2109
راه های شناسایی دوربین مداربسته اصلی از فیک

راه های شناسایی دوربین مداربسته اصلی از فیک

1402/09/01 بازدید87

برندهای دوربین مداربسته مختلفی همچون داهوا، هایک ویژن، تیاندی و بدون اسم زیادی در بازار وجود دارد. اگر برای اولین بار قصد خرید دوربین مداربسته را دارید ممکن است در موقعیت هایی باشید که به تقلبی، ماکت بودن یا اصل بودن دوربین شک کنید. پس باید به دنبال راه های شناسایی دوربین مداربسته اصلی از فیک باشید. توجه کردن به چراغ چشمک زن، بودن یا نبودن ویژگی IR، نبودن یا نبودن نورهای مادون قرمز، تعداد کابل متصل شده و لوگو روی دوربین می تواند به شما در تشخیص دوربین مداربسته فیک از اورجینال کمک کند. همچنین با مشاهده لیست قیمت دوربین داهوا، هایک ویژن و ... می توان با توجه به قیمت دوربین به اصلی یا فیک بودن آن شک کنید.

چراغ چشمک زن در دوربین تقلبی

یکی از راه های شناسایی دوربین مداربسته اصلی از فیک توجه به داشتن یا نداشتن چراغ چشمک زن است.  در بسیاری از دوربین‌های امنیتی تقلبی، چراغ قرمز چشمک زن استفاده می‌شود. این اشاره به وجود دوربین جعلی دارد تا توجه مردم به آن جلب شود و اطلاعاتی از حضور دوربین در محل مشخص شود. اما دوربین‌های تقلبی کمکی به امنیت نمی‌کنند مگر اینکه افراد از وجود آن‌ها آگاه باشند.

تولیدکنندگان این نوع دوربین‌ها به این باورند که با داشتن چراغ قرمز چشمک زن، مردم ممکن است باور کنند که دوربین واقعی است. به طور واقعی، تقریباً هیچ دوربین امنیتی واقعی از چراغ قرمز چشمک زن استفاده نمی‌کند. بعضی از دوربین‌های قدیمی‌تر این ویژگی را دارند، اما برای یافتن یک دوربین امنیتی مدرن با این ویژگی، بسیار سخت است.

ویژگی دید در شب دوربین مداربسته

در تاریکی شب، دوربین‌های امنیتی مدرن باید دارای چراغ‌های مادون قرمز باشند. این نورها به دید در شب کمک می‌کنند و با چشم غیرمسلح، می‌توانید نور قرمز درخشان ضعیف دوربین‌ها را تشخیص دهید، البته باید نزدیک باشید. بسیاری از دوربین های داهوا دارای قابلیت IRهستند.

روش دیگر استفاده از دوربین گوشی خود است که به شما این امکان را می‌دهد تا نورهای مادون قرمز را ببینید. همانند دوربین‌های امنیتی، دوربین تلفن همراه شما باید قادر به دریافت نورهای مادون قرمز باشد. اگر دوربینی در شب بدون این چراغ‌های مادون قرمز باشد، احتمالاً جعلی است، زیرا بیشتر دوربین‌های امنیتی مدرن حداقل دارای دید مادون قرمز در شب هستند.

بررسی کابل های متصل شده به دوربین مداربسته

اکثر دوربین‌های امنیتی مدرن فقط یک کابل را دارند در حالی که دوربین‌های قدیمی دو کابل داشتند. اگر می‌توانید کابل دوربین را مشاهده کنید، ممکن است از آن برای تشخیص واقعی یا جعلی بودن دوربین استفاده کنید. یک کابل نازک معمولاً نشان‌دهنده دوربین جعلی است، زیرا کابل‌های استفاده شده در دوربین‌های امنیتی معمولاً ضخیم‌تر از کابل‌های استاندارد اینترنت خانگی هستند. همچنین، حضور دو کابل خارجی از دوربین نیز ممکن است به معنای جعلی بودن آن باشد.

مارک و لوگو روی دوربین مداربسته

استفاده از کابل‌ها به تنهایی برای تشخیص دوربین جعلی بهترین روش نیست، زیرا دوربین‌های تخصصی با مارک‌های مختلف وجود دارند و شما باید بهترین برند دوربین مداربسته را بشناسید. برای تشخیص دقیق‌تر، به ترکیب شواهد دیگر همراه با بررسی کابل‌ها روی دوربین توجه کنید.

تقریباً همه شرکت‌های دوربین‌های امنیتی از مواد با کیفیت متوسط به بالا برای تولید دوربین‌های پایدار و با دوام استفاده می‌کنند. اگر یک دوربین امنیتی از جنس پلاستیک ارزان‌قیمت به نظر می‌رسد، احتمالاً دوربین تقلبی است. همچنین، همه جزئیات باید به نسبت کامل و دقیق باشند. کاستی از نظر کیفیت در دوربین می‌تواند نشانگر این باشد که شما با یک دوربین امنیتی جعلی روبرو هستید.

یک قاعده‌ی خوب این است که دوربین‌های امنیتی تقلبی به طور واضح به نظر می‌رسند. شرکت‌ها برای ساخت دوربین‌های با کیفیت پایین یا کارهای ناپایدار به طور معمول هزینه‌های زیادی نمی‌کنند.

بررسی نام تجاری دوربین

سعی کنید نام تجاری دوربین را مشاهده کنید؛ این می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید دوربین جعلی است یا واقعی. دوربین‌های امنیتی جعلی اغلب از مارک‌ها یا نام‌های تجاری جعلی استفاده می‌کنند که با مارک واقعی یا نام تجاری شرکت سازنده متفاوتند. یک جستجوی ساده در گوگل می‌تواند به شما کمک کند که بفهمید آیا این برند واقعی است یا خیر.

بعضی از دوربین‌های امنیتی جعلی نام‌های تجاری واقعی را دارند، اما با لوگوی جعلی. با جستجوی نام تجاری و مشاهده لوگوی آن و مقایسه با دوربین‌های امنیتی واقعی، می‌توانید بفهمید که آیا با یک دوربین واقعی روبرو هستید یا خیر.

بسیاری از دوربین‌های ارزان قیمت جعلی به نظر می‌رسند. تفاوت بین دوربین‌های واقعی و جعلی به وضوح از طریق مواد استفاده شده مشخص می‌شود. به طور معمول، دوربین‌های امنیتی جعلی از جایگزینی پوشش آلومینیومی ضدآب با پلاستیک ارزان‌قیمت استفاده می‌کنند.

افرادی که کسب و کار دارند یا حتی جنایتکاران باهوش، وقتی با یک دوربین امنیتی جعلی روبه‌رو می‌شوند، این را متوجه می‌شوند، به‌ویژه زمانی که آن را در مکان‌هایی مانند درب ورودی که دسترسی آسان دارد، نصب می‌کنند.

بررسی برچسب‌های روی دستگاه‌

 آخرین بخش از راه های شناسایی دوربین مداربسته اصلی از فیک وجود برچسب و شماره سریال ها است. برچسب‌ها روی دستگاه‌ها را مورد بررسی قرار دهید. اغلب شماره سریال فقط برای تاریخ ساخت استفاده می‌شود و این موضوع باید به دقت بررسی شود، به خصوص اگر احتمال وجود شماره مدل وجود داشته باشد. جستجو برند نیز می‌تواند به شما کمک کند. اگر می‌توانید این اطلاعات را پیدا کنید، می‌توانید از اینترنت برای پیدا کردن فروشنده استفاده کنید و از آنها بخواهید دستگاه را شناسایی کنند.

بررسی ویژگی های دوربین مداربسته اصل

مهم ترین ویژگی ها برای تشخیص دوربین اصل، داشتن ویدیو با کیفیت بالا، داشتن ویژگی IR یا دید در شب، دسترسی از راه دور و بازیابی خودکار شبکه است.

ویدئوی با کیفیت بالا و زاویه دید گسترده

یکی از ویژگی‌های حیاتی هر دوربین مداربسته، قابلیت ضبط ویدئو با کیفیت بالا و دارا بودن زاویه دید گسترده است. هدف اصلی دوربین مداربسته، ضبط تصاویر جهت استفاده و بررسی در آینده می‌باشد. اگر کیفیت وضوح تصویر به مراتب کمتر باشد، تمام هدف دوربین مداربسته از بین می‌رود.

یک دوربین با کیفیت بالا، تصاویر با کیفیت واقعی را ارائه می‌دهد و دوربینی با لنز زاویه دید گسترده، قادر است منطقه‌های بسیار وسیع‌تری را پوشش دهد. یکی از بهترین گزینه ها، انتخاب دوربین 4 مگاپیکسلی داهوا است. برای مشاهده قیمت دوربین داهوا 4 مگاپیکسلی کلیک کنید.

دوربین‌های شب‌دید یا دید در نور کم

داشتن توانایی دید در شرایط نور کم یکی از الزامات اساسی هر دوربین مداربسته است. اهمیت دارا بودن دوربین‌های دید در شب یا در نور کم به خصوص زمانی برجسته می‌شود که رویدادها یا جرایمی در شب اتفاق می‌افتد. دوربین‌های شب‌دید به شما کمک می‌کنند تا با کمترین نور ممکن، تصویر و رویدادها را با کیفیت و وضوح کامل ضبط کنید.

دسترسی از راه دور

یکی از ویژگی‌های حیاتی که باید حتماً در هر دوربین مداربسته موجود باشد، دسترسی از راه دور است. بسیاری از مدل‌های جدید این قابلیت را دارا هستند که از طریق تلفن همراه یا رایانه، به فیلم زنده دسترسی پیدا کنید. این ویژگی به ویژه زمانی که دور از محل حضور هستید بسیار مفید است و امکان مراقبت و اطمینان از امنیت محل را به شما می‌دهد. دوربین‌هایی که امکان دسترسی از راه دور را فراهم می‌کنند، احساس کنترل و اطمینان بسیار مهمی را فراهم می‌کنند که در اساس، از مهمترین عوامل نصب دوربین مداربسته هستند.

قابلیت بازیابی خودکار شبکه

  (ANR) در اکثر دوربین‌های مداربسته امروزی موجود است. این قابلیت به دوربین‌ها اجازه می‌دهد که هنگام قطع شدن شبکه، فیلم‌های ضبط شده را به‌طور خودکار در کارت حافظه SD دوربین ذخیره کنند. پس از بازگشت شبکه، فیلم‌های ضبط‌شده به سرور ذخیره‌سازی بازگردانده می‌شوند.

این به معنای این است که حتی اگر شبکه به‌طور موقت قطع شود، تمام فیلم‌های ضبط شده حفظ می‌شوند. برای این کار، نیازی به پیوند شبکه نیست، بنابراین دوربین به‌طور کاملاً مستقل می‌تواند در زمانی که ضبط‌کننده غیرفعال است، عمل کند.

تشخیص نفوذ

تشخیص نفوذ، یکی از ویژگی‌های ضروری در سیستم‌های دوربین مداربسته است. این قابلیت یکی از عملکردهای تجزیه و تحلیل ویدئویی در دوربین‌های امنیتی است. سیستم‌های تشخیص نفوذ با تحلیل حرکات و تشخیص مناطق مشخص، رویدادها را ثبت می‌کنند.

ویژگی تشخیص نفوذ یک سیستم هوشمند بصری است که برای ضبط فعالیت‌های مخرب و جلوگیری از سرقت‌ها به کار می‌رود. دوربین‌های مداربسته با قابلیت تشخیص نفوذ قابل استفاده در نظارت بر انبارها، فروشگاه‌های خرده فروشی، بانک‌ها و مکان‌های دیگر هستند.

 

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها