2109
بررسی روش های مهاجرت به کانادا

بررسی روش های مهاجرت به کانادا

1402/10/22 بازدید244

کانادا یک کشور مهاجرپذیر است که سالانه میلیون‌ها انسان از سر تا سر دنیا عازم آن می‌شوند و قصد سکونت در آن را دارند. البته روش‌های متعددی برای مهاجرت به این کشور وجود دارد و ما به دلیل اهمیت موضوع قصد داریم در ادامه به صورت اختصاصی در مورد بررسی روش‌های مهاجرت به کانادا صحبت کنیم و تمام جوانب آن را به دقت مورد بررسی قرار دهیم.

به شما نیز پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم در مورد چند و چون مهاجرت به کانادا را به دست بیاورید و در صورت لزوم بتوانید بهترین روش را برای مهاجرت به این کشور انتخاب کنید.

روش‌های مهاجرت به کانادا

برای مهاجرت به کانادا روش‌های مختلفی وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها نیز به شرح ذیل است:

مهاجرت کاری

یکی از پرطرفدارترین روش‌هایی که برای مهاجرت به کانادا وجود دارد، روش اخذ ویزای کاری است. جالب است بدانید که با این روش، هم کارهای اقامت فرد سریع‌تر انجام می‌شود، هم هزینه مهاجرت او کاهش پیدا می‌کند. البته این دو شرط زمانی محقق می‌شوند که افراد در زمینه شغلی مورد نیاز این کشور، مهارت‌های لازم را داشته باشند و بتوانند تأییدیه‌های لازم را اخذ کنند.

مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری

روش دیگری که برای مهاجرت به کانادا وجود دارد، سرمایه‌گذاری در این کشور است. افرادی که تمکن مالی دارند یا در عرصه تجارت جهانی کار می‌کنند، در صورتی که تمایل داشته باشند، این فرصت را دارند که یک کسب و کار جدید در کانادا راه‌اندازی کنند و ویزای این کشور را اخذ کنند. این روش مهاجرتی هم می‌تواند به کسب و کار فرد رونق ببخشد، هم مقدمات توسعه اقتصادی کشور مهاجرپذیر کانادا را فراهم کند.

مهاجرت از طریق خود اشتغالی

سبک دیگری نیز برای مهاجرت به کانادا وجود دارد که تحت عنوان مهاجرت از طریق خود اشتغالی، از آن یاد می‌شود. این روش مهاجرت، برای کسانی است که در یک حوزه خاص به صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کنند مناسب است، مثل ورزشکاران، هنرمندان و ...

 در این روش افراد با داشتن یک سری مشخصه مثل سابقه کار، داشتن تخصص و دانش زبانی می‌توانند کار حرفه‌ای خود را در کانادا دنبال کنند و به ایده‌های مد نظر خود دست پیدا کنند.

مهاجرت خانوادگی

یکی دیگر از روش‌هایی که برای مهاجرت به کانادا وجود دارد، روش مهاجرت خانودگی است. در این روش افراد می‌توانند همسر و فرزندان زیر 18 سال را به همراه خود ببرند و به صورت گروهی مهاجرت کنند.

مهاجرت از طریق کار آفرینی

برخی افراد هستند که به دلیل شرایط کاری مناسب کشور کانادا برای اخذ ویزای این کشور اقدام می‌کنند. این افراد می‌توانند بر اساس سوابق کاری خود، یک کسب و کار جدید در کانادا راه‌اندازی کنند. شک نکنید که اگر برنامه‌ریزی دقیقی برای انجام این کار داشته باشند، می‌توانند یک کسب و کار قوی در این کشور راه‌اندازی کنند و سود بالایی به دست می‌آورند.

مدارک لازم برای مهاجرت به کانادا

یکی از مراحل مهم پروسه مهاجرت به کانادا، مرحله آماده کردن مدارک لازمه است که مهم‌ترین آن‌ها نیز به شرح ذیل است:

  •  مدارک شناسایی
  •  مدرک تحصیلی
  •  نامه‌های شغلی
  •  گواهی عدم سوء پیشینه
  • سوابق بیمه

توجه داشته باشید که مدارک لازم برای مهاجرت به کانادا تا حد خیلی زیادی به روش و هدف مهاجرت بستگی دارد. مثلاً افرادی که قصد ادامه تحصیل در کانادا را دارند و می‌خواهند ویزای تحصیلی آن را اخذ کنند باید تمام مدارک تحصیلی خود را به همراه ترجمه به سفارت تحویل بدهند. این در حالی است که اگر قصد فرد سرمایه‌گذاری در این کشور باشد وجود مدارک تحصیلی ضرورتی ندارد و مدارک و اسناد شغلی در اولویت قرار می‌گیرند. 

مدت زمان اقامت در کانادا چه قدر است؟

مدت اقامت در کانادا بسته به نوع ویزای فرد معین می‌شود و مدت مشخصی ندارد. مثلاً افرادی که از طریق ویزای توریستی کانادا برای مهاجرت اقدام کنند نهایتاً تا 81 روز می‌توانند در کانادا بمانند. این در حالی است که طول اقامت افرادی که ویزای تحصیلی دارند، تا 11 هفته به طول می‌انجامد.

مزیت‌های مهاجرت به کانادا

کانادا در چند دهه‌ اخیر به یکی از مهم‎‌ترین کشورهای جهان تبدیل شده است و افراد زیادی از سر تا سر دنیا، به آن مهاجرت می‌کنند. یکی از مهم‌ترین دلایلی که مقدمات این استقبال باشکوه را فراهم کرده است، مزیت‌های متعدد مهاجرت به این کشور است که به طور مثال نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزیت‌های شغلی عالی

یکی از مهم‌ترین و بهترین مزیت‌های مهاجرت به کانادا این است که از لحاظ شغلی واقعاً عالی است و مزایای متعددی برای افراد شاغل به همراه دارد که مهم‌ترین آن‌ها نیز اخذ استعلاجی‌های با حقوق، مرخصی‌های استحقاقی و ... است.

برخورداری از رفاه و آرامش

کانادا یکی از کشورهای پیشرفته دنیا محسوب می‌شود و امکانات مناسبی برای زندگی مهاجران دارد.

نظام آموزشی عالی

کانادا از لحاظ آموزشی بسیار قوی است و دانشگاه‌های معتبری و به نامی دارد. در نتیجه با اخذ مهاجرت تحصیلی کانادا می‌توانید در برترین دانشگاه‌های دنیا تحصیل کنید و به بالاترین جایگاههای علمی دست پیدا کنید.

اقتصاد قوی

کانادا از لحاظ اقتصادی بسیار قوی است و در رده کشورهای برتر دنیا قرار دارد، به همین دلیل نیز افرادی که این کشور را برای سکونت انتخاب می‌کنند، بعد از اقامت شرایط ایده‌آلی دارند و ثبات و استقرار اقتصادی را به معنای واقعی کلمه، تجربه می‌کنند.

فرهنگ و اصیل

با وجود این که کانادا یک کشور پیشرفته و مدرن محسوب می‌شود، اما بر خلاف برخی کشورهای اروپایی هیچگونه گرایش و مسلک نژادپرستانه‌ای در آن وجود ندارد. در حقیقت این کشور یکی از بهترین کشورهای دنیا محسوب می‌شود و فرهنگ غنی دارد. در نتیجه مهاجران آن اذیت نمی‌شوند و می‌توانند یک زندگی خوب و ایده‌آل در این کشور داشته باشند.

هزینه مهاجرت به کانادا

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در پروسه مهاجرت به کانادا با آن مواجه می‌شویم، مسأله هزینه آن است. در حقیقت افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، قبل از هر کاری می‌خواهند در مورد میزان هزینه مهاجرت و نحوه محاسبه آن اطلاعات دقیقی داشته باشند، چراکه مسائل مالی همیشه در اولویت هستند و نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت.

 اما باید بدانید که با وجود این همه حساسیتی که روی مسائلی مالی مهاجرت به کانادا وجود دارد، برآورد دقیق هزینه‌ها کار چندان آسانی نیست چرا که در حقیقت هزینه‌ها بر اساس نوع ویزا و روش مهاجرت مشخص می‌شوند. از این رو، توصیه ما به افرادی که به دنبال اطلاعات در مورد این موضوع هستند این است که قبل از هر کاری برای مهاجرت، با یک فرد باتجربه در مورد روش مهاجرت صحبت کنند و مشورت بگیرند. از این طریق هم اطلاعات لازمه را به دست می‌آوردند هم می‌توانند یک برنامه‌ریزی دقیق مالی داشته باشند.

سخن پایانی

ما در این متن راجب روش‌های مهاجرت به کانادا صحبت کردیم و تمام ابعاد این پروسه را به دقت مورد بررسی قرار دادیم. هدف مان از بررسی این موضوع، معرفی بهترین روش‌های مهاجرت بود تا به افراد عازم به این کشور کمکی کرده باشیم. البته مطالب مذکوره در این مقاله بیشتر جنبه کلی دارند و به دلیل ضیق وقت ممکن است تمام جزئیات بیان نشده باشد. از این رو ما به کسانی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، با مشاوران موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری صحبت کرده و راهنمایی بگیرند. بدون تردید از این طریق سریع‌تر به نتیجه می‌رسند و می‌توانند در وقت و پول خود نیز صرفه‌جویی کنند.  

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها