2109
درامد بیت کوین

درامد بیت کوین

1402/12/18 بازدید405

دستیابی به درآمد بیت‌کوین چیزی است که شاید خیلی از ما بارها و بارها به آن فکر کرده‌ایم. بیت‌کوین ارز دیجیتالی است که در کنار قیمت بالا و پتانسیل درآمدزایی فوق‌العاده‌ای که دارد، به دلیل جدید و نوآورانه بودن فناوری پشت پرده‌اش بسیار جذاب نیز هست. بارها در مورد مزرعه‌ها یا دستگاه‌های استخراج بیت‌کوین و درآمدهای بالای آن‌ها شنیده‌ایم... اما شاید هر بار، به دلیل رقم‌های بالایی که برای راه‌اندازی این دستگاه‌ها عنوان شده یا دیگر مشکلاتی که شاید داشته باشند، نخواستیه‌ایم خیلی تن به آن بدهیم و دنباله‌روی آرزوهایمان باشیم. اما کسب درآمد بیت‌کوین فقط به استخراج آن محدود نمی‌شود!

بله... برای کسب درآمد روزانه از بیت‌کوین راه‌های دیگری جز خرید دستگاه‌های گران‌قیمت استخراج و راه‌اندازی مزرعه هم وجود دارد. این قابلیت برای علاقه‌مندان و حتی بانوان فراهم شده است که نه فقط از طریق مانینگ بیت‌کوین، که به خرید و فروش این ارز دیجیتال (اصطلاحاً ترید کردن آن)، هولد کردن آن، انجام بازی‌های کریپتویی، شرکت در برخی رویدادها و ایردراپ‌ها، تولید محتوا و موراد بسیاری از این دست... حتی از خانه خود هم بتوانند به درآمد بیت‌کوین برسند. با ما همراه باشید تا برخی از مهم‌ترین این روش‌ها را با هم مرور کنیم.

درآمد بیت‌کوین در روز چقدر است؟

شاید دوست داشته باشید قبل از پرداختن به اصل موضوع که معرفی روش‌های کسب درآمد روزانه از بیت‌کوین است، به این سوال پاسخ دهیم که اصلاً درآمد بیت‌کوین در روز چقدر است؟ آیا ارزشش را دارد که بخواهیم آن را دنبال کنیم یا اصلاً ارزشش را دارد که وقت بگذاریم و این مقاله را بخوانیم؟!

بله... حتماً که ارزشش را دارد! قیمت بیت‌کوین به شدت در حال افزایش است، پذیرش آن در حال ارتقا است و حتی صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین (ETF) هم راه‌اندازی شده‌اند که مقبولیت و مشروعیت بیشتری به این ارز می‌دهند. پس حتماً ارزشش را دارد که آن را بیشتر بشناسید و از آن کسب درآمد کنید.

اما در مورد رقم درآمد بیت کوین نمی‌توان خیلی اظهارنظر کرد. شما ممکن است برای دستیابی به درآمد بیت‌کوین سراغ بازی‌های کریپتویی بروید و روزی در حد نهایتاً چند دلار کسب درآمد داشته باشید، ممکن است از ایردراپ‌ها استفاده کنید که خوب به نوعی باید دید بخت و اقبال چقدر یارتان است! شاید استخراج بیت‌کوین داشته باشید که ارتباط مستقیمی با سرمایه و هزینه‌های شما دارد، یا شاید هم ترید و هولد کنید که ارتباط مستقیمی با مهارت‌ها و دانش معاملاتی‌تان دارد!

در هر صورت، این نکته را فراموش نکنید که کلی راه برای کسب درآمد روزانه از بیت‌کوین وجود دارد و شما می‌توانید به مرور زمان، انواع روش‌ها را امتحان کنید، مهارت‌ها و سطح اطلاعات خود را افزایش و در نتیجه، میزان درآمد خود از بیت‌کوین را ارتقا دهید.

روش‌های کسب درآمد روزانه از بیت‌کوین

برخی از مهم‌ترین کسب درآمد روزانه از بیت‌کوین عبارتند از:

  • استخراج یا ماینینگ (Mining) بیت کوین
  • استیکینگ (Stacking) و وام‌دهی کریپتو
  • هولد و هودل (HODL) کردن بیت‌کوین
  • خرید و فروش و ترید (Trading) بیت‌کوین
  • مشارکت در ایردراپ‌ها (Airdrops)
  • پلتفرم‌های کریپتویی و ...

برویم ببینیم که هر یک از روش‌های بالا، چقدر عملی هستند و قدر می‌توانند درآمد داشته باشند؟

استخراج یا ماینینگ (Mining) بیت کوین

استخراج یا ماینینگ (Mining) بیت کوین

روشن است که اصلی‌ترین، مهم‌ترین و قطعاً در درآمدترین روش کسب درآمد روزانه از بیت کوین، همان استخراج یا ماینینگ (https://www.investopedia.com/tech/how-does-bitcoin-mining-work/) آن است. برای این منظور، شما باید دستگاه استخراج بیت کوین یا ماینر خریداری کنید (هر چه دستگاه بهتر و تعداد بالاتر، درآمد بیت‌کوین هم بالاتر!)، مجوزهای لازم را از دولت بگیرید، انرژی برق مورد نیاز برای استخراج را تامین کنید و بعد شروع به درآمدزایی کنید.

چند نکته در مورد روش استخراج بیت‌کوین:

  • قیمت دستگاه‌های مدرن و پیشرفته استخراج در حال حاضر بالا است
  • بسیاری از دستگاه‌ها به‌صورت قاچاقی وارد ایران می‌شوند و ممکن است دردسرساز شوند
  • برای تامین انرژی از نظر قانونی حق استفاده از برق شهری را ندارید
  • بدون مجوز قانونی نمی‌توانید استخراج کنید
  • استخراج هر بیت‌کوین حدود 52 ماه زمان می‌برد
  • و مواردی از این دست...

اگر می‌خواهید سراغ این گزینه بروید، توصیه می‌کنیم حتماً حسابی تحقیق کنید، برآورد هزینه و درآمد کنید، زمان رسیدن به سود را محاسبه کنید و بعد دست به کار شوید.

استیکینگ (Stacking) و وام‌دهی کریپتو

استیکینگ (https://www.coinbase.com/en-gb/learn/crypto-basics/what-is-staking) و وام‌دهی کریپتو روش دوم به دست آوردن درآمد بیت‌کوین هستند. در این دو روش، شما یک پلتفرم آنلاین – که می‌تواند مختص ان‌کار باشد یا یک صرافی ارز دیجیتال معتبر باشد – را انتخاب کرده و مقداری سرمایه در قالب بیت‌کوین یا در حالت کلی ارز دیجیتال در آن قرار می‌دهید.

سرمایه شما به اصطلاح قفل شده و برای استیکینگ یا وام‌دهی استفاده می‌شود و در ازای آن، شما درصدی سود دریافت می‌کنید که می‌تواند به نوعی درآمد بیت‌کوین قلمداد شود.

مهم‌ترین نکات در خصوص این روش آن است که:

  • پلتفرم مورد نظر ایمن و قابل اعتماد باشد
  • سودی که به شما تعلق می‌گیرد منطقی باشد

در غیر این‌صورت، ممکن است کل سرمایه خود را بابت بک پلتفرم کلاهبرداری از است بدهید یا سودی که دریافت می‌کنید نسبت به وقت و سرمایه‌ای که گذاشته‌اید توجیه اقتصادی نداشته باشد.

هولد و هودل (HODL) کردن بیت‌کوین

اول ببینیم که تفاوت هولد (Hold) و هودل (HODL) چیست؟!

اگرچه شاید فکر کنید که این دو با هم فرق دارند یا هودل، غلط املایی هولد است (!) ولی هر دو کلمه در واقع یک مفهوم را می‌رسانند. هولد (Hold) در لغت یعنی نگه داشتن و این به معنی خرید یک ارز دیجیتال و نگه داشتن آن در بلندمدت است. هودل (HODL) هم از عبارت «Hold On for Dear Life» گرفته شده که به معنی نگهداری بلندمدت یک دارایی مثل بیت‌کوین است.

پس تقریباً مشخص شد که هدف از این روش چیست؟! شما ارز دیجیتال بیت‌کوین را می‌خرید و فعلاً نه کاری به نوسانات آن دارید و نه دست به فروشش می‌زنید... آن را برای میان‌مدت یا بلند‌مدت نگه می‌دارید و وقتی قیمتش حسابی بالا رفت، می‌فروشید و می‌زنید به زخم زندگی‌تان :)

خرید و فروش و ترید (Trading) بیت‌کوین

خرید و فروش و ترید (Trading) بیت‌کوین

و اما روش خرید و فروش بیت کوین (https://hamtapay.net/market/btc/)، که مورد علاقه بسیاری از جوانان امروز کشورمان هم هست! بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال، مدام در حال نوسان هستند و کسی که بتواند این نوسانات را تا حدودی پیش‌بینی کند، می‌تواند از آن به درآمد و کسب سود برسد.

کافی است سیگنال معاملاتی داشته باشید، یا خودتان تحلیل بلد باشید و بتوانید قیمت بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال را در کوتاه‌مدت یا میان‌مدت پیش‌بینی کنید، بر اساس همین پیش‌بینی‌ها قادر خواهید بود به درآمد بیت‌کوین دست پیدا کنید.

در عین حال، اگر برای هولد کردن بیت‌کوین یا دیگر روش‌های معرفی شده تا کنون، سرمایه اولیه نسبتاً بالایی نیاز بود، در این روش شما می‌توانید با سرمایه بسیار ناچیز – در حد چند صد هزار تومان – هم کسب سود کنید. دلیل این امر هم انواع مختلف معاملاتی است که صرافی‌ها در اختیار شما قرار می‌دهند. معاملاتی که اغلب دارای اهرم یا لوریج (Leverage) هم هستند. فقط باید حواس‌تان باشد که:

  • هر چه پتانسیل سود بالاتر است، ریسک‌ هم بیشتر است!
  • نوسانات بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال ممکن است بر وفق مرادتان نباشند
  • بدون تحلیل احتمال شکست‌تان خیلی بالا خواهد بود
  • نمی‌توانید روی هر سیگنالی حساب باز کنید

و در نهایت، ترید کردن نیاز به دانش و مهارت دارد و کار آسانی نیست. ممکن است همه سرمایه‌تان را ببلعد!

مشارکت در ایردراپ‌ها (Airdrops)

روش دیگر، مشارکت در ایردراپ‌ها است. تصور کنید یک پروژه – مثلاً یک صرافی ارز دیجیتال – قصد راه‌اندازی دارد و اعلام می‌کند که با مشارکت در فلان رویداد – مثلاً با ثبت‌نام در صرافی مورد نظر – تعداد 500 ارز دیجیتال به شما هدیه خواهد داد.

بله... ایده جذاب و هلو بپر تو گلویی به‌نظر می‌رسد! اما:

  • اکثر ایردراپ‌هایی که معرفی می‌شوند کلاهبرداری‌اند و واقعی نیستند
  • ممکن است نه تنها مبلغی دریافت نکنید، که پول‌تان را هم از دست بدهید
  • ممکن است ارز دیجیتالی که می‌گیرید بی‌ارزش‌تر از این حرف‌ها باشد که درآمد تلقی شود و ...

البته، افرادی زیادی هم بوده‌اند که از قِبل همین ایردراپ‌ها به نون و نوایی رسیده‌اند! ولی در مقابل افراد زیادی هم بوده‌اند که به طمع ایردراپ هک کرده‌اند، یا مبلغی برای ثبت‌نام داده‌اند و دیگر خبری نشده و ...

پلتفرم‌های کریپتویی

در کنار روش‌های معرفی شده برخی پلتفرم‌ها هم هستند که در ازای تبلیغات، کلیک کردن، بازی کردن یا انجام برخی وظایف خاص، به شما بیت‌کوین یا ارز دیجیتال می‌دهند.

نکات قابل توجه هم عبارتند از:

  • پلتفرم باید ایمن و قابل اعتماد باشد
  • اگر پولی واریز کردید احتمال دارد کلاهبرداری بوده و آن را از دست بدهید
  • امکان فیشینگ و هک و غیره وجود دارد
  • و صدها اما و اگر دیگر!

جمع‌بندی

اگر شما هم از مخاطبینی هستید که دوست دارید به درآمد بیت‌کوین برسید و از نمد ارزهای دیجیتال، کلاهی برای خودتان ببافید، راه‌های زیادی پیش رو دارید:

  • استخراج یا ماینینگ (Mining) بیت کوین
  • استیکینگ (Stacking) و وام‌دهی کریپتو
  • هولد و هودل (HODL) کردن بیت‌کوین
  • خرید و فروش و ترید (Trading) بیت‌کوین
  • مشارکت در ایردراپ‌ها (Airdrops)
  • پلتفرم‌های کریپتویی و ...

همه این روش‌ها را با جزئیات و نکات مهمی که بهتر است در موردشان بدانید، در متن توضیح داده‌ایم.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها