2109
کلاهبرداری با عنوان تحصیل در روسیه

کلاهبرداری با عنوان تحصیل در روسیه

2 هفته پیش بازدید454

کشور روسیه به عنوان پهناورترین کشور دنیا با داشتن تعداد زیادی دانشگاه معتبر ، یکی ازمقاصد اصلی مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور است. همه ساله تعدد زیادی دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف برای تحصیل به روسیه مهاجرت می کنند. روسیه در بین 6 کشور اول دنیا در زمینه جذب دانشجوی خارجی است. و البته تحصیل در روسیه انتخاب خیلی از دانشجویان ایرانی نیز می باشد. در بین دانشجویان ایرانی، بیشتر رشته های پزشکی در روسیه و دندانپزشکی در روسیه مورد توجه است. هر سال حدود 1500 دانشجوی ایران در روسیه وارد دانشگاه های مختلف در این رشته های می شود. این حجم بالای متقاضی تحصیل در روسیه بستر مناسبی فراهم کرده است برای افراد سود جو تا از این موج مهاجرت استفاده کنند. یا بهتر است بگوییم سو استفاده کنند. در این مقاله تصمیم داریم شما را آشنا کنیم با راه های کلاهبرداری با عنوان تحصیل در روسیه

خرید بورسیه تحصیلی روسیه

یکی از شایع ترین راه های کلاهبرداری تحت عنوان تحصیل در روسیه خرید بورسیه تحصیلی روسیه است. افرادی یا شرکت هایی تبلغیات گسترده می کنند و از شما دعوت می کنند با پرداخت هزینه هنگفت برای شما بورسیه روسیه را بگیرند. باید بگویم که اصلا در روسیه چیزی به عنوان خرید بورسیه به صورت قانونی وجود ندارد و این کار کاملا غیر قانونی است.

فروش بورسیه تحصیلی روسیه شدنی است؟

در بالا اشاره کردیم که این کار کاملا غیر قانونی است. اما امکان پذیر است یا خیر ؟ هر سال تعدادی با خرید از کانالهای غیر قانونی به نحوی موفق به گرفتن بورسیه روسیه می شوند اما در اینجا خطرات زیادی متوجه شما می باشد.

نکته اول این که از هر ده نفری که به واسطه ها بابت خرید بورسیه پول پرداخت می کنند یک نفر موفق به ورود می شود و عملا 90 درصد افراد اصلا کاری انجام نمی دهند و فقط پول شما را می گیرند. فقط در یک مورد کلاهبرداری در شهر اصفهان یک ماه پیش یک نفر با این عنوان 200 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود.

دوم این که، ده درصدی که واقعا بورسیه روسیه را می خرند همیشه ترس این را دارند که در حین تحصیل دانشگاه متوجه تخلف شود و در این صورت هم پول شما رفته و هم زمان و انرژی که گذاشته اید.

پس ما اصلا به شما توصیه نمی کنیم که برای ورود به دانشگاه های روسیه راه ورود غیر قانونی از طریق خرید بورسیه را انجام دهید. اما امکان گرفتن بورسیه تحصیلی روسیه به صورت کاملا قانونی و رایگان وجود دارد. چندین روش وجود دارد که شما می توانید خودتان مستقلا و بدون هیچ واسطه ای درخواست بورسیه تحصیلی روسیه را دهید. در صفحه بورسیه روسیه روس دانش می توانید روش های گرفتن بورسیه تحصیلی روسیه را مطالعه کنید.

خرید صندلی در روسیه

خرید صندلی در روسیه

یکی دیگر از راه های غیر قانونی برای ورود به دانشگاه های روسیه خرید صندلی است. معمولا همه ساله نزدیک فصل ورود به دانشگاه های روسیه که می شود افراد زیادی شروع به تبلیغ خرید صندلی در روسیه را می کنند. خرید صندلی برای ورود به دانشگاه در روسیه کاملا غیر قانونی می باشد. روشهای کلاهبرداری خرید صندلی نیز تقریبا مشابه خرید بورسیه است. تعدادی با همین روش وارد دانشگاه می شوند و تعداد خیلی بیشتری نیز تحت این عنوان پول خود را از دست می دهند. در اکثر دانشگاه های روسیه اصلا چیزی به عنوان خرید صندلی وجود ندارد و هر کس تحت این عنوان  از شما پولی می گیرد فقط هدفش کلاهبرداری است.

خرید صندلی دانشگاه سماشکو

دانشگاه سماشکو مسکو یکی از دانشگاه های مورد تایید ایران است که متاسفانه در این دانشگاه چندین سال است شاهد این هستیم تعداد قابل توجهی دانشجو با خرید صندلی وارد این دانشگاه می شوند. اما همانطور که گفتیم این بحث خرید صندلی شامل همه دانشگاه های روسیه نمی شود.

تحصیل در روسیه از سراب تا حقیقت

متاسفانه خیلی از موسسات و افراد با نشان دادن باغ سبز باعث می شوند هر سال تعداد زیادی دانشجو با تصورات واهی برای تحصیل در روسیه اقدام کنند. تحصیل در روسیه مانند هر کشور دیگری مزایا و معایب خود را دارد. شما باید قبل از انتخاب با مشکلات و موانع تحصیل روسیه آشنا شوید.

مزایا و معایب تحصیل در روسیه

معایب تحصیل در روسیه

اگر بخواهیم به معایب تحصیل در روسیه بپردازیم شاید بتوانیم به نکات زیر به عنوان مهمترین معایب تحصیل روسیه اشاره کرد:

سختگیری دانشگاه های معتبر روسیه

مشکلات مربوط به یادگیری زبان روسی

سختی آب و هوای روسیه

مزایای تحصیل در روسیه

البته بدور از انصاف است اگر فقط بخواهیم معایب را بگوییم. قطعا تحصیل در این کشور مزایای قابل توجهی نیز دارد که باعث شده است هر سال تعداد زیادی دانشجو این کشور را برای تحصیل انتخاب کنند. اگر بخواهیم مزایای تحصیل در روسیه را برشماریم می توانیم به نکانت مهم زیر اشاره کنیم

تایید بودن دانشگاه ای روسیه در ایران: تعداد قابل توجهی از دانشگاه های روسیه مورد تایید ایران است.

سهولت در گرفتن ویزا: روسیه برای دانشجویان ایرانی دعوتنامه صادر می کنند و دانشجو با دعوتنامه دانشگاه به راحتی و بدون مصاحبه و نیاز به ضمانت نامه مالی می تواند ویزای روسیه را دریافت کند

میزان سختگیری دانشگاه های روسیه البته قابل توجه است اما باز در مقایسه با کشورهای اروپای غربی از میزان سختگیری کمتری برخوردار است.

سهولت در رفت و آمد. هر هفته چندین پرواز از روسیه به ایران است و با قیمت نسبتا مناسب شما می توانید تردد داشته باشید. و یا خانواده به راحتی ویزای توریسی بگیرند و به دیدار شما بیایند

امکان گرفتن اقامت دائم روسیه بعد از فارغ التحصیلی یکی دیگر از مزایای تحصیل در روسیه است.

با تشکر از دکتر فراشیانی مدیریت موسسه روس دانش بابت تهیه این مقاله

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها