با نظارت والدین انجام دهد.

 

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

 

ارسال نظر شما

login captcha
اصلا تیترش به متن خبر ربط نداشت و حرفی از چگونه بازی کردن درش نبود

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

2 هفته پیش
|
16522 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
5093 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11675 بازدید