2109
عواقب سکوت در زندگی‌های امروزی

عواقب سکوت در زندگی‌های امروزی

1402/12/03 بازدید17641

بهبود زندگی مشترک

این روزها در جلسات روانشناسی از مزایای سکوت بسیار می‌گن؛ اما خیلی مهمه که سکوت کجا و به چه علت باشه! عواقب سکوت رو هم بهتره در زندگی مشترک بررسی کنیم که بدونین هر جایی هم نباید سکوت کرد. بحث ما در اینجا نه سکوت و آرامشی هست که باعث می‌شه تا ذهن آروم بشه. بلکه مسئله سکوت و صحبت نکردن در مورد مشکلات زندگیه. چی می‌شه که در یه زندگی سکوت به صحبت کردن و رفع مشکلات ترجیح داده می‌شه و چه عواقبی ممکنه برای طرفین داشته باشه؟ اگر می‌خواین در این مورد بیشتر بدونین، با ما همراه باشین.

عواقب سکوت در زندگی‌های امروزی

سکوت در زندگی چه زمانی حاکم می‌شه؟

بعضی مواقع، یکی از زوجین عصبانی یا ناراحته و اصلاً منطق و حرف توی کله‌ش نمی‌ره! این مواقع دقیقاً همون زمانیه که طرف مقابل باید پختگی خودشو نشون بده و سکوت کنه تا کار به دعوا و کشمکش بیشتر نرسه. ولی این سکوت نباید ادامه‌دار بشه. بعد از مرحله فوران احساسات و آروم شدن طرف مقابل، باید بنشینین باهاش توی یه فضای کاملاً منطقی و احساسی صحبت کنین. ایرادات کار و برخوردشو بهش گوشزد کنین و بهش بگین که شما اون موقع سکوت کردین که زندگی‌تون دچار تنش نشه. قطعاً در این مواقع ارزش سکوت به مراتب بیشتر از صحبت کردنه.

حالا که از مزایای سکوت گفتیم، بهتره بدترین نوع سکوت رو هم برای به خطر انداختن زندگی مشترک در موردش صحبت کنیم. وقتی که یکی از زوجین اونقدر رفتار نامناسب و غیرمنطقی از طرف مقابلش می‌بینه که به مرور ترجیح می‌ده به جای صحبتایی که به هیچ جایی نمی‌رسه، سکوت کنه. اکثر مواقع که با این فرد در مورد عواقب سکوت در زندگی مشترک صحبت می‌شه، جوابش اینه که دیگه خسته شدم از صحبت‌های تکراری و بی نتیجه! شاید بتونیم بهش حق بدیم؛ اما مهم نجات زندگی از منجلابیه که کم‌کم داره روابط عاطفی زوجین رو در خودش نابود می‌کنه. چه باید کرد و راه درست کدومه؟

عواقب سکوت در زندگی مشترک

اگه فکر می‌کنین با صحبت نکردن یه ازدواج موفق دارین، کاملاً در اشتباهین. مگه می‌شه صحبتای ناگفته‌ای بمونه و هر روز هزاران بار توی سرمون بچرخه؛ اما خوشبخت و شاد باشیم؟ بعضی موقع حتی دعوا هم به مراتب بهتر از سکوت از سر دلخوریه. بهتره بدونین که عواقب سکوت کردن در زندگی مشترک منجر می‌شه به طلاق عاطفی!

عواقب سکوت و روندی که دقیقاً پیش میره اینطوریه که اول فکر می‌کنین اگر سکوت کنین، دعواها کمتر می‌شه. از طرفی خسته شدین از دعوا و شنیدن و گفتن حرفایی که اعصابتون رو به هم می‌ریزه. تصمیم می‌گیرین سکوت کنین. عواقب سکوت در زندگی مشترک اینه که کم‌کم متوجه می‌شین تا کیلومترها از شریک زندگی‌تون از نظر عاطفی دور شدین. دیگه انگار همدیگرو نمی‌شناسین. بارها پیش میاد دلتون برای گذشته پر از دعواتون تنگ می‌شه حداقل بعدش وقتی آشتی می‌کردین، رابطه خوبی با هم داشتین. اما الان به راحتی همدیگه رو نادیده می‌گیرین و اصلاً انگار طرف مقابل شما رو نمی‌بینه. از طرفی نگرانی‌هاتونو به همدیگه بیان نمی‌کنین و به کوهی از دلخوریای انباشته شده روی هم تبدیل می‌شن که این کوه روز به روز هم بزرگ‌تر می‌شه. حالا دیگه نمی‌دونین چطوری به سمت همدیگه برگردین.

جالبه بدونین اکثر مواقع توی این نوع زندگیا، احتمال خیانت به مراتب افزایش پیدا می‌کنه. احساس تنهایی در رابطه باعث می‌شه تا پای افراد غریبه بین زوجین باز بشه و این خلأ به کمک غریبه‌ها پر بشه! می‌بینین؛ عواقب سکوت در زندگی مشترک و بیان نکردن مشکلات با همدیگه یا تلاش برای رفعشون یه مسیر یه طرفه به سمت نابودی زندگی مشترکه.

بهبود زندگی مشترک

به جای سکوت در زندگی مشترک چه کنیم؟

دیدین که سکوت در زندگی مشترک مشکلات حل نشده‌ای رو به وجود میاره که ممکنه هیچ وقت حال زندگی دیگه خوب نشه. پس نباید قدم در این وادی خانمان سوز بذارین. یه نکته رو باید همیشه در نظر داشته باشین. حتی اگر مشکلاتی هم دارین که در هر نوع زندگی کاملاً این موضوع طبیعیه، یه زمانی که حال هر دوتون خوبه بشینین در موردش صحبت کنین و براش راه حل پیدا کنین. اینطوری مشکلاتتون به مرور حل می‌شه و انباشته نمی‌شن.

اگر که مدت‌هاست سکوت در زندگی مشترکتون حاکم شده و طعم تلخشو چشیدین، بهتره هر چه سریع‌تر به فکر راه‌حل باشین. مهم نیست که طرف مقابلتون ابتدا چه فکری می‌کنه. باید به عواقب سکوت در نابودی زندگی‌تون فکر کنین. شما برای صحبت دونفره‌تون پیش قدم بشین. همونطور که کم‌کم از هم دور شدین، به آرومی علاقه‌تون به ایجاد ارتباط بهتر با همدیگه برمی‌گرده و رابطه‌تون بهبود پیدا می‌کنه.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها