2109
برای اتاق کودک چه فرشی بگیریم؟

برای اتاق کودک چه فرشی بگیریم؟

1402/10/02 بازدید305

انتخاب فرش اتاق کودک از پیش از تولد آغاز می‌شود. والدین پس از آگاهی از جنسیت نوزاد، به دنبال خرید فرش یا تابلو فرش کودکانه برای اتاق او هستند. با توجه به طیف گسترده‌ای از طرح‌ها و رنگ‌های ساده و کارتونی، انتخاب فرش مناسب برای اتاق کودک به نظر آسان می‌رسد. اما نکاتی وجود دارد که والدین باید به آن‌ها توجه کنند تا بتوانند فرش متناسبی خریداری نمایند. در این مقاله به بررسی این نکات خواهیم پرداخت.

 

انتخاب فرش اتاق بچه

چرا انتخاب فرش اتاق کودک مهم است؟

فرش‌ها جزء جدایی‌ناپذیر تمام فضاهای خانه از جمله اتاق کودک هستند. آن‌ها علاوه بر زیبایی، باعث ایجاد آرامش و امنیت در محیط می‌شوند. اتاق کودک محل بازی، مطالعه، تماشای فیلم و حتی صرف غذاست. بنابراین انتخاب فرش برای اتاق کودک و حتی خرید یک تابلو فرش کودکانه باکیفیت برای سلامتی و راحتی او بسیار حائز اهمیت است. یک فرش استاندارد و باکیفیت می‌تواند از کودک در برابر حساسیت‌ها و آسیب‌ها محافظت کند. البته انتخاب فرش به دلیل تنوع زیاد طرح و رنگ، ممکن است گیج‌کننده باشد. اما با توجه به اصولی که در ادامه خواهیم گفت، می‌توان فرش مناسبی برای اتاق کودک خریداری کرد.

کودکان چه نوع فرش‌هایی را دوست دارند؟

اولین چیزی که توجه کودکان را در انتخاب فرش جلب می‌کند، طرح و نقش آن است. بنابراین این مسئله باید در انتخاب فرش اتاق کودک مدنظر قرار گیرد. برای کودکان خردسال که هنوز نمی‌توانند تصمیم‌گیری کنند، والدین می‌توانند گزینه‌های مناسبی را انتخاب نمایند. اما در سنین بالاتر که کودک سلیقه شخصی پیدا می‌کند، باید به او اجازه داد تا خودش فرش مورد علاقه‌اش را انتخاب کند. برای کودکان کم‌سن، فرش‌های رنگ روشن همانند فرش کرم توصیه می‌شود تا در صورت وجود لکه یا آلودگی، برای پاک کردن لکه فرش سریعا اقدام شود. البته انتخاب رنگ‌های تیره صرفاً به بهانه‌ی پنهان‌کردن لکه‌ها، تصمیم درستی نیست.

بهترین جنس فرش اتاق بچه

چرا باید به جنس فرش اتاق کودک توجه کنیم؟

فرش اتاق کودک باید علاوه بر نرمی و لطافت، دارای ماندگاری و مقاومت بالایی نیز باشد. زیرا کودکان معمولاً پرانرژی بوده و احتمال آلودگی و ایجاد لکه در فرش وجود دارد. پس اگر الیاف و مواد اولیه‌ی فرش از دوام کافی برخوردار نباشد، ممکن است در اثر شستشوهای مکرر آسیب ببیند و زود کهنه شود. به طور کلی فرش‌ها از نظر الیاف به دو دسته‌ی طبیعی و مصنوعی تقسیم می‌شوند. پشم یکی از پرکاربردترین الیاف طبیعی برای فرش اتاق کودک است، اما معمولاً طرح‌های شاد و کودکانه در آن به کار نمی‌رود.

یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های فرش‌های پشمی، توانایی بالای آن‌ها در لکه‌گیری است. بنابراین فرش کودک شما برای مدت طولانی‌ای تمیز و درخشان باقی می‌ماند. علاوه بر این، فرش‌های پشمی به طور کامل طبیعی بوده و بیشترین سازگاری را با پوست بدن دارند. به همین دلیل یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خرید فرش ضدحساسیت کودک، فرش‌های پشمی هستند. پلی‌استر نیز از جمله الیاف مصنوعی پرکاربرد در فرش کودک است. فرش‌های پلی‌استر در برابر رطوبت و شستشو مقاوم بوده و طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی برای کودکان دارند. همچنین قیمت مناسب‌تری نسبت به فرش‌های طبیعی دارند.

توجه به ابعاد فرش

انتخاب فرش با اندازه مناسب برای اتاق کودک بسیار مهم است. بسیاری در عمل فرش‌های کوچک می‌خرند که اشتباه است. فرش مناسب باید تمام سطح اتاق را بپوشاند تا از آسیب کودک جلوگیری کند. همچنین فرش‌های بزرگ‌تر به عنوان عایق حرارتی عمل نموده و اتاق را گرم نگه می‌دارند. البته اگر از کفپوش‌هایی مثل موکت یا پارکت استفاده می‌شود، می‌توان فرش‌های کوچک‌تر نیز خرید. در اتاق نوجوانان نیز باید ابعاد فرش به گونه‌ای باشد که مانع حرکت صندلی و میز مطالعه نشود.

ضخامت و لطافت فرش برای اتاق کودک

تمامی فرش‌های کودک موجود در بازار، از نرمی و لطافت یکسانی برخوردار نیستند. بنابراین در هنگام خرید باید به این نکته توجه کرد. برخی فرش‌های ارزان‌قیمت از الیاف بی‌کیفیت ساخته شده و سریعاً لطافت خود را از دست می‌دهند. راه‌رفتن و بازی روی این فرش‌ها برای کودکان لذت‌بخش نیست. همچنین جذب آلودگی و کرک بالایی داشته و زود کثیف می‌شوند. پس حتماً به نرمی و کیفیت فرش توجه کنید و صرفاً به ظاهر زیبا و قیمت ارزان اکتفا نکنید. زیرا این‌ها لزوماً دلیل کیفیت نیستند.

همانطور که اشاره شد، فرش‌ها می‌توانند به عنوان عایق حرارتی عمل کرده و گرمای اتاق را حفظ نمایند. بنابراین انتخاب یک فرش با ضخامت مناسب می‌تواند باعث گرمایش بهتر اتاق کودک شود. فرش‌های ضخیم‌تر از الیاف بیشتری ساخته شده‌اند و در نتیجه عایق بهتری به حساب می‌آیند. پس اگر می‌خواهید فرشی انتخاب کنید که بتواند اتاق کودک را در فصل سرد گرم نگه دارد، حتماً به ضخامت آن توجه نمایید و فرش ضخیم‌تری بخرید.

فرش اتاق کودک طرح بارش کوفته قلقلی

رنگ و طرح فرش برای اتاق کودک

هنگام خرید فرش برای اتاق کودک، باید به ترکیب رنگی سایر لوازم دکوری دقت کرد. اگر لوازم تیره بوده و فضای اتاق کوچک است، باید فرشی با رنگ روشن و خنثی انتخاب کرد تا فضا شلوغ نشود. اما اگر لوازم اتاق روشن‌رنگ مثل سفید یا آبی باشند، لازم است فرشی با طرح و رنگ هماهنگ با این تم روشن خریداری شود تا دکوراسیون اتاق یکپارچه و زیبا به نظر برسد. فرش‌های اتاق کودک معمولاً دارای طرح‌هایی مانند شخصیت‌های کارتونی محبوب مثل بتمن و میکی ماوس، حیوانات، حشرات، طرح‌های فانتزی و عروسکی، تصویر خودرو و .... هستند. والدین می‌توانند با توجه به سلیقه و شخصیت کودک، مناسب‌ترین طرح برای فرش اتاق او را انتخاب کنند.

قیمت فرش اتاق کودک

برای خرید فرش کودک، ابتدا باید ویژگی‌های مورد نیاز از جمله جنس، طرح، اندازه و رنگ فرش را مشخص کرد. سپس با توجه به بودجه‌ی در نظر گرفته شده، می‌توان قیمت‌ها را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای فرش پرس و جو کرد. قیمت‌های اعلام شده در این فروشگاه‌ها به دلیل تولید انبوه، منصفانه هستند. بنابراین هم برای خرید فرش‌های ارزان‌قیمت و موقتی و هم فرش‌های بادوام‌تر، می‌توان به این تولیدکنندگان که فرش امیرکبیر یکی از آن هاست مراجعه کرد. قیمت فرش کودک در تاریخ 28/09/1402 در فرش امیرکبیر به اینصورت است:

 

قیمت فرش کودک برای 1.5 متری : 1.400.000 تومان

قیمت فرش کودک برای 4 متری : 3.100.000 تومان

قیمت فرش کودک برای 6 متری : 5.600.000 تومان

قیمت فرش کودک برای 9 متری : 8.600.000 تومان

 

خرید فرش اتاق کودک

پس از بررسی نکات کلیدی در انتخاب فرش اتاق کودک و مشخص شدن چارچوب انتخاب، می‌توان برای خرید به بازار فرش شهر مراجعه کرد یا از طریق وب‌سایت‌های معتبر اقدام نمود. در هر دو روش، توصیه می‌شود فرش‌های برندهای مطرح خریداری شود. این تولیدکنندگان خط تولید تخصصی فرش کودک داشته و ویژگی‌ها و استانداردهای لازم را رعایت می‌کنند. علاوه بر این، قیمت فرش‌های برندهای معروف نیز مناسب و متناسب با کیفیت آن‌هاست که جزو مزایای خرید از این تولیدکنندگان به‌شمار می‌رود.

سخن پایانی

در خرید فرش کودک نباید به اولین گزینه‌ای که می‌بینید بسنده کرد. فرش اتاق کودک بخشی از دنیای اوست و باید با دقت انتخاب شود. توصیه می‌شود ابتدا نکات کلیدی را مدنظر قرار داده و سپس از میان هزاران مدل موجود در فروشگاه‌های تخصصی مثل شهر فرش، بهترین گزینه را انتخاب کرد. می‌توان بر کیفیت الیاف، طرح‌های اختصاصی و خدمات پس از فروش این برند مطمئن بود. الیاف مرغوب به کار رفته در این فرش‌ها باعث حساسیت‌زایی در کودکان نمی‌شود.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها