2109
شرایط استخدام مدلینگ چیست؟

شرایط استخدام مدلینگ چیست؟

1402/11/09 بازدید324

یکی از مشاغلی که توانسته در چند سال اخیر در سراسر دنیا همانند بمب منفجر شده و سر‌و‌صدا به پا کند، صنعت مدلینگ بوده است. فعالیت در این حرفه می‌تواند درآمد بسیاری را برایتان به‌همراه داشته و علاوه‌بر آن شما را بسیار معروف یا حتی مشهور کند. اگر می‌خواهید شرایط راحت‌تری را برای زندگی خود فراهم کرده و به مدلینگ علاقه دارید، در ابتدا باید شرایط استخدام مدلینگ را به‌خوبی بشناسید. بسیاری از شرکت‌های تجاری، فروشگاه‌ها و... برای دیده‌شدن نیاز به مدل دارند، از این فرصت طلایی بهترین بهره را ببرید.

مراحل استخدام مدلینگ

برخی از افراد گمان می‌کنند داشتن چهره‌ای زیبا و هیکلی متناسب برای ورود به این حرفه کافی است؛ اما این موارد، تنها بخشی از شرایط استخدام مدلینگ را در بر می‌گیرند. از آنجایی‌که تعداد زیادی از اشخاص دوست دارند در این زمینه فعالیت کرده و درآمد خوبی را از این راه کسب کنند، می‌توان گفت تعداد داوطلبین بسیار زیاد شده است. همین مسئله می‌تواند برگزیدن مناسب‌ترین شخص را برای یک کمپانی کمی زمان‌بر و دشوار کند. آژانس‌های بسیاری در کشور وجود دارند که طی چندین مرحله، افراد را گزینش کرده و در ‌نهایت مناسب‌ترین فرد را انتخاب می‌کنند.

یافتن آژانس مدلینگ و ثبت نام در آن

اولین قدمی که می‌توانید برای ورود به زمینه بردارید، انتخاب یک آژانس مدلینگ خوب است. برخی از افراد برای انجام این کار، در اینترنت جست‌و‌جو می‌کنند. با آنکه جستجو به‌صورت آنلاین می‌تواند تا حد زیادی مناسب باشد، اما یافتن یک آژانس از طریق پرس‌و‌جو و مشورت و مطلع شدن از شرایط استخدام مدلینگ با فردی که در این حیطه فعالیت می‌کند، معقول‌تر و بهتر به‌نظر می‌رسد؛ درحالی­که چنین فردی در نزدیک‌تان حضور نداشت، همان جستجو اینترنتی بسیار موثر‌تر خواهد بود! البته باید متوجه باشید آژانسی که انتخاب می‌کنید، معتبر و قابل اطمینان باشد.

قدم بعد برای شرایط استخدام مدلینگ آن است که در آژانس ثبت‌نام کنید. به همین منظور باید چند عکس با‌کیفیت از خود داشته باشید. باید این عکس‌ها را از قبل آماده کرده باشید. بهتر است برای این کار به یک عکاس حرفه‌ای مراجعه کرده و از همان ابتدا کیفیت کار خود را بالا ببرید. مهم‌ترین مسئله‌ای که باید در مورد عکس‌ها به آن دقت کنید، نشان داده شدن صورت و بدن‌تان در حالت‌هایی است که می‌توانید ژست آن را گرفته و از خود بروز دهید. پس از گرفتن چنین عکس‌هایی می‌توانید چند مورد از بهترین‌ها را انتخاب کرده و آن‌ها را برای آژانس مورد‌نظر بفرستید.

نکته مهمی که در شرایط استخدام مدلینگ وجود دارد استفاده‌نکردن از اکسسوری‌های اضافی است. گردنبند، کلاه، عینک، ماسک و برخی از اکسسوری‌های بزرگ دیگر که اندام یا صورت‌تان را می‌پوشانند به هیچ عنوان برای این عکس‌ها مناسب نیستند.

انجام مصاحبه و قرار گرفتن در شرایط آزمون

قدرمی بعدی از شرایط استخدام مدلینگ انجام مصاحبه است. هنگامی‌که عکس‌ها را برای آژانس مورد‌نظر ارسال کردید، به احتمال زیاد با شما تماس گرفته و برای مصاحبه دعوت‌تان می‌کنند. این مصاحبه و آزمونی که انجام می‌شود، برای نشان‌دادن قابلیت‌هایی که دارید است. اگر پیش‌تر هم به این کار مشغول بودید، می‌توانید تجربه‌های قبلی خود را بازگو کرده و در ‌نهایت آن آژانس را متقاعد کنید که برای مدلینگ فرد مناسبی هستید و می‌توانید در این عرصه مانور دهید.

نوشتن قرارداد و پیشرفت در مدلینگ

مرحله بعدی شرایط استخدام مدلینگ نوشتن قرار داد است. اگر آژانسی که عکس‌های خود را برای آن‌ها فرستاده و با هم مصاحبه‌ای موفقیت‌آمیز داشتید شما را به‌عنوان فردی مناسب در این زمینه پذیرفت، حال زمان آن رسیده که با هم قرارداد ببندید. این قرارداد باید به‌گونه‌ای باشد که هر 2 طرف راضی بوده و بخواهند آن را امضا کنند. قراردادی که می‌خواهید امضا کنید را باید به‌خوبی مطالعه کنید تا در آینده مشکلی از این سمت پیش نیاید. در قراردادی که باید آن را امضا کنید، تمامی هزینه‌های، قوانین کار با آژانس، شرایط و جزئیاتی که به مسائل مالی و حقوقی مربوط می‌شود، درج شده است.

اگر فردی تازه‌کار در این زمینه بوده و از قبل هیچ تجربه‌ای کسب نکرده باشید، امکان دارد با ضعف‌هایی در کار خود مواجه شوید. البته بسیاری از آژانس‌های از همان ابتدا این ضعف‌ها را هم در‌ نظر گرفته و شما را با آموزش‌های لازم، برای انجام کار آماده می‌کنند. اگر می خواهید در شرایط استخدام مدلینگ نتیجه خوبی دریافت کنید بهتر است به‌صورت منظم در این کلاس‌ها شرکت کنید تا کم‌کم مهارت‌های خود را افزایش دهید. برای مشاهده میزان تاثیر این کلاس‌ها باید همیشه عکسبرداری داشته باشید؛ انجام این کار‌ها می‌تواند به تجربه‌هایتان افزوده و شما را برای هر شرایطی آماده کند.

پس از انجام تمامی این مراحل، حال باید به­دنبال فرصت‌های شغلی باشید؛ در این شرایط هم لازم است که با دیگران ارتباط بیشتری داشته و به اندام و ظاهر خود برسید.

انواع مدلینگ

قبل دانستن شرایط استخدام مدلینگ باید با انواع مدلینگ آشنا باشید. عرصه مدلینگ دسته‌ها و زیر‌مجموعه‌های بسیاری دارد. بزرگ‌ترین و بیشترین عرصه‌ای که اغلب افراد به آن تمایل پیدا می‌کنند، زمینه انسان است. دل دست، پا، فشن و... این دسته‌بندی‌ها را نشان می‌دهند.

مدل های تجاری

اگر می‌خواهید از این راه درآمد زیادی کسب کنید، برایتان مناسب است که مدل عکاسی‌های تجاری شوید. این عکس‌ها اغلب روی بیلبور‌ها، مجله‌ها، بنر‌ها یا حتی روی برخی محصولات چاپ می‌شوند. در چنین شرایطی لازم نیست به‌طور حتم بدنی عالی داشته باشید؛ چراکه تمرکز عکس روی آن محصول است. این محصول می‌تواند انواع پوشاک، کاغذ دیواری، خودرو، محصولات غذایی، لوازم خانگی و... باشد.

مدلینگ از نوع فشن

زمانی‌که نام مدلینگ به میان می‌آید، ذهن بسیاری از افراد به سمت فشن و مد می‌رود. بسیاری از برند‌ها برای آنکه بتوانند محصولات پوشاک تولید خود را نشان دهند، از مدل‌های مختلف استفاه می‌کنند. برای ورود به این حرفه باید شرایط استخدام مدلینگ را پذیرفته و نیاز‌های یک مدل خانم یا آقا در این زمینه را روی خود پیاده کنید!

دسته گلامر مدلینگ

این نوع برای داخل ایران مورد استفاده واقع نمی‌شود؛ چراکه بیشتر جنبه جنسی داشته و به‌طور حتم باید بدنی اغوا‌کننده داشته باشید. مدل‌های این دسته باید عکس‌های برهنه یا نیمه‌برهنه بگیرند که اغلب این عکس‌ها هنری هستند. گلامر مدلینگ برای تبلیغ جواهرات و همچنین لباس‌های شنا، بیکینی و لباس‌های زیر به‌کار می‌رود. فرد مدل در این زمینه باید علاوه‌بر بدنی فیت و عالی، اعتماد به‌نفس بالایی هم داشته باشد.

مدلینگ اعضای بدن

در این زمینه لازم نیست به‌طور حتم بدنی فیت و جذاب داشته باشید؛ چراکه تنها از بخش‌هایی از بدن‌تان عکس گرفته می‌شود. لب، ابرو، باسن، سر، مچ دست، پا، چشم و... برای تبلیغ محصول خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ به‌طور مثال، برای تبلیغ رژ لب تنها از لب‌تان عکاسی می‌شود.

درآمد مدل ها در ایران

در شرایط استخدام مدلینگ اولین مسئله‌ای که می‌تواند مقدار درآمد شما را تعیین کند، دسته‌ای که در آن فعالیت می‌کنید، است. در کنار این مسئله، اینکه در چه شهری هم فعالیت خود را آغاز می‌کنید، تاثیر بسیاری روی میزان درآمد دارد. عوامل مختلفی می‌توانند درآمد نهایی شما را مورد تاثیر قرار داده و با این حساب نمی‌توان عدد مشخصی را برای تمامی افراد در‌نظر گرفت. به‌صورت کلی، اگر بخواهید در تهران فعالیت خود را آغاز کنید، می‌توانید از هر پروژه عکاسی حدود 3 الی 30 میلیون درآمد کسب کنید.

البته این نرخ به‌طور میانگین بیان شده و بسته به چگونگی کار‌تان و همچنین میزان تجربه‌ای که دارید، این درآمد متغیر است. اگر بتوانید توانایی‌‎ها و مهارت‌های خود را در این حرفه بالا ببرید، می‌توانید به مرور زمان رشد کرده و حتی با هفته‌ای یکبار پروژه گرفتن، زندگی‌تان را بچرخانید. در این شرایط، دست‌تان باز بوده و امکان فراهم‌کردن شغل دوم هم برایتان مقدور خواهد شد.

بهترین آژانس برای ورود به عرصه مدلینگ

بسیاری از افراد نمی‌دانند باید چگونه قدم اول را در این حرفه بردارند و آژانسی را انتخاب کنند که خدمات بسیاری ارائه می‌دهد. آژآنس مدلینگ آنجلز توانسته مدت بسیاری در این زمینه فعالیت کرده، مدل‌های زن، مرد و کودک را جذب کرده و با آموزش‌های لازم و عکاسی‌های حرفه‌ای آن‌ها را به سطح بالایی بکشاند. این آژانس طبق استاندارد‌های جهانی پیش رفته و می‌تواند بزرگ‌ترین دغدغه هر مدلی را برطرف کند.

شرایط مدل شدن در خارج از کشور

شاید گمان کنید شرایط استخدام مدلینگ در خارج از کشور با داخل ایران تفاوت‌های بسیاری دارد، اما این‌گونه نیست! به‌صورت کلی، تمامی کشور‌ها از یک استاندارد ثابت پیروی می‌کنند و تا حد زیادی به همدیگر شباهت دارند. البته ملاک‌های هر کشور برای یک مدل خانم یا آقا متفاوت بوده و برخی از ترجیح می‌دهند افراد اسکینی را جذب کرده و برخی دیگر مدل‌های تو‌پر و عضلانی را می‌پسندند. با وجود این مسئله، باید پیش از انتخاب کشور برای انجام مدلینگ در آن، از شرایط استخدام مدلینگ به‌خوبی مطلع شوید.

جمع بندی

در ادامه خبرنامه شرایط استخدام مدلینگ بهتر است بگوییم مدلینگ که یکی از حرفه‌های پر‌طرفدار این روز‌ها است، درآمد هنگفتی را برای افراد به‌دنبال دارد. ورود به این عرصه نیازمند مهارت، رفتار مناسب و فرم بدنی خوب است؛ البته تمامی دسته‌بندی‌های این حرفه به چنین فاکتور‌هایی نیاز ندارند. آنجلز مدل یکی از آژانس‌هایی است که مدل‌های مختلف در هر دسته را استخدام کرده و می‌تواند با آموزش‌های لازم، شما را برای گرفتن پروژه‌های متنوع آماده کند.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها