2109
غذای بدون روغن (چند غذا بدون روغن)

غذای بدون روغن (چند غذا بدون روغن)

1402/08/01 بازدید401

غذای بدون روغن

مرغ و پیاز ربی؛ اولین غذای بدون روغن

اولین غذای بدون روغن که به شما معرفی می‌کنیم مرغ و پیاز ربیه. برای تهیه این غذای رژیمی باید بدونین که غالباً بیشتر افراد مرغ رو با استفاده از روغن زیاد درست می‌کنن اما برای طعم دلپذیر مرغ پخته، حتماً به روغن نیاز ندارین. فقط کافیه چند تکه مرغ، پیاز، زعفران، رب و ادویه‌هایی که دوست دارین رو آماده داشته باشین. حالا مراحل پخت این غذای بدون روغن رو به شما یاد می‌دیم.

غذای بدون روغن برای کاهش وزن| نی نی سایت

 پیازها رو به ضخامت نیم تا یک سانتیمتر، به شکل حلقه‌ای برش زده و در ته قابلمه قرار بدین. تکه‌های مرغ رو روی پیازها بچینین. شعله رو تا جایی که می‌تونین کم کنین. بعد از یک ساعت مرغ و پیاز به آرامی آب می‌اندازه و می‌پزه. هر چند دقیقه یکبار مرغ رو برگردونین تا از همه جهات پخته بشه. در طول زمان پخت مرغ، سس اون رو تهیه کنین. برای تهیه سس مرغ، یک قاشق غذاخوری رب، هشت قاشق غذاخوری آب جوش، زعفران و دیگر ادویه‌ها رو ترکیب کنین. پس از یک ساعت که مرغ تقریباً پخته شده و باید سس تهیه شده رو به اون اضافه کنین. برای مدت بیست تا سی دقیقه دیگه صبر کنین تا مرغ و پیازها به طور کامل در سس غلیظ غوطه‌ور بشن.  غذای شما آماده شده و می‌تونین اون رو با نان و سبزیجات سرو کنین.

در این غذا، تمام روغن لازم از خود مرغه و نیازی به استفاده از روغن اضافی نیست. پیاز زیاد و حلقه شده هم به طعم و مزه غذا کمک زیادی می‌کنه.

دستور پخت رژیمی؛ کباب تابه‌ای

شاید برای شما عجیب به نظر بیاد اما می‌تونین کباب تابه‌ای رو بدون استفاده از روغن و به عنوان یک غذای رژیمی بپزین. این غذای بدون روغن اونقدر خوش طعمه که هیچکس متوجه نمی‌شه که شما اون رو بدون روغن پختین. اگه شما هم طرفدار این غذا هستین و دوست دارین که بدن خود رو از روغن اون بی‌نیاز کنین، برای این کار باید یک کیلو گوشت چرخ‌کرده (مخلوطی از گوسفند و گوساله)، پیاز، زعفران، ادویه‌ها، گوجه فرنگی و فلفل سبز رو تهیه کنین..

در ادامه پخت این غذای بدون روغن بخشی از پیازها رو به صورت بسیار ریز رنده کنین و آب اون رو نگه دارین. پیاز رنده شده رو به همراه آب پیاز با گوشت چرخ‌کرده مخلوط و اون رو به اندازه کافی ترکیب کنین تا از هم جدا نشن. مخلوط گوشت و پیاز رو به مدت سی دقیقه در یخچال قرار بدین. گوجه فرنگی و پیازهای باقیمانده رو به شکل حلقه‌ای برش بزنین. مواد کباب تابه‌ای رو از یخچال بیرون بیارین و روی کف ماهیتابه پهن کنین.

دور ماهیتابه رو با گوجه فرنگی، پیازهای حلقه‌ای و فلفل سبز پر کرده و روی گوشت، زعفران دم‌کرده بریزین.  ماهیتابه رو روی حرارت بذارین و شعله گاز رو روی کمترین میزان ممکن تنظیم کنین. پس از پخت کامل گوشت، غذای شما آماده شده. در این غذا هم، روغن موجود در گوشت چرخ‌کرده برای پخت کافیه و نیازی به استفاده از روغن اضافی نیست.

غذای بدون روغن| نی نی سایت

اهمیت مصرف غذای بدون روغن در رژیم غذایی

مصرف غذای بدون روغن در رژیم غذایی می‌تواند برای سلامتی بسیار مفید باشد. در ادامه، اهمیت مصرف غذای بدون روغن در رژیم غذایی رو بررسی خواهیم کرد:

  • کاهش کالری: روغن‌ها دارای مقدار زیادی کالری هستن. به طور معمول، یک قاشق غذاخوری روغن حدود 120 کالری داره. با استفاده از روش‌های پخت و طبخ بدون روغن، می‌تونین مقدار کالری مصرفی خود رو کاهش بدین و وزن خود رو کنترل کنین.
  • کاهش مواد چرب: برخی از روغن‌ها شامل چربی‌های اشباع و نقطه‌ی دود کمتری هستن. مصرف بیش از حد چربی‌های اشباع می‌تونه به افزایش کلسترول خون و بروز بیماری‌های قلبی عروقی منجر بشه. با جایگزینی روغن با روش‌های پخت و طبخ بدون روغن، می‌تونین مصرف چربی‌های اشباع رو کاهش داده و به سلامتی قلب و عروق خود توجه کنین.
  • ارتقای سلامت قلب و عروق: مصرف غذای رژیمی بدون روغن می‌تونه به سلامت قلب و عروق کمک کنه. اما در صورتی که مصرف روغن به میزان زیادی صورت بگیره، ممکنه به افزایش کلسترول خون و ریسک بروز بیماری‌های قلبی عروقی منجر بشه. با استفاده از روش‌های پخت و طبخ بدون روغن، می‌تونین سلامت قلب و عروق خود رو حفظ کنین.
  • افزایش مصرف مواد مغذی: در روش‌های پخت و طبخ بدون روغن، معمولاً از روش‌های سالم‌تری مانند بخارپز استفاده می‌شه. این روش‌ها باعث حفظ ویتامین‌ها و مواد مغذی موجود در مواد غذایی می‌شن. با استفاده از روش‌های پخت و طبخ بدون روغن، می‌تونین از مواد مغذی بیشتری در غذاهای خود استفاده کنین.
  • کاهش ریسک بیماری‌های مزمن: مطالعات نشان می‌ده که مصرف بیش از حد روغن ممکنه باعث افزایش ریسک بروز بیماری‌های مزمن مانند دیابت نوع دو، بیماری قلبی عروقی و بعضی از انواع سرطان بشه. با استفاده از روش‌های پخت و طبخ بدون روغن، می‌تونین به کاهش ریسک ابتلا به این بیماری‌ها کمک کنین.
منبع
limoome.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها