2769
آشنایی با علائم افسردگی

آشنایی با علائم افسردگی

1403/03/20 بازدید295

علائم افسردگی

از انواع اختلال‌های خلقی می‌توان به احساس غم مداوم اشاره کرد. روانشناسان به این نوع اختلال، افسردگی می‌گن. افسردگی باعث می‌شه که فرد صورت مداوم احساس ناراحتی کنه. این افراد برای انجام‌ کار‌های روز‌مره خود هیچ انگیزه‌ای ندارن. در ادامه شما عزیزان رو با علائم افسردگی در سنین مختلف آشنا می‌کنیم.

افسردگی چیه؟

قبل از اینکه شما عزیزان رو با علائم افسردگی آشنا کنیم، می‌خوایم در مورد اینکه افسردگی چیه، صحبت کنیم. همونطور که گفتیم افسردگی از انواع اختلال‌های رفتاری و خلقیه. افرادی که دچار افسردگی هستن در مدت‌های کوتاه یا بلند احساس غم و اندوه می‌کنن. این نوع اختلال با عنوان افسردگی بالینی، در بین روانشناس‌ها شناخته می‌شه. از مهم‌ترین عوارض این اختلال می‌توان به آسیب تفکر و رفتار بیمار اشاره کرد. افرادی که مبتلا به افسردگی هستن، باید برای درمان خود اقداماتی انجام بدن، در غیر این صورت ممکنه که افسردگی خیلی پیشرفت کنه و آسیب‌های جبران‌ناپذیری به روح و جسم فرد بزنه. بعضی از افرادی که از افسردگی رنج می‌برن، توانایی انجام کار‌های روزانه و ساده خود رو از دست می‌دن. در ادامه شما عزیزان رو با علائم افسردگی آشنا می‌کنیم.

علائم افسردگی چیه؟

در این بخش به معرفی علائم افسردگی می‌پردازیم. اگر شما عزیزان متوجه شدید که تعدادی از این علائم رو دارید، اصلا نگران نباشید؛ با مراجعه به روانشناس و گذروندن دوره مشخصی به راحتی می‌تونید از شر این اختلال خلاص شوید‌. شما عزیزان به تنهایی نمی‌تونید از افسردگی رهایی پیدا کنید. به همین خاطر کمک گرفتن از یک روانشناس از اهمیت بالایی برخورداره.

احساس غم، علائم افسردگی

از مهم‌ترین علائم افسردگی می‌تونیم به احساس غم عمیق اشاره کنیم. بسیاری از افرادی که دچار افسردگی هستن، بابت کوچیک‌ترین مسئله احساس ناراحتی زیادی می‌کنن و غم تمام وجود اون‌ها رو می‌گیره. این افراد دائما گریه می‌کنن و احساس ناامیدی و پوچی شدیدی رو در وجود خود احساس می‌کنن.

از دست دادن علاقه

از دست دادن علاقه نسبت به انجام کار یا فعالیتی یکی دیگه از علائم افسردگی محسوب می‌شه. افرادی که دچار افسردگی شدن، کوچک‌ترین علاقه‌ای نسب به انجام کار‌هایی که یک زمان باعث خوشحالیشون بوده، ندارن. این افراد در زندگی زناشویی و رابطه جنسی هم به مشکلات جدی برخورد می‌کنن. مثلا علاقه‌ای به برقراری رابطه با شریک زندگی خود ندارن.

خستگی شدید

خستگی شدید، علائم افسردگی

از علائم افسردگی در افرادی که دچار این اختلال هستن، می‌تونیم به خستگی شدید و پایان‌ناپذیر اشاره کنیم. افرادی که دچار افسردگی هستن، اگر در طول شب خواب کافی داشته باشن، زمانی که از خواب پا ‌می‌شن، احساس خستگی شدیدی می‌کنن. این افراد انرژی کافی برای انجام کار‌های روزانه خود ندارن و دائم احساس خواب‌آلودگی دارن.

خشم شدید

خشم شدید یکی از علائم افسردگی در افرادیه که دچار این اختلال رفتاری هستن. فرد افسرده به صورت مکرر خشم ‌رو در خودش احساس می‌کنه و بابت کوچک‌ترین اشتباه، به طرز شدیدی عصبی می‌شه و داد و هوار راه می‌ندازه. این افراد بسیار تحریک‌پذیرن و در خودشون احساس ناامیدی بسیاری دارن.

اختلال در خواب

از دیگر علائم افسردگی می‌توان به اختلال در خواب اشاره کرد. اختلال در خواب جزو شایع‌ترین علائم افسردگی محسوب می‌شه. اکثر افرادی که مبتلا به این نوع افسردگی هستن از مختل شدن خواب خود رنج بسیاری می‌برن. اختلال در خواب به دو شکل خود رو در بدن بیمار نشون می‌ده. بیمار  ساعات بسیاری رو در خواب سیر می‌کنه یا در مقابل به هیچ عنوان نمی‌خوابه و ساعات زیادی رو از شب بیدار می‌مونه.

علائم افسردگی در نوجوانان و کودکان

علائم‌ افسردگی در نوجوانان و کودکان شباهت بسیاری به علائم این اختلال در بزرگسالان داره. با این حال تفاوت‌های کوچکی وجود داره که در ادامه به معرفی اون‌ها می‌پردازیم. از علائم افسردگی در کودکان می‌تونیم به وابستگی بیش از اندازه به پدر و مادر، کاهش وزن، از دست دادن علاقه نسبت به مدرسه و دوستان و نگرانی اشاره کنیم. مصرف مواد مخدر، مصرف دخانیات، کاهش یادگیری دروس، عدم علاقه نسبت به مدرسه، پرخوری، خواب زیاد، خود زنی و غیره از نشانه‌های افسردگی در نوجوانان محسوب می‌شن.

افسردگی

نشانه‌های افسردگی در افراد مسن

بسیاری از افراد گمان می‌کنن که افسردگی از عوارض افزایش سنه. در حالی که این طرز تفکر کاملا اشتباه هست. تشخیص این نوع اختلال در افراد مسن توسط خانواده‌ها بسیار سخت و دشواره. درد جسمانی، آلزایمر، فکر کردن به خودکشی، عدم‌ اشتها، بی‌خوابی، از دست دادن تمایلات جنسی و غیره از علائم افسردگی در افراد مسن هستن.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
2759

پربازدیدترین ها