2109
افزایش قد بعد از 20 سالگی

افزایش قد بعد از 20 سالگی

1402/09/28 بازدید8086

برای خیلی از افراد در بزرگسالی خیلی مهم است که رشد قد داشته باشند. قد بلند در زیبایی نقش بسیار مهمی دارد. اگر شما هم بیشتر از 20 سال سن دارید و می خواهید رشد قد داشته باشید نگران نباشید! در این مقاله قصد داریم راه های رشد قد در بزرگسالی را بررسی کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

 

آیا افزایش قد بعد از 20 سالگی وجود دارد؟

این روزها کلینیک هایی زیادی را می توان در سطح شهرها امکان دید که با نام کلینیک افزایش قد فعالیت دارند. اگر تاکنون به شعارهای آن ها توجه کرده باشید با جملاتی همچون افزایش قد تنها در یک روز، افزایش قد تضمینی و... آشنایی دارید. چنین جملاتی ممکن است شما را نیز مجذوب خود سازند تا بتوانید به قد دلخواه خود دست یابید؛ اما آیا افزایش قد بعد از بلوغ امکان پذیر است؟ برای پاسخ به این پرسش باید ساختار استخوان ها و چگونگی رشد آن ها را مورد بررسی قرار دهیم.

 

در استخوان های بزرگ بدن مانند استخوان های ساق پا و استخوان ران می توان ناحیه ای را با نام اپی فیز دید که به عنوان مولد شناخته می شود. به بیان ساده تر می توان گفت این ناحیه سلول هایی را تکثیر می نمایند که اثرات قابل توجهی بر افزایش قد دارند. اثربخشی این سلول ها تا زمانی است که حالتی سفت و استخوانی ندارند. پرسشی که مطرح می گردد این است که غضروفی بودن این ناحیه تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ لازم به ذکر است که تا اتمام دوران بلوغ چنین شرایطی پا برجا است؛ اما با پایان دوران بلوغ این منطقه استخوانی و سفت می شود. با توجه به این موضوع می توان گفت افزایش قد بعد از 20 سالگی امکان پذیر نیست.

راهکارهای افزایش قد

با انجام یک مجموعه اقدامات در سنین پایین تر این امکان را خواهید داشت تا افزایش قد بعد از 20 سالگی را تا حد پایینی تجربه کنید. این اقدامات به شرح زیر هستند.

ورزش کردن

فعالیت های بدنی و تحرک زیاد موجب می شود افزایش جذب موادغذایی، ترشح هورمون های رشد و گردش املاح استخوانی می شود. حرکات و تمریناتی که برای افزایش قد موثر هستند می توانند به شما در افزایش قد بعد از 20 سالگی نیز کمک های شایانی نمایند. اگر در این باره اطلاعات خاصی ندارید تنها کافیست با MRGHAD.IR همراه باشید. تمرینات و برنامه هایی ورزشی که از سوی کارشناسان ما تنظیم می شوند موجب افزایش ترشح هورمون های رشد می شوند. این برنامه ها کاملا براس نیازها و شرایط بدنی شما تنظیم شده و تخصصی هستند.

توجه: شما می توانید به صفحه ورزش افزایش قد مستر قد مراجعه کنید تا نمونه تمرینات عملی رشد قد را دریافت کنید.

تغییردادن سبک زندگی

اولین پیشنهاد ما به شما پیروی از یک سبک زندگی سالم است. بهره مندی از الگوی خواب مناسب و کافی می تواند به شما در این راستا کمک های قابل توجهی نماید. با این تفاسیر توصیه داریم به اندازه بخوابید تا سلامت بدن شما تامین گردد. فراموش نکنید که هورمون های رشد هنگام خواب ترشح می شوند؛ بنابراین خواب می تواند زمینه های افزایش قد شما را فراهم سازد. ما در سایت مستر قد این آمادگی را داریم تا به شما در انتخاب یک سبک زندگی سالم کمک کنیم. موارد زیر می توانند راهگشای شما در تعیین یک الگوی مناسب خواب باشند.

  • از مصرف نوشیدنی های کافئین دار دو ساعت قبل از خواب بپرهیزید.
  • هنگام ورود به رخت خواب گوشی همراه خود را کنار بگذارید.
  • محیط هایی بدون نور و سر و صدا را برای خواب انتخاب کنید.
  • استفاده از دمنوش های بابونه و بادرنجویه می تواند موجب درمان بی خوابی شود.

رعایت رژیم غذایی

رژیم های غذایی سالم اثرات قابل توجهی بر افزایش قد بعد از 20 سالگی دارند. تغذیه مناسب راه حلی عالی برای افزایش قد در دوران جنینی، دوران بلوغ و بزرگسالی است که نباید نسبت به آن بی توجه بود. همین موضوع نشان می دهد که عموم افرادی که سوء تغذیه دارند قد کوتاه تری داشته و از این موضوع رنج می برند. با توجه به نظرات کارشناسان مجموعه مستر قد مصرف مواد غذایی حاوی املاح زیر می تواند موجب افزایش قد شود.

  • پروتئین
  • کلسیم
  • منیزیم
  • ویتامین D

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم شما را با راه های رشد قد در بزرگسالی آشنا کنیم. امیدواریم که این مقاله مفید بوده باشد. اگر هر سوالی درباره رشد قد دارید می توانید در بخش نظرات سوالات خود را مطرح کنید. همچنین شما می توانید به سایت مستر قد مراجعه کنید تا اطلاعات بیشتری درباره راه های افزایش قد دریافت کنید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها