2769
ویژگی های یک پدر خوب!

ویژگی های یک پدر خوب!

1402/11/05 بازدید458

پدر ایده آل

پدرها هم می‌تونن مثل مادرها نقش موثر و مهم در ارتباط با فرزندشون داشته باشن. امورات مربوط به فرزندان فقط مختص مامانا نیست و پدرها هم به همون اندازه باید در زندگی فرزندشون نقش داشته باشن و با همسرشون مشارکت داشته باشن. رابطه عاطفی‌ای که بین فرزند و پدر وجود داره، می‌تونه در رشد رفتاری و گرایشات و نوع فعالیت فرزند در آینده تغییرات مهمی ایجاد کنه.

ویژگی های پدر خوب

در ادامه راهکارهایی وجود داره و این راهکارها می‌تونه به شما یادآوری کنه که یک پدر خوب چه ویژگی هایی داره:

خودتون رو فدا نکنید

درسته که پدر و مادرها حاضرن جونشون رو هم برای فرزندانشون بدن و محبتشون زیاد و بی دریغه اما نباید این مسئله باعث بشه شما سلامت جسمی و روحی خودتون رو نادیده بگیرید! شما باید بدونید که همونقدر که شما بچه هاتون رو دوست دارید و نسبت به وضعیت سلامت اونا حساس هستید، در مقابل بچه ها هم نسبت به شما حساس هستن و دوست دارن مادر پدرشون رو همیشه شاداب و سلامت ببینن.

فعالتر باشید

پدرها باید خلاقیت و نوآوری داشته باشن در غیر اینصورت نمی‌تونن به خوبی از عهده مسئولیت ها بربیان. یعنی به جای اینکه اجازه بدید همسرتون برای تعویض پوشک یا آرام کردن گریه کودک، از جا بلند بشه، سعی کنید از جملاتی مثل، فکر می‌کنم خودم از عهده این کار بربیام باید یکم تمرین کنم، استفاده کنید. حتی می‌تونید در این کار از همسرتون راهنمایی بخواهید و از بینش و اطلاعات یکدیگر در انجام مسئولیت های پرورش کودک بهره ببرید

بیشتر تمرین کنید

تصور نکنید که همسر شما به شکل معجزه آسایی بیشتر از شما میدونه. هر چیزیز که همسر شما در خصوص پرورش کودک میدونه، با تجربه و تمرین به دست آورده. مثل هرچیز دیگه‌ای. بنابراین شما هم با تمرین و تلاش بیشتر می‌تونید به بهترین شکل این کارها رو انجام بدید. نگران میزان توانایی‌تون در این خصوص نباشید. اگر در خصوص انجام کاری مطمئن نیستید از همسرتون کمک بگیرید.

انتخاب بهترین روش برای برقراری ارتباط با کودک

راه های برقراری ارتباط با فرزند بین زن و مرد متفاوته. مردها تمایل به انجام فعالیت های فیزیکی با انرژی بالا دارن در صورتیکه خانم ها، اجتماعی تر و احساساتی تر برخورد می‌کنن. فعالیت های فیزیکی پدران با کودک درس های ارزشمندی در تنظیم هیجانات و تحریکات او به حساب میان. کودکانی که با هیجانات فیزیکی پدر ارتباط برقرار می‌کنن، اجتماعی تر هستن و در مدرسه و درس هاشون فعالتر عمل می‌کنن. این کودکان نسبت به کسانی که با پدرشون فاصله عاطفی دارن به الکل، مواد مخدر و رفتارهای مجرمانه گرایش کمتری پیدا می‌کنن.

از نظر احساسی در دسترس کودک باشید

تعاملات فیزیکی بدون شک مهم ترین قسمت ارتباط بین پدر و فرزنده اما این موضوع که پدر از نظر احساسی همیشه در دسترس کودک باشه اهمیت خاص خودش رو داره. مردان با آگاهی کامل از احساساتشون می‌تونن با کودک خود همدردی کنن. سپس باید گام های لازم جهت در دسترس بودن برای کودک رو بردارن.

یک شریک باشید نه یک یاری رسان

این روزها اگر مردان می‌خوان که به شکل کامل در کارها مشارکت داشته باشن باید مسئولیت های خانه داری و وظایف بچه داری رو به شکل فعال انجام بدن.

روز به روز در دسترس باشید

برای یک پدر نمونه بودن باید روز به روز در تصمیماتی که برای کودک گرفته می‌شه، مشارکت کنید. محول کردن همه چیز به همسر به این معناست که شما تکه های کوچیک معنا و مفهوم زندگی فرزندتون رو از دست میدید. بدون در نظر گرفتن کارهای معمول و فعالیت های روزانه پدران نمی‌تونن با نوع صمیمیت و نکات دقیق و ظریف حیاتی برای یک پدر حساس بودن آشنا بشن.

راز پدر ایده آل

به همسر خود احترام بذارید

پدر درگیر به معنای به رسمیت شناختن همه اموراتیه که همسر در خانه انجام میده و احترام به تصمیم گیری های او زمانیکه خودش در دسترس نیست، خیلی مهمه.

از نیازهای برقراری ارتباط آگاه باشید

اگر از وضعیت موجود راضی نیستید همسرتون رو در جریان قرار بدید. اگر او در ابتدا تمایلی به مشارکت در امورات مربوط به کودک با شما نشون نداد، به او بیشتر فرصت بدید و به او یاد بدید که تصمیم شما در این مشارکت جدیه.

پس از جدایی و طلاق فعال باقی بمونید

پس از جدایی و طلاق راه های زیادیه برای اینکه پدر بتونه به نقش فعال خود در زندگی ادامه بده. ارتباطتون رو از هر طریق که می‌تونید محفوظ نگه دارید. از طریق تلفن و... مرتب این کار رو انجام بدید. هرگز برای رفع مشکلات زناشویی و اختلافات خانوادگی فرزندتون رو وسیله قرار ندید. والدین باید به خاطر فرزند خود یکدیگر رو حمایت کنن و با یکدیگر همکاری کنن.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
2759

پربازدیدترین ها