2109
علائم بارداری دختر

علائم بارداری دختر

1402/10/28 بازدید733

تشخیص جنسیت

خیلی از تحقیقات انجام شده نشون دادن که علائم بارداری دختر با پسر متفاوته. فقط هم سونوگرافی می‌تونه جنسیت نی نی رو تشخیص بده اما توی این مقاله ما تلاش می‌کنیم تا نشونه‌هایی که از قدیم می‌گفتن نشونه دختر دار شدنه، شمارو سرگرم کنیم.

علائم بارداری دختر

بررسی علائم بارداری دختر:

شما هم شک دارین که آیا جنینتون دختره یا پسر؟ بهتره نشونه‌های زیر رو در بدنتون بررسی کنین تا متوجه این موضوع بشین.

- ضربان قلب:

خیلیها معتقد هستن اگه ضربان قلب بالا باشه یعنی بین 140 تا 160 تا در دقیقه توی سونوگرافی‏ها ثبت بشه، این نشون میده که جنین دختر هست. عموما جنین پسر ضربان قلب کمتری و در حدود 10 تا 160 تا در دقیقه داره. البته باید این مورد هم در نظر داشته باشین که توی سه ماهه اول بارداری در خصوص تعداد ضربانها تفاوتی بین جنین دختر و پسر وجود نداره.

- وزن مادر باردار:

خیلی از مادربزرگ‌ها و حتی تحقیقات علمی بیان میکنن که جنین دختر در بالای شکم قرار میگیره. در این وضعیت وزن مادر باردار هم بیشتر میشه. البته در خصوص این مورد از علائم بارداری دختر باید بیان کرد، دلیل قانع‏کنندهای پشتش نیست.

- تهوع:

یکی از علائم بارداری دختر که خیلیها به اون معتقدن، این مور هست که جنین دختر تهوعهای صبحگاهی زیادی رو ایجاد میکنه. البته این موضوع بیشتر در سه ماهه اول بارداری رخ میده و کم کم از بین میره.

- تغییرات پوست و مو:

بعضی از آدمها تصور میکنن که اگه مادر باردار پوستش چرب باشه و موهاش کدر بشه، نشونه این موضوع هست که جنینش دختره. در واقع معتقد هستن که دختر زیبایی مادرش رو میدزده. البته باید این موضوع رو هم بدونین که تحقیقات نشون دادن، تغییرات هورمونی داخل بدن زنان، میتونه عامل این موضوع باشه.

- حالت شکم مادر باردار:

یکی از علائم بارداری نوزاد که البته صحیح هم هست، نوع حالت شکمه. اون‌هایی که جنین پسر دارن، شکم‌شون نوک تیزه در واقع بیرونزده هست. اما اونهایی که دختر باردار هستن، شکم‌شون تختتر هست و پهلو دارن.

- اندازه سینه مادر باردار:

بعضی از افسانههای قدیمی میگن که اگه سینه سمت چپ از سینه سمت راست بزرگتر باشه، نشونه این هست که جنین دختره. البته علم منکر این موضعه و تغییرات اندازه سینهها رو به بالا یا پایین رفتن هورمونها نسبت می‏ده.

- نوع خوابیدن مادر باردار:

قدیمی‏ها بر این باور بودن که اگه مادر بیشتر به سمت راست خودش بخوابه، نشونه این هست که جنینش دختره. البته این موضوع هیچ پایه و اساس علمی نداره.

- میل به خوردن شیرینی:

یه باور قدیمی وجود داره که میگه اگه زن باردار هوس خوردن شیرینی داشته باشه، نشون دهنده این هست که جنینش دختره. این موضوع در حالی صادق هست که میل به خوردن ترشیجات توی مادرانی که جنینشون پسره، بیشتره

علاوه بر مواردیکه  در بالا به اونها اشاره شد، باید این موضوع رو هم در نظر داشته باشین که جنین دختر موجب میشه مادر تندخلقتر باشه و بیشتر احساس عصبانیت و افسردگی داشته باشه. البته گروهی از مردم هم بر این باور هستن که جنین دختر باعث میشه مادرهای باردار حس رضایت بیشتری از خودشون داشته باشن و در واقع از خود راضی میشن.

روش‌های تشخیص نوع جنین بدون سونوگرافی:

یه سری روشهای خانگی وجود داره که مشخص می‏کنه نوع جنین چیه. البته اینها بیشتر حدس و گمان هستن. بعضی از این روش‌ها عبارتند از:

1. چرخوندن حلقه:

میتونین یه حلقه رو به نخ ببندین و روی شکمتون بچرخونین. اگه حلقه به صورت دورانی چرخید، یعنی جنین شما دختره.

2. کلید:

این راه بررسی دختر یا پسر بودن جنین کمی خنده‌داره. از همسرتون بخواین یه کلید جلوتون قرار بده. اگه شما از سمت گرد، اون کلید رو بردارین، یعنی جنین شما دختره.

تعیین جنسیت

به صورت کلی باید دقت داشته باشین که خیلی از روشهای بالا پایه و اساس علمی ندارن و توضیح منطقی پشت‌شون نیست. همونطور که ابتدای مقاله گفتیم این نطلب جنله سرگرمی داره و خیلی‌ها علاقه دارن روش‌های گفته شده رو امتحان کنن! از طرف دیگه هر کدوم از این علائم میتونه توی آدمهای مختلف متفاوت باشه. بهترین راه این هست که از یک سونوگرافیست معتبر بخواید تا وضعیت جنین رو بررسی کنه و جنسیت اون رو بهتون بگه.

منبع

babycentre.co.uk

 

 

منبع : علائم بارداری دختر

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها