2109
انحراف ستون مهره‎‌ها در کودکان را جدی بگیرید

انحراف ستون مهره‎‌ها در کودکان را جدی بگیرید

1393/10/21 بازدید568

 احمد ایروانی اظهار کرد: انحراف ستون مهرهها از سه قسمت تشکیل‌ شده است که شامل انحراف ستون مهرههای گردن، پشت و کمر می‌شود که هر کدام می‌تواند انحراف غیرمعمول داشته باشد و باعث درد و آسیب شود.

وی افزود: در حالت طبیعی ستون مهرههای گردن دارای گودی، ستون مهرههای پشت تحدب (برآمدی) و کمر دارای گودی به عقب دارد که در دوران جنینی فقط انحنای پشت را شاهد هستیم و البته با رشد کودک دو انحنای دیگر ایجاد می‌شود.

ایروانی با اشاره به این مطلب، تصریح کرد: این انحناها در حد طبیعی باید وجود داشته باشند. انحنای غیرطبیعی به زمانی گفته می‌شود که منجر به درد شده و ممکن است از حد معمول بیشتر یا کمتر باشد. انحنا در ستون مهره‌های پشت که حالت تحدب دارد معمولا به‌صورت گوژپشتی خود را نشان میدهد. البته این انحناها میتواند به طرفین یا عقب و جلو در هر یک از این نواحی سه‌گانه یا کل نواحی باشد که دلایل عمدهای میتواند در بروز این عارضه دخیل باشد.

این جراح مغز و ستون مهرهها عنوان کرد: عوامل ژنتیکی و مادرزادی، بیماریها، شکستگیها یا جراحیها می‌تواند باعث انحراف در ستون مهرهها شوند. این عارضه در موارد کمی بدون علامت است که در چنین حالتی معمولا پس از عکسبرداری مشخص می‌شود، اما اگر زاویه این انحناها زیاد باشد در شکل ظاهری هم نمایان می‌شود. اگر میزان انحناها زیاد باشد در نتیجه درد نیز زیاد شده و فشار بر نخاع نیز افزوده می‌شود. همچنین ممکن است اختلالاتی در عملکرد ریهها به دلیل کاهش حجم قفسه سینه ایجاد شود.

 

 

منبع : ایسنا

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16433 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11610 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
4016 بازدید