2109
 بارداری در فصل زمستان

بارداری در فصل زمستان

1393/09/15 بازدید6644

کفش مناسب بپوشید

واقعیت؟ حتی وقتی باردار نیستیم لیز خوردن روی یخ یا برف ما را به وحشت می اندازد. با این تفاسیر زنان باردار چگونه می توانند از خودشان در برابر خطراتی که در فصل زمستان وجود دارد، محافظت کنند؟ اولین نکته داشتن پوشش مناسب در این فصل است. کفش یا چکمه های عاج دار که لیز نمی خورند به شما کمک می کند با اطمینان بیشتری قدم بردارید. البته احتمالا مشکل استفاده از این کفش ها، پوشیدن و درآوردن آنها در دوران بارداری است اما استفاده از کفش مناسب در اولویت قرار دارد. با رعایت این موارد اگر لیز خوردید، نگران نباشید چون عموما جنین در رحم به خوبی محافظت می شود و شما به طور غریزی در این دوران دستتان را روی شکمتان خواهید گذاشت تا در صورت زمین خوردن از جنین محافظت کنید.

در صورتی که زمین خوردید، بهترین راه برای کسب اطمینان از سلامت جنین، توجه به حرکات اوست. اگر حرکت او را احساس نکردید، با پزشکتان تماس بگیرید تا از پاره نشدن کیسه آب و یا خونریزی اطمینان حاصل کنید.

 

ناخن هایتان را پدیکور کنید

با وجود آنکه هیچکس به جز شما و همسرتان به انگشتان پایتان توجه نمی کند اما انجام پدیکور منظم و اساسی به همراه ماساژ کف و ساق پا برای گردش خون بسیار مفید است. علاوه بر این، کمی توجه به ظاهر و اهمیت دادن به خودتان به بهبود وضعیت روحی شما کمک می کند و روی هم رفته خلق و خویتان را بهتر می کند. نگران نباشید! مانیکور و پدیکور در دوران بارداری هیچ ضرری ندارد چون مواد شیمیایی از طریق ناخن جذب نمی شوند اما از آنجایی که ممکن است بوی این مواد باعث حالت تهوع شوند، در انتخاب سالن مناسب که هوا به خوبی در آن جریان دارد، دقت کنید.

 

بیشتر در خانه بمانید

اینکه آب و هوا تا چه میزان شما را در این دوران تهدید می کند به جایی که در آن زندگی می کنید بستگی دارد اما معمولا در طول زمستان بهتر است بیشتر در خانه بمانید. ماندن در خانه آن قدرها بد نیست، خصوصا اگر خودتان را مشغول انجام کارهایی شوید که دوست دارید :

·         اتاق کودک را سر و سامان دهید

·         در مورد بارداری و زایمان و رشد کودک مطالعه کنید

·         برای تولد نوزاد کارت های زیبا درست کنید

·         برای انتخاب نام کودک تحقیق کنید

 

از بلوزهای بلند و زیرپوش استفاده کنید

کمد لباس هایتان را با خرید بلوزهای بلند و ارزان و زیرپوش ها و تی شرت های رنگی پر کنید. این لباس های را زیر لباس های قبل از بارداریتان بپوشید تا فاصله بین شلوار و پایین لباستان را پوشش دهید. البته در هفته های آخر بارداری نمی توانید این کار را انجام بدهید چون سایزتان به اندازه ای تغییر کرده است که دیگر نمی توانید از لباس هایی که قبلا می پوشیدید، استفاده کنید. اما در ماه های اول بارداری با این روش می توانید مقداری پول پس انداز کنید!

 

اگر بیمار شدید، در خانه بمانید

در دوران بارداری نباید با سرفه و عطسه و بینی گرفته سرکار بروید، پس در خانه بمانید و به سیستم ایمنی بدنتان اجازه تجدید قوا بدهید. در دوران بارداری باید به خوبی از خودتان مراقبت کنید و به صدای بدنتان گوش کنید. علاوه بر این سرما و دیگر عوامل آسیب زا در دوران بارداری بیشتر شما را تحت تاثیر قرار می دهند و به همین علت ممکن است شدت سرماخوردگی بیشتر باشد و بهبود آن بیشتر طول بکشد. چند روز مرخصی بگیرید و در خانه بمانید، به اندازه کافی استراحت کنید و سوپ بخورید تا زودتر بهبود پیدا کنید.

 

یک کاپشن زیبای مخصوص بارداری بخرید

اگر سه ماهه دوم یا ماههای آخر بارداری شما با زمستان مصادف شده است، سعی نکنید به زور کاپشنی را که پیش از بارداری می پوشیدید، به تن کنید. مطمئنا اگر یک کاپشن مخصوص بارداری بخرید، احساس بهتری خواهید داشت و راحت تر و گرم تر خواهید بود. از آنجا که ممکن است پیدا کردن کت مناسب کمی زمان بخواهد، برای خرید آن تا فرا رسیدن زمستان صبر نکنید و کمی زودتر دست به کار شوید.

 

آب بیشتری بنوشید

خشک شدن پوست شکم که بسیاری از زنان باردار آن را تجربه می کنند، در فصل زمستان به علت خشکی بیشتر پوست، شایع تر و شدیدتر است. پوستتان را با مرطوب کننده های متداول مرطوب نگه دارید و به اندازه کافی آب بنوشید تا از میزان رطوبت کافی چه در خارج و چه در داخل بدنتان اطمینان حاصل کنید.

 

بدون مرطوب کردن پوستتان از خانه خارج نشوید

هورمونها می توانند به اشکال مختلف روی پوست تاثیر بگذارند که در بعضی زنان باعث تحریک آکنه و در بعضی دیگر موجب خشکی پوست می شوند. از مرطوب کننده هایی استفاده کنید که SPF دارند. شما ممکن است متوجه نشوید که انعکاس آفتاب روی برف ها تشدید می شود و بارداری هم باعث حساسیت بیشتر پوست به آفتاب می شود. تابش زیاد آفتاب می تواند خطر بی رنگی پوست بارداری را افزایش دهد که به آن کلوآسما گفته می شود. از خطرات دیگر آفتاب که نیازی به یادآوری ندارد می توان به سرطان پوست و ایجاد چین و چروک اشاره کرد.

 

 

واکسن آنفولانزا بزنید

اگر در سه ماهه دوم یا سوم بارداری هستید، حتما واکسن آنفولانزا بزنید. با سیستم ایمنی تحت فشار، بهتر است از هر شیوه مناسبی برای حفظ سلامتی تان استفاده کنید. حتی اگر در سال های گذشته از این واکسن استفاده نمی کردید اما امسال باید واکسن بزنید!

 

 

آشپزی کنید

دستور غذاهایی که مدت هاست می خواهید درست کنید را بیرون بیاورید و با صبر و آرامش مشغول آشپزی شوید. هر وعده را به اندازه ای درست کنید که بتوانید مقداری از آن را بخورید و مابقی را در فریزر بگذارید چون وقتی نوزاد به دنیا می آید حتی برای دوش گرفتن هم وقت ندارید!

 

ورزش کنید

اجازه ندهید هوای سرد انگیزه تان را برای خوش اندام بودن کم کند! یوگا، پیلاتس و کاردیو ملایم انجام دهید. متخصصین بر اهمیت ورزش در دوران بارداری بسیار تاکید می کنند. بر اساس آخرین تحقیقات زنان باردار باید 150 دقیقه در هفته نرمش کنند که به طور متوسط حدود نیم ساعت در هفته است. ورزش کردن در دوران بارداری نه تنها کاهش وزن پس از زایمان را آسان تر می کند بلکه زایمان را راحت تر و زمان آن را کوتاه تر می کند.

 

 

 ترجمه توسط هئیت تحریریه نی نی سایت
منبع :parents.com

ارسال نظر شما

login captcha
رو گزینه تماس با ما کلیک کنید بعد مشکلتونو اونجا بگید خودشون مشکلو حل میکنن شماره تلفنتونو تأید نکردید شماره موبایلتونو با مشکلتون بنویسید! منم مشکلم این بود حل شد

پربازدیدترین ها

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
14690 بازدید

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

3 روز پیش
|
4743 بازدید

عید سعید فطر مبارک

نوشته

6 روز پیش
|
3807 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

3 روز پیش
|
3465 بازدید