2109
تجربه واقعی خرید خانه در قبرس شمالی!

تجربه واقعی خرید خانه در قبرس شمالی!

1402/10/19 بازدید459

فکرش را بکنید اقامت دائم یک کشور مدیترانه‌ای را که داشته باشید هیچ، در آنجا صاحب خانه خودتان هم بشوید. این جملاتی که خواندید، قصه خیالی و آگهی جذب مشتری نیست! قصه خرید ملک در قبرس شمالی و گرفتن اقامت دائم، واقعیت دارد. این جزیره پرطرفدار، دور از جوّهای تبلیغاتی و آگهی‌های مهاجرتی، یک جغرافیای هیجان‌انگیز با ویژگی‌های عجیب‌وغریب است. پای خیلی از ایرانی‌ها، روی شن‌های نرم ساحل‌ این کشور باز شده است تا صدها تجربه واقعی از خرید ملک در قبرس شمالی و زندگی امن آنجا خلق شود و دهان‌به‌دهان بچرخد؛ ولی این جزیره جادویی کجاست و اصلاً چرا برای ایرانی‌ها انقدر محبوب شده است؟

قبرس شمالی کجاست؟

دریای مدیترانه را که نگاه کنید، یک جزیره بزرگ و سرسبز به شما چشمک می‌زند. باورتان بشود یا نشود، این جزیره بین مردمی که سفرها و اقامت‌های زیادی را در سراسر جهان تجربه کرده‌اند، جزء امن‌ترین کشورها شناخته شده است. قبرس شمالی چنین جایی است؛ کوچک، خوش‌آب‌وهوا، امن و ثروت‌مند! این جغرافیای دوست‌داشتنی با فرهنگ غنی و تاریخ قدیمی که دارد، دود از سرتان بلند می‌کند. هرچند بر سرِ مرز‌بندی این کشور، بحث‌وجدل‌ها تمامی ندارد؛ ولی زندگی در آن، انقدر برای ساکنان و مهاجرانش دلچسب است که به گفته خودشان، با هیچ کشوری در اروپا عوضش نمی‌کنند. چرا؟ مگر اقامت در قبرس شمالی چه مزیتی دارد که باقی کشورها ندارند؟

زندگی در قبرس شمالی چطور است؟

اوضاع زندگی در قبرس شمالی، بیشتر وقت‌ها به نفع همه ساکنان است. فرقی نمی‌کند اهل قبرس باشید یا مهاجر خاورمیانه‌ای! اگر دست‌به‌جیب شوید و خرید ملک در قبرس شمالی را برای خودتان جور کنید، این جزیره آرام و مرفّه، می‌تواند شما را در آغوش بگیرد و خیالتان را برای یک زندگی امن و بی‌درسر، راحت کند.

امنیت استثنائی

در بهترین پنت‌هاوس ثروتمندترین شهر دنیا هم که زندگی کنید، اگر امنیت نداشته باشید، اوضاع حسابی به‌هم می‌ریزد. قبرس شمالی یک ویژگی عجیب و معروف دارد و آن امنیت استثنائی است. این جزیره ترگل‌ورگل، یک‌تنه بارِ امنیت کل کشورها را به دوش کشیده است! تجربه مهاجرانی که از تعجب شاخ درآورده‌اند این است که در قبرس شمالی مغازه‌دارها اعتقادی به کرکره‌کشیدن ندارند و فقط با بستن در، فروشگاه‌شان را به امان خدا رها می‌کنند تا فردا.
علاوه‌بر امنیت کسب‌وکار، زنان ساکن قبرس شمالی هم ادعا دارند که هر زنی در این کشور می‌تواند در هر ساعتی از شبانه‌روز تنها در خیابان‌ها، کوچه‌ها و معابر شهر قدم بزند، بدون اینکه ذره‌ای اضطراب و ناامنی احساس کند! در مجموع تجربیات واقعی این‌چنینی، قبرس شمالی را به‌ یک مقصد آرامبخش برای زندگی، تبدیل می‌کند و خیال شهروندان را از بابت دزد و مزاحم راحت می‌کند.

اقامت دائم با خرید مِلک

گرفتن اقامت دائم کشورهای پرامکانات، یک پروسه طاقت‌فرسا و زمان‌بر است؛ اما قبرس شمالی این امکان را به همه مهاجرین داده است که با سرمایه‌گذاری و خرید مِلک، اقامت دائم این سرزمین مدیترانه‌ای را بگیرند. درست است که تابعیت دائم به مهاجران تعلق نمی‌گیرد؛ ولی هدف اصلی بیشتر افراد، گرفتن اقامت است که با خرید ملک در قبرس شمالی، این امکان، دودستی به ساکنانِ جدید تقدیم می‌شود. پیشنهاد مهاجران باتجربه نشان داده است که اگر اوضاع مالی‌تان روبه‌راه باشد و امکان هزینه‌کردن داشته باشید، بهتر است دست به جیب شوید و با انواع روش‌های نقد، اقساطی و پیش‌پرداخت، یک خانه ویلایی، آپارتمانی یا پنت‌هاوس در جزیره مدیترانه‌ای قبرس شمالی بخرید، شهروند آن منطقه به حساب بیایید و طعم این زندگی جدید و دوست‌داشتنی را بچشید.

زندگی با هزینه کم و کیفیت بالا

خبر خوش اینکه در قبرس شمالی نگران هزینه‌های درمان و مدارس بچه‌ها نباشید. مدارس و درمان‌های دولتی همگی رایگان هستند و کیفیت قابل‌قبولی هم دارند؛ یعنی هر تصور کدر، کسل‌کننده و غیرحرفه‌ای که از بیمارستان‌ها و مدارس دولتی دارید را دور بریزید و یک تصویر رنگی فول‌اچ‌دی جایگزین آن کنید. درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها، مدرسه‌ها و مراکز آموزشی که همه به دولت قبرس شمالی وصل هستند، از بهترین تجیهزات و پرسنل تشکیل شده‌اند تا این جزیره را به مقصدی توریستی برای درمان و آموزش تبدیل کنند. علاوه‌ بر این، ساکنان این جزیره دوست‌داشتنی، آن را نسبت‌به باقی کشورهای اروپایی و آمریکایی، کانادا و استرالیا ارزان‌تر می‌دانند؛ درحالی‌که امکانات رفاهی قبرس شمالی، یک زندگی مرفّه و شگفت‌انگیز را برای شهروندانش فراهم می‌کند و از این لحاظ، حالاحالاها قرار نیست جلوی باقی کشورها گردن کج کند و کم بیاورد!

سرعت اینترنت عالی

برای کسی که هدف خرید ملک در قبرس شمالی و گرفتن اقامت دائم آن را دارد، حتی سرعت اینترنت ناگهان مهم می‌شود! این فکر که جزیره‌ها دور از تمدن هستند و بین دریای مدیترانه، دسترسی درست‌وحسابی به اینترنت ندارند را کامل فراموش کنید. زیرساخت اینترنتی جالب و تخصصی در قبرس شمالی، تجربه شیرینی از یک اینترنت پرسرعت و بی‌نقص را برای ساکنین آن ساخته است. این موضوع برای همه افراد جذاب و وسوسه‌کننده است؛ اما برای کسانی که شغل‌شان به دنیای مجازی گره خورده است و دائماً به دنبال یک اینترنت بدون قطعی و پرسرعت هستند، یک مزیت سوپرویژه و کاربردی به حساب می‌آید.

زبان راحت و واحد پولی منعطف

وحشت اصلی بیشتر کسانی که قصد مهاجرت دارند، زبان کشور مقصد است. هرچه زبان یک کشور آشناتر و همه‌فهم‌تر باشد، مهاجر ایرانی نفس راحتی می‌کشد و به باقی کارهای مهاجرتش مشغول می‌شود! پس همین اولِ کار، این را بدانید که درباره قبرس شمالی، اوضاع بر وفق مراد است؛ چون از آنجایی که این کشور از مستعمره‌های بریتانیا بوده است، هنوز که هنوز است بیشتر ساکنان این جزیره رنگارنگ، به انگلیسی صحبت می‌کنند و طبیعتاً این ساده‌ترین زبانی است که هر مهاجری انتظارش را می‌کشد. علاوه‌براین، برای مهاجری که می‌خواهد خرید ملک در قبرس شمالی را تجربه کند و یک زندگی بی‌دردسر را استارت بزند، اوضاع ارز تبدیل به یک موضوع چالش‌برانگیز می‌شود. بهتر است بدانید واحد پولی قبرس شمالی، لیر ترکیه است؛ ولی نکته بامزه اینجاست که بیشتر صاحبان کسب‌وکار‌ها در سطح شهر از شما پوند، یورو و دلار هم قبول می‌کنند. پس نگرانی تبدیل ارز را از روی دوشتان بردارید. لیر، پوند، یورو و دلار! هرچه دارید رو کنید و محصول موردنظرتان را به خانه ببرید.

مالیات پایین برای کسب‌وکارها

اگر کمی گوگل را بالاپایین کرده باشید، حتماً کسانی را دیده‌اید که وحشت‌زده از مالیات‌های سنگین قبرس شمالی حرف می‌زنند و اصلاً به‌‌همین‌دلیل، دورِ مهاجرت به این کشور را یک خط قرمز بزرگ کشیده‌اند؛ ولی ماجرا به همین سادگی‌ها هم نیست. درباره جریان مالیات در قبرس شمالی، از دو نکته نباید غافل شد:
- اول: مالیات مربوط به شرکت‌ها، کمپانی‌ها و کسب‌وکارها در این کشور، خیلی کمتر از باقی کشورهاست؛ یعنی صاحبان کسب‌وکارها با خیال راحت می‌توانند به توسعه شغلی خود مشغول شوند و حتی از مزایای خاص سرمایه‌گذاران هم استفاده کنند، بدون ترس از مالیات‌های سنگین!
- دوم: مالیات در قبرس شمالی فقط یک‌بار از افراد، دریافت می‌شود و هیچکس نیازی به پرداخت حتی یک اسکناس به‌عنوان مالیات بصورت سالانه را، ندارد.
-  سوم: مبلغ مالیت در این کشور، مستقیماً برای تجهیز جزیره و بالابردن شبانه‌روزی امکانات رفاهی، آموزشی، تفریحی و درمانی هزینه می‌شود؛ بنابراین پولِ مردم به شکل امکانات شهری، به زندگی خودشان برگردانده می‌شود و احساس زیان و هدررفت پول،‌ به اهالی قبرس شمالی دست نمی‌دهد.

سخن پایانی

هر مهاجری قبل از بستن بار‌وبندیل و ترک خانه‌اش، باید این را بداند که هیچ‌کجای جهان، بهشتِ بی‌عیب‌ونقص نیست؛ اما هر سرزمینی ویژگی‌هایی دارد که طبق روحیات و نیازهای خودتان می‌توانید آن را به‌عنوان مقصد زندگی انتخاب کنید. قبرس شمالی از آن کشورهایی است که مهاجران زیادی با خرید ملک و گرفتن اقامت دائم، سال‌هاست که از سکونت در آن، احساس رضایت عمیق می‌کنند. اگر فکر می‌کنید این روش مهاجرتی می‌تواند رضایت شما را هم از زندگی بالا ببرد، تیم قبرس آنلاین آماده است تا به همه سوال‌ها و ابهامات شما درباره زندگی و تجربه خرید ملک در قبرس شمالی پاسخ بدهد.
 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها