2109
شپش ناحیه تناسلی چیست؟

شپش ناحیه تناسلی چیست؟

1402/11/10 بازدید718

علائم شپش ناحیه تناسلی

شپش ناحیه تناسلی یکی از انواع بیماری‌های مقاربتی شناخته می‌شه. این بیماری از طریق تماس نزدیکی مثل سکس برای افراد به وجود میاد. حشرات کوچک که به عنوان شپش شناخته میشن درون موهای بدن به ویژه در قسمت تناسلی زندگی می‌کنن و علائم متفاوتی دارن. این نمونه شپش‌ها از انواع شپش‌هایی هستن که با دیگر شپش‌ها متفاوتن. شکل شپش‌های ناحیه تناسلی با شپش‌هایی که در سر شما زندگی می‌کنند متفاوت هست. این شپش‌ها به صورت خرچنگ هستن، به همین دلیل شپش‌های ناحیه تناسلی رو به عنوان شپش خرچنگی معرفی می‌کنن.

نشانه های شپش آلت تناسلی چیست ؟

 برای اینکه با بیماری شپش ناحیه تناسلی آشنا بشین باید نشانه‌های این بیماری رو به خوبی بشناسین. در ناحیه تناسلی بعد از به وجود آمدن شپش، خارش زیادی احساس میشه. شب‌ها شدت خارش در واژن زیاد می‌شه. این بیماری در خانم‌ها می‌تونه منجر به بیماری خارش واژن بشه. بعد از به وجود اومدن این بیماری شما نقطه‌های قرمز و دانه‌های زیادی رو در ناحیه تناسلی مشاهده می‌کنین.

 شپش خرچنگی در صورت آلوده کردن خانم‌ها می‌تونه موجب به وجود آمدن برجستگی واژن بشه. دانه‌های سفید و زردی که به موهای بدن شما می‌چسبن نشونه شپش تناسلی هستن. احتمال اینکه در لباس زیر شما دانه‌های قهوه‌ای و ریز قرمز مشاهده بشه وجود داره. دانه‌های زرد، قرمز و قهوه‌ای که در لباس مشاهده میشن نشان دهنده مدفوع شپش هستن. امکان داره شوره‌هایی را در ناحیه تناسلی مشاهده کنین که این شوره‌ها خود حشرات می‌باشن.

علائم شپش ناحیه تناسلی

برای درمان شپش ناحیه تناسلی به چه پزشکی برویم؟

 یکی از مهمترین دغدغه‌هایی که خانم‌ها بعد از مشاهده شپش ناحیه تناسلی براشون به وجود میاد اینه که به کدام دکتر مراجعه کنن. در صورتی که شپش تناسلی رو مشاهده کردین می‌تونین برای درمان این بیماری به دکتر زنان یا دکتر مامایی مراجعه کنین. اگه نیاز باشه دکتر می‌تونه شما رو به پزشک پوست و مو ارجاع بده. اگه شپش تناسلی در کودکان مشاهده بشه سریعا باید با اورژانس تماس بگیرین. احتمال سوء استفاده جنسی در این صورت از کودک وجود داره. در صورتی که مرد هستین و با این علائم مواجه می‌شین باید برای درمان شپش تناسلی به دکتر اورولوژیست مراجعه کنین. دکتر اورولوژی در صورتی که نیاز باشه شما را به دکتر پوست و مو ارجاع می‌ده.

عوامل ایجاد شپش آلت تناسلی

یکی از مهمترین نکاتی که زمان مشاهده شپش ناحیه تناسلی باید بهش اهمیت بدین اینه که عامل به وجود اومدن این بیماری رو بشناسین. بیماری مقاربتی شپش تناسلی به دلیل حشره شپش به وجود میاد. این حشره می‌تونه در لای موهای شما باشه و از خون ناحیه مورد نظر تغذیه کنه. شپش‌های تناسلی از راه‌های متفاوت به افراد دیگه منتقل میشن. یکی از مهم‌ترین روش‌های انتقال این بیماری رابطه جنسی هست. این بیماری از طریق پوشیدن لباس‌های شخصی فرد دیگه به افراد منتقل میشه. یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تونه این بیماری را به افراد دیگه منتقل کنه استفاده کردن از حوله مشترکه. اینکه بیماری مورد نظر زمانی که شما روی توالت فرنگی می‌شینین منتقل می‌شه یک باور غلطه که در ذهن بسیاری از افراد به وجود اومده. شپش تناسلی تنها از طریق روش‌هایی که معرفی کردیم منتقل می‌شه.

درمان شپش ناحیه تناسلی

 برای درمان شپش ناحیه تناسلی روش‌ها با محصولات متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیره. استفاده از لوسین‌هایی که دارای پرمترین هستن یکی از بهترین روش‌های درمان این بیماری به شمار میره. موس‌هایی که دارای پیرترین و همچنین پیرونیل هستن می‌تونن به درمان این بیماری کمک کنن. هر یک از این محصولات می‌تونن شپش‌ها رو از تخم بیرون بیارن و از بین ببرن استفاده کردن از محصولات به صورت موضعی هست. این لوسین‌ها در دوز متفاوت استفاده می‌شن و به نسخه نیاز دارن.

شامپوهای لیندان که دارای اندازه متفاوتی هستن یکی دیگه از روش‌های درمان شپش تناسلی شناخته میشن. این شامپوها شپش‌های به وجود اومده در ناحیه تناسلی رو به راحتی از بین می‌برن. هرچند که این شامپوها بسیار تاثیر برانگیز هستن ولی به عنوان خط اول برای درمان شپش استفاده نمی‌شن. در واقع این شامپوها سمی هستن و امکان داره آسیب جدی به شما وارد کنن. این شامپوها تنها برای کسانی کاربرد دارند که هیچ کدوم از روش‌های درمانی براشون مناسب نبوده. شما به هیچ عنوان نباید این شامپوها رو برای خانم‌های باردار کودکان و افرادی که دچار تشنج می‌شن استفاده کنین.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها